Miten voi estää ettei kaveri jaa kuvia fb:ssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Siinä kysymys. Sähköpostiini tuli ilmoitus, että fb-kaverini XX on jakanut kuvani fb:ssä. Kun menin katsomaan että mihin, niin tuli teksti, että käyttöoikeus ei riitä. Eli mihin se on k.o. kuvan jakanut, jollekin toiselle(ko), jota en tiedä.

Ärsyttävää. Voiko tätä estää?

Pallomasi, jos on facebookissa ja kuva on siellä, kuva on netissä. Siksi on vähän vajaan kuuloinen ajatuskulku, jotain aika perustavanlaatuista jäänyt ymmärtämättä.

"Pallomasi, jos on facebookissa ja kuva on siellä, kuva on netissä. Siksi on vähän vajaan kuuloinen ajatuskulku, jotain aika perustavanlaatuista jäänyt ymmärtämättä. "

Nyt on tainnut mennä vähän puurot ja vellit sekasin..
Mä ainakin ymmärsin niin, että ap ei halunnut kuviaan jaettavan eteenpäin ja joku muu sanoi, että ei halua kuviaan nettiin..
Facebookissahan ei ole mitään pakkoa laittaa ensimmäistäkään kuvaa, jos ei halua.

Nyt on tainnut mennä vähän puurot ja vellit sekasin..
Mä ainakin ymmärsin niin, että ap ei halunnut kuviaan jaettavan eteenpäin ja joku muu sanoi, että ei halua kuviaan nettiin..
Facebookissahan ei ole mitään pakkoa laittaa ensimmäistäkään kuvaa, jos ei halua.

Sulla on ajatukset sekaisin. Kulku on seuraava:

ap -> kuva facebookiin (eli nettiin) -> ap:n kaveri näkee sen -> ap:n kaveri jakaa sen facebookissa omalle verkostolleen (netissä).

Siis jos ap:n kuva on jaettu eteenpäin in this case, niin se ei tarkoita että se on kuva ap:n naamasta, vaan että kuva on hänen ottamansa, vaikka koirankakasta.

En kai mä mistään naamasta puhunutkaan?
Mä tarkoitin sitä, että ap ei halunnut kuviaan jaettavan eteenpäin.
Ja _joku muu_ ei siis ap, ei halunnut kuviaan nettiin.
Mun ensimmäinen kommenttini liittyi siis vain ihmettelyyn, että ollaan facebookissa, eikä haluta kuvia nettiin.. Kun ei niitä kuvia tarvitse nettiin laittaa ollakseen facebookissa.
Voihan sekavuus, mä meen nukkumaan :D

Yhteistyössä