miten voi ikinä päästä yli siitä tosi asiasta että on jätetty toisen naisen takia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten miten miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten miten miten?

Vieras
niinkuin se ero ei olisi muutenkin ihan helvetin vaikeeta niin miten mä ikinä pääsen yli siitä että on jätetty toisen takia?! tekee ihan helvetin kipeetä.

Se on kamala tunne.. Mutta mutta.. Aika auttaa. Ja jossein vaiheessa voit jo alkaa ajattelemaan, että se mies ei ollutkaan sun arvonen alkuunkaan. Ja mikäli tunnet katkeruutta naista kohtaan, niin voit myös ajatella, että luultavasti mies tulee jättämään myös hänet jonkun toisen takia.

Se on kamala tunne.. Mutta mutta.. Aika auttaa. Ja jossein vaiheessa voit jo alkaa ajattelemaan, että se mies ei ollutkaan sun arvonen alkuunkaan. Ja mikäli tunnet katkeruutta naista kohtaan, niin voit myös ajatella, että luultavasti mies tulee jättämään myös hänet jonkun toisen takia.

Kyllä mä nytkin yritän ajatella ettei ollu mua varten mutta silti tuntuu niin pahalta kun luulin et rakastaa mua aina ja ikuisesti. Ja sille naiselle olen kommentoinu yhden kerran sitä että vei mun miehen kun törmäsin niihin mutta toisaalta enhän mä tiedä kumpi tehny siinä aloitteen mutta ajattelen niin et se toinen nainen vieny mun miehen ni se helpottaa vaikka ei ehkä pitäs paikkaansa.

en mä nyt tarvii sitä apua mutta pelkään että se vaivaa mua koko mun loppuelämän ja jos vielä joskus suhteessa niin pelkään varmaan koko ajan että sekin jättää toisen takia.Mikään ei ole raukkamaisempaa kuin jättää toisen takia.

No mitä muita vaihtoehtoja on, jos rakastuu toiseen ja haluaa olla sen kanssa kun jättää nykyinen puoliso ja alkaa seurustella uuden kanssa tai pettää?

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Mulla sama juttu, epäilen vahvasti et lasten isällä oli jo uus kun asui vielä meidän kanssa. Nykyään ainakin on. Tiedän tunteen, mitä on olla jätetty, huonommuudentunteet masentaa

No mitä muita vaihtoehtoja on, jos rakastuu toiseen ja haluaa olla sen kanssa kun jättää nykyinen puoliso ja alkaa seurustella uuden kanssa tai pettää?

Reilua on hoitaa edellinen suhde kunnolla loppuun, ennen kuin aloittaa toista suhdetta. Sen verran jokaisen pitäisi entiselle kumppanilleen olla velkaa. Itse asiassa toiseen on tosi vaikea rakastua, ellei anna sille mahdollisuutta ja jo siinä vaiheessa, kun antaa sen mahdollisuuden on tiennyt, ettei omassa suhteessa ole kaikki kunnossa. Silloin pitäisi se oma suhde päättää, eikä ikäänkuin pitää toista varalla.

Aika parantaa. Laastarisuhde voi auttaa siinä mielessä, että huomaa edelleenkin kelpaavansa ja parantaa itsetuntoa. Mutta pysyvään suhteeseen ei kannata heti ruveta, jos kaikki ei sujukaan voi mennä vain entistä enemmän rikki.

Mua on petetty ja jätetty sen toisen vuoksi. En ole vuosiin ajatellut koko asiaa mitenkään katkerasti. Enää en itse ymmärrä mitä koskaan olen eksässäni nähnyt, rakkauden silmälasit ovat todellakin vaaleanpunaiset.

Nykyisessä suhteessani en ole enää yhtä naiivi kuin ennen olin, se ei kuitenkaan estä minua rakastamasta ja luottamasta kumppaniini täysin.

Ap:n kannattaa olla itselleen hyvä, tehdä asioita joista nauttii ja miettiä asioita, jotka nyt ovat paremmin kuin ennen.

Itse esim. nautin siitä, että sain päättää ihan yksin mihin rahani käytän, sain päättää myös ajankäytöstäni ja tehdä minulle itselleni tärkeitä asioita.

kyllä näillä oli jo peliä ennenkuin mies pisti meidän suhteen katki.tuntuu vaan epäreilulta et ollaan vuosia yhdessä ja sitten jätetään kuin nalli kalliolle ilman mitään selityksiä kunnes tajuaa et sillä on ollu toinen jo ties miten kauan taustalla.Mutta parempi näin kuin se et oltaisiin yhessä vielä ja en tietäis mistään mitään.

joo mitens se fiilis kun lihot raskauden aika yli 20kg..mies ei halua mitään intiimiä ym...ja sitten kun olet pelkkää tissiä kilojen ja koliikkisen 3kk vauvan kanssa ni mies lähtee toisen matkaan ja tekee sen kanssa ipanan,oikeesti heti...oli kiyllä itelle kova paikka kun eka vauva ja kaikki uutta ja sit oli vaan niin jumissa kotona ja vauva arjessa ja tissinä ettei oikein itellä ollut mahdollisuuksia samanlailla jatkaa eteenpäin...mutta vuosia myöhemmin...olen maailman onnellisin kun pääsin paskiaisesta eroon..ei muuten oo enää ton seuraavankaan lapsen äidin kanssa...ja meillä menee ainakin ipanan kanssa hyvin :D..aika auttaa vaikka se kuinka klisee onkin!!

kyllä näillä oli jo peliä ennenkuin mies pisti meidän suhteen katki.tuntuu vaan epäreilulta et ollaan vuosia yhdessä ja sitten jätetään kuin nalli kalliolle ilman mitään selityksiä kunnes tajuaa et sillä on ollu toinen jo ties miten kauan taustalla.Mutta parempi näin kuin se et oltaisiin yhessä vielä ja en tietäis mistään mitään.

Itse uskon ettei hyvään parisuhteeseen pääse kukaan väliin. Ja uskon myös että teidän suhde olis joka tapauksessa päättynyt jollakin tavalla. Vähän vaikea selittää mitä ajan takaa, mutta yritän sanoa, että ilmankin tuota toista olisitte päätyneet eroon, ja silloin olis ollut toisenlaiset haasteet. Tosi raskas kun ero usein kuitenkin on.

Sulla oli tosi järkeviä ajatuksia tuolla, ja kivasti osaat pitää pääsi kasassa. Olen myös sitä mieltä, että edellinen suhde pitäisi hoitaa ensin loppuun ennen kuin uutta ottaa, mutta valitettavasti ihminen on liian usein liian itsekäs, eikä osaa enää ajatella toista niinkuin pitää silloin kun rakkaus on loppunut.

Selviät tästä, ja luultavasti joskus katsot taaksepäin ajatellen että on hyvä että erositte. :hug:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse uskon ettei hyvään parisuhteeseen pääse kukaan väliin. Ja uskon myös että teidän suhde olis joka tapauksessa päättynyt jollakin tavalla. Vähän vaikea selittää mitä ajan takaa, mutta yritän sanoa, että ilmankin tuota toista olisitte päätyneet eroon, ja silloin olis ollut toisenlaiset haasteet. Tosi raskas kun ero usein kuitenkin on.

Sulla oli tosi järkeviä ajatuksia tuolla, ja kivasti osaat pitää pääsi kasassa. Olen myös sitä mieltä, että edellinen suhde pitäisi hoitaa ensin loppuun ennen kuin uutta ottaa, mutta valitettavasti ihminen on liian usein liian itsekäs, eikä osaa enää ajatella toista niinkuin pitää silloin kun rakkaus on loppunut.

Selviät tästä, ja luultavasti joskus katsot taaksepäin ajatellen että on hyvä että erositte. :hug:

Toi, ettei hyvään suhteeseen pääse väliin on kyllä mielestäni tosi klisee. Ei yksikään suhde ole täydellistä onnessa paistattelemista päivästä ja vuodesta toiseen. Ja kun on se huono hetki, väliin pääsee takuulla. Jos siihen väliin ei kukaan tulisi, suhde voisi jatkua, ja saavuttaa niitä uusia onnen hetkiä aina uudestaan. Itse rakastun mieheeni aina uudestaan - välillä hän taas on niin 'hölmö', etten jonkun toisen kaksilahkeisen huomio tekee todella hyvää.

mulla on ehkä vähän vääristynyt kuva meidän suhteesta koska mun mielestä meillä oli hyvä parisuhde,olihan meillä kinaa ja välillä toisen naama ärsytti kumpaakin mutta ei me koskaan ees riidelty kunnolla,ehkä sekin oli huono juttu...
On mulle sanottu et olen vahva luonteeltani muutenkin niin että kyllä mä selviin mutta itsestä nyt ei aina siltä tunnu.
Yksinjäämistä pelkään kuitenkin.

Tiedän et se on kauheaa mut usko pois, sun on parasta ottaa se asenne et antaa mennä. Mä en jaksanut itkeä miehen perään joka mua huijas ja ei edes aidosti rakastanut. Nyt on hyvä mies ja ihana perhe. Oon paljon arvokkaampi kun mitä se mies olis ansainnut!

mulla on ehkä vähän vääristynyt kuva meidän suhteesta koska mun mielestä meillä oli hyvä parisuhde,olihan meillä kinaa ja välillä toisen naama ärsytti kumpaakin mutta ei me koskaan ees riidelty kunnolla,ehkä sekin oli huono juttu...
On mulle sanottu et olen vahva luonteeltani muutenkin niin että kyllä mä selviin mutta itsestä nyt ei aina siltä tunnu.
Yksinjäämistä pelkään kuitenkin.

Niin, kurja kun rakkaus loppuu usein vaan toiselta "kerrallaan". Voi kun se ei olisi mahdollista! Ja kukaan ei ole niin vahva etteikö kriisissä tulisi noita jaksamattomuuden tunteita, eikä se vahvuus sitä taida tarkoittaakaan, vaan sitä, että on niin vahva että vaikeiden aikojen jälkeen seisoo vielä omilla jaloillaan.

Yksinäisyys pelottaa usein sen vuoksi eniten, kun ei tiedä kauanko sitä jatkuu. Jos tietäisi, niin olis paljon helpompi olla yksin. Toki jotkut sitten haluaakin jäädä yksin. Mistä sen tietää, voihan se olla että sulla on puolen vuoden päästä sata kertaa parempi suhde kun tuo edellinen oli. Nythän taas kaikki on mahdollista!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikea auttaa, kun itse en ole mikään surkuttelija. Mummuni aina sanoi, että: "Yks kun jättää, toinen ottaa..." Oikeassahan tuon, jos vaan on sellasta typpiä, että heti hyppää toiseen suhteeseen, mutta itse en ainakaan ole koskaan lähtenyt aktiivisesti hakemaan uutta, edes laastarisuhteeseen (ottajia olis siis ollut, kuten mummu tiesi), sillä mä omalla tavalla nautin myös omasta itsenäisyydestänikin ja sit kun mulla on sellanen paha, pirullinen luonne, etten vit**nikaan näytä exälle, että mua sattuu, vaan paremminkin, että ei tunnu missään... Mulla tuo on asenne - kysymys, toiset taas selviää omilla tavoillaan.

Jos yhtään tuntuu, ettet selviä yksin, niin oikeesti kannattaa puida asiaa ystävien kera, tai kääntyä jonkun psykologin puoleen, joka neuvoo, miten lähdet asiaa purkamaan ja työstämään niin, että voit vielä luottaa ihmisiin ja pääset noista katkeruuden tunteista "turvalisesti" eroon...

Meillä oli entinen perhetuttu, oli seurustellut vähän ennen mua. Melkein 20 vuotta avioliittoa ja heti muutti tuon naisen kanssa yhteen.
Laastarisuhteita oli alkuun, mutta en voi kenenkään kanssa jatkaa, vaikka yhden lapsenkin olen saanut vuosien päästä. Helpompaa olla yksin ja muutama vakiopano, jotka eivät ole muuttamassa heti yhteen. 20 vuotta näin mennyt, eikä kaduta yksin olo, isäåuolia en koskaan ole halunnut lapsille.

Tiedän et se on kauheaa mut usko pois, sun on parasta ottaa se asenne et antaa mennä. Mä en jaksanut itkeä miehen perään joka mua huijas ja ei edes aidosti rakastanut. Nyt on hyvä mies ja ihana perhe. Oon paljon arvokkaampi kun mitä se mies olis ansainnut!

Kyllä mäkin olen miljoona kertaa arvokkaampi kuin mitä ex ansaitsi(sisi). Mä nyt vaan olin jo ihan valmis sen kans perheeseen ja kaikkeen mutta kun ei mun rakkaus kelvannu sille niin olkoon sitten.toivottavasti joku muu joskus osaa arvostaa mun rakkautta.
Ja kyllä mä tulen sen perään varmasti vielä itkemään mutta sitten se menee taas ohi.Kaikki kävi vaan niin ykskaks.

Kyllä mäkin olen miljoona kertaa arvokkaampi kuin mitä ex ansaitsi(sisi). Mä nyt vaan olin jo ihan valmis sen kans perheeseen ja kaikkeen mutta kun ei mun rakkaus kelvannu sille niin olkoon sitten.toivottavasti joku muu joskus osaa arvostaa mun rakkautta.
Ja kyllä mä tulen sen perään varmasti vielä itkemään mutta sitten se menee taas ohi.Kaikki kävi vaan niin ykskaks.

Tää on melkein kuin mun näppikseltä vuosia sitten. Exä lähti mun syntymäpäivänä toisen akan mukaan. Siinä meni asunto myyntiin ja 5vuoden suhde hetkessä. Mä voin tosi pahoin silloin ja laihduinkin 12kiloa kuukaudessa. Vihasin sitä kun ihmiset hoki mulle että sä olet niin vahva ihminen, kyllä sä tästä selviät.
No selvisinhän minä, mutta helppoa se ei ollut. Romahduksia tuli useitakin. Laastarisuhteita oli alkuun useampikin, ja vientiä ois riittänyt. Keneenkään en vaan osannut silloin luottaa.
No exän uusi onni ei sitten kauaa kestänyt, ja sitten alkoi se: mä tein virheen, yritetään vielä, mennään naimisiin jne. Jollain tavalla siitä sai jotain kieroutunutta mielihyvää, mutta, ei, yhteen ei palattu.
Noin 1,5v eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni, luottaminen on mulle edelleen hankalaa, mutta onneksi mieheni sen ymmärtää.
Jaksuja sulle!

niinkuin se ero ei olisi muutenkin ihan helvetin vaikeeta niin miten mä ikinä pääsen yli siitä että on jätetty toisen takia?! tekee ihan helvetin kipeetä.

Mut on jätetty tänään ex-mieheni jätti että voi olla toisen kanssa. Tämä on mun kaikista eroista pahin emmä jaksa tehä mitään. Tää sattuu.

Hei
Onko kellään käynyt näin että,miesystävä(8kk) oli ja hän vaikutti vielä iloiselta kanssani alle viikko sitten ja antoi läksiäis suukon,asun toisessa kunnassa.Ja tänään hän laitto kuvan meseen..et on sängyssä toisen naisen kanssa esitellen yhteisiä kihloja.Miten ihminen voi olla näin ilkee.Huomasin kyllä aikaisemmin tästä miehestä et on niin epävakaa persoona.Vai oisko tuo niin että se nainen otettu vain rahan takia(konkurssi ollut).Ja minun kanssa oli vain ulkoisien eli ulkonäön takia.Olen kuitenkin itse ihan hyvin toimeentuleva.Mies oli niin onnellisen oloinen kanssani viimeks.Tässä täytyy olla rahanaimakauppa takana.
Kun tämä tuli kuin puskasta.Olen järkyttynyt.
Maalaismimmi.

Hei
Onko kellään käynyt näin että,miesystävä(8kk) oli ja hän vaikutti vielä iloiselta kanssani alle viikko sitten ja antoi läksiäis suukon,asun toisessa kunnassa.Ja tänään hän laitto kuvan meseen..et on sängyssä toisen naisen kanssa esitellen yhteisiä kihloja.Miten ihminen voi olla näin ilkee.Huomasin kyllä aikaisemmin tästä miehestä et on niin epävakaa persoona.Vai oisko tuo niin että se nainen otettu vain rahan takia(konkurssi ollut).Ja minun kanssa oli vain ulkoisien eli ulkonäön takia.Olen kuitenkin itse ihan hyvin toimeentuleva.Mies oli niin onnellisen oloinen kanssani viimeks.Tässä täytyy olla rahanaimakauppa takana.
Kun tämä tuli kuin puskasta.Olen järkyttynyt.
Maalaismimmi.
Aika wt/mattinykäs/hymy-lehti -touhua, kun polleena esitellään sängyssä kihloja vaikka seurustellaan toisen kans...et ole menettänyt mitään kun pääset eroon siitä äijästä.

Niiden suhde kestää max 3 vuotta, sit se itkee sua takaisin kun arki kolahtaa lujaa, mut älä hyvä nainen ota sitä sit takaisin.

Yhteistyössä