Miten voi olla että jotkut päästää koiransa sellaiseen kuntoon?

Välillä näkee sellaisia takkukasoja joilla on tuppoja, irtoavia karvamöttejä, takkuja jne. Ovat kuin ois pommi räjähtänyt. Säälittää kun näkee että ne kyhmyt on jo kipeitä! Ja koira ihan repuusi :(. Miten on niin vaikea harjata, leikata ja nyppiä?
Meilläpäin on yksi suloinen sekulirepuusireppana jolla karvat pahasti silmillä, karva ylipitkää, on takkuja ja se on aina tosi epäsiisti. Tekis niin mieli mennä harjaan ja leikkaan :D . Joskus koirilla tosiaan on ihan helposti nypittäviä tupsuja jotka melkein roikkuu jo irti :eek: .
Ite oon fanaattinen trimmaaja :LOL: :whistle: . Meillä on sekuli jota harjaan, leikkelen saksilla ja nypin. Se on kivaa puuhaa ja heti näkyy käden jälki :flower: ja koiran on helpompi olla esim kuumalla ilmalla.
En tarkoita et ois oltava "näyttelykunnossa", vaan puhun nyt niistä joilla selvästi takut tekee jo kipeetä.
Ei ole iso vaiva. Koittaisivat nyt edes isommat mötit repiä irti! :wave:
 
mäkin harjailen tuota meidän koiraa ja juoksen saksien kanssa tuon perässä näin rapa kelillä mahakarvat viiltää nimittäin maata |O
nyt mahan alus sellainen hienon lyhyt johon ei ihan kaikki ravat tartu..joka kesäksi ehtii kasvaa taas nätiksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mäkin harjailen tuota meidän koiraa ja juoksen saksien kanssa tuon perässä näin rapa kelillä mahakarvat viiltää nimittäin maata |O
nyt mahan alus sellainen hienon lyhyt johon ei ihan kaikki ravat tartu..joka kesäksi ehtii kasvaa taas nätiksi
Onko rotu vai seka? :heart:
 
mjaa
No meillä ei kummatkaa oo trimmattavia koiria ja semmosia ei meidän taloon otetakkaa, just sen takia ku pitää muistaa aina ne trimmaukset.

Mutta meillä kyllä näin karvanlähtöaikana saattaa pihallakin olla joku tuppo kyljessä silleen ,että on lähtemässä. Se on saatanut nimettäin siinä välissä, kun kävelemme ulko-ovelta vaikkapa 10 metriä tielle mistä jatketaan matkaa, niin mennä "siihen kuntoon". Eli noita tuppoja lähtee yllättävästi, vaikka on suht lyhytkarvaisia meidän piskit. Ja joka päivä vedän Furminatorilla noita, silti lähtee tavaraa kun turkki on suht paksu kuitenkin. Voin vaan kuvitella, kun se turkki on pitkä ja paksu, miten kiva sitä on hoitaa ku niitä tuppoja tulee kuitenki vaikka joka pv harjaakin monta kertaa..tähän aikaan siis.

Jos ympärivuoden on epäsiisti koira, niin se on sit omistajasta kii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
No meillä ei kummatkaa oo trimmattavia koiria ja semmosia ei meidän taloon otetakkaa, just sen takia ku pitää muistaa aina ne trimmaukset.

Mutta meillä kyllä näin karvanlähtöaikana saattaa pihallakin olla joku tuppo kyljessä silleen ,että on lähtemässä. Se on saatanut nimettäin siinä välissä, kun kävelemme ulko-ovelta vaikkapa 10 metriä tielle mistä jatketaan matkaa, niin mennä "siihen kuntoon". Eli noita tuppoja lähtee yllättävästi, vaikka on suht lyhytkarvaisia meidän piskit. Ja joka päivä vedän Furminatorilla noita, silti lähtee tavaraa kun turkki on suht paksu kuitenkin. Voin vaan kuvitella, kun se turkki on pitkä ja paksu, miten kiva sitä on hoitaa ku niitä tuppoja tulee kuitenki vaikka joka pv harjaakin monta kertaa..tähän aikaan siis.

Jos ympärivuoden on epäsiisti koira, niin se on sit omistajasta kii.
Ei mullakaan ole trimmattavaa koiraa vaan perus sekuli. mutta jos en tekis mitään sen kankuista roikkuis karvatuppoja ja paakkuja ja muutenkin ois pitkää epäsiistiä karvaa. Harjaan usein, nypin kankuista tuppoja kevät-kesäaikaan ja leikkaan tassut, hännän jne siistiksi. :)
Ihana nimi Furminator :D mikä se on?

 
mjaa
Furminator, etkö oo kuullu? Se on se IHME HARJA =D http://www.furminator.com/

Joka pv ite tolla harjaan+kans vetelen niota tuppoja, mut harvemin lähtee. Yleensä noita tupot nimettäin lähtee sillon, ku nuo leikkivät kahdestaan. Ja monesti ne on tyytyväisiä lenkille päästessään, et samalla siinä hulisevat ja saattaa siis ihan 5 metrin sisään tulla semmonan karvatuppo kylkeen. Enkä tietysti lenkillä aina ees huomaa, että jahas =D

Mulla noilla ei tassukarvoja tartte leikata, ei kasva semmosiks..entisiltä piti. Poppeleiden ne mitkä-lie tarttu kesäisin tassuihin ja talvella lumi. Ja hännät on näillä kummallaki siistit jo luonnostaan..
 
Mulla on Lapinkoira ja vaikka me ollaan miehen kanssa kammattu ja harjattu nyt jatkuvasti niin koko ajan sieltä turkin seasta pilkottaa just sellainen harmaa karvaklöntti minkä saa nyppästyä käsin pois! :kieh: Ihana karvanlähtöaika! :heart:
 
juuh
Joo, kotona on koko ajan hirveesti karvaa vaik joka pv harjaa =D Seuraavaks aattelin uskaltautua pesemään piskin. Sitten se vasta kiihtyyki =D Mut yritän päästä nopeesti tästä karvanlähdöstä oikeesitkki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Furminator, etkö oo kuullu? Se on se IHME HARJA =D http://www.furminator.com/

Joka pv ite tolla harjaan+kans vetelen niota tuppoja, mut harvemin lähtee. Yleensä noita tupot nimettäin lähtee sillon, ku nuo leikkivät kahdestaan. Ja monesti ne on tyytyväisiä lenkille päästessään, et samalla siinä hulisevat ja saattaa siis ihan 5 metrin sisään tulla semmonan karvatuppo kylkeen. Enkä tietysti lenkillä aina ees huomaa, että jahas =D

Mulla noilla ei tassukarvoja tartte leikata, ei kasva semmosiks..entisiltä piti. Poppeleiden ne mitkä-lie tarttu kesäisin tassuihin ja talvella lumi. Ja hännät on näillä kummallaki siistit jo luonnostaan..
Woooh, olipas sitten karvaa lähteny tolla :LOL: :whistle: miten tuo eroaa taviskoiraharjasta? Mä haluan :D . Paljo maksaa? Saako eläinkaupoista ettei tarvi netistä tilata?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mulla on Lapinkoira ja vaikka me ollaan miehen kanssa kammattu ja harjattu nyt jatkuvasti niin koko ajan sieltä turkin seasta pilkottaa just sellainen harmaa karvaklöntti minkä saa nyppästyä käsin pois! :kieh: Ihana karvanlähtöaika! :heart:
Meillä on Suomenlapinkoiran ja kultaisen noutajan sekoitus :D :wave: . Ja nyt olen alkanut joka päivä harjaan ja aina sitä tulee ja tulee vaan niin kauan et on kesä sit pidemmällä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Joo, kotona on koko ajan hirveesti karvaa vaik joka pv harjaa =D Seuraavaks aattelin uskaltautua pesemään piskin. Sitten se vasta kiihtyyki =D Mut yritän päästä nopeesti tästä karvanlähdöstä oikeesitkki.
Mä pesin ton koiruuden muutaman päivä sit ja nyt on se jokapäiväinen harjaus menossa :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mulla on Lapinkoira ja vaikka me ollaan miehen kanssa kammattu ja harjattu nyt jatkuvasti niin koko ajan sieltä turkin seasta pilkottaa just sellainen harmaa karvaklöntti minkä saa nyppästyä käsin pois! :kieh: Ihana karvanlähtöaika! :heart:
Sama malamuuteillä. pohjavilla lähtee tuppoina ja ne tupot on välillä semmosia kahden käden kokoisia laattoja ja ne roikkuu siellä karvan seassa, jollen niitä oo kerinny kiskomaan irti...ja kun pakkos aaha kaikki talteen, ni ei kesken lenkin voi ruveta koiraa nyppimäänkään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Furminator, etkö oo kuullu? Se on se IHME HARJA =D http://www.furminator.com/

Joka pv ite tolla harjaan+kans vetelen niota tuppoja, mut harvemin lähtee. Yleensä noita tupot nimettäin lähtee sillon, ku nuo leikkivät kahdestaan. Ja monesti ne on tyytyväisiä lenkille päästessään, et samalla siinä hulisevat ja saattaa siis ihan 5 metrin sisään tulla semmonan karvatuppo kylkeen. Enkä tietysti lenkillä aina ees huomaa, että jahas =D

Mulla noilla ei tassukarvoja tartte leikata, ei kasva semmosiks..entisiltä piti. Poppeleiden ne mitkä-lie tarttu kesäisin tassuihin ja talvella lumi. Ja hännät on näillä kummallaki siistit jo luonnostaan..
Woooh, olipas sitten karvaa lähteny tolla :LOL: :whistle: miten tuo eroaa taviskoiraharjasta? Mä haluan :D . Paljo maksaa? Saako eläinkaupoista ettei tarvi netistä tilata?
Samanlaista jälkeä saa ihan pohjavillaharavalla. Sillä myö noita omia koiria harjaillaan ja yhtä hienosti lähtee. Ja maksaa n. 10?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mulla on Lapinkoira ja vaikka me ollaan miehen kanssa kammattu ja harjattu nyt jatkuvasti niin koko ajan sieltä turkin seasta pilkottaa just sellainen harmaa karvaklöntti minkä saa nyppästyä käsin pois! :kieh: Ihana karvanlähtöaika! :heart:
Sama malamuuteillä. pohjavilla lähtee tuppoina ja ne tupot on välillä semmosia kahden käden kokoisia laattoja ja ne roikkuu siellä karvan seassa, jollen niitä oo kerinny kiskomaan irti...ja kun pakkos aaha kaikki talteen, ni ei kesken lenkin voi ruveta koiraa nyppimäänkään...
Malamuutti :heart: wau! Laattoja :eek: . Hups, ompas sitä karvaa sit huolella :LOL:

 
jees
Mulla ei oo pohjavillaharava yhtä kätsy ku Furminator.

Furminator, en enää hintaa muista kun huuto.netistä tilasin. Siellä saattaa huutamalla onnistua saamaan halvalla mutta tuonti kestää, jos on ulkomailta tuleva. Eläinkaupoista niitä visisi nykyään saa jo ihan suoraan, viime keväänä piti sieltäki tilata ja ootella. Hinnat riippuu koon mukaan.Ja on sen näkönen, mitä tossa furminatorin omissa sivuissa on, siellä ne on esiteltynä ne harjat.

Mulla on ainaki tosi tehokas. Toisella on lyhyt ja paksu turkki. Toisella taas semmonen pitempi, kiharaisempi ja paksu. Kummaltaki saa tosi hyvin tolla. Esmes semmonen pohjavillaharava tai sitten karsta ei tohon jäklimäiseen tehoa juuri ollenkaan.
 
ainiin, hyvä muutes Greeata että muistutit! Lakulla on kaksi harjaa joista toisen olen unohtanut, löysin sen nyt, Se on enempi sellainen pohjavillaharja ja varmasti nyt aivan paras :wave: . En malta odottaa et pääsen harjaan taas :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
ainiin, hyvä muutes Greeata että muistutit! Lakulla on kaksi harjaa joista toisen olen unohtanut, löysin sen nyt, Se on enempi sellainen pohjavillaharja ja varmasti nyt aivan paras :wave: . En malta odottaa et pääsen harjaan taas :LOL:
Meillä on käytössä pohjavillaharava, karsta sekä semmonen paksupiikkinen kampa, jossa ne piikit pyörii, ni menee paremmin pohjavillan seassa... Ja moin semmonen pohjavillaharava pitäis ostaa, missä pyörivät piikit. Tehokkaampi.
 

Yhteistyössä