Miten voi asunnon lämpötila nousta näin nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Asun rivitalossa, kummallakin puolella naapureita. Kiertoilmalämmitys. Aamulla oli lämpötila 19 astetta, joten laitoin lämmityksen päälle, koska ulkona pakkasta ja taitaa pakastaa vielä muutaman päivän. Nyt tuntuu kuin olisin saunassa. Katsoin mittaria ja 23 astetta :eek:

vieras
Oho. Meil on ollut aika pitkään viileetä. Täällä rintamamiestalossa vähän vetää joka nurkasta. Mut onneks on uuni ja hella. Vähän harmittaa että typeryyksissä joskus hajotetttiin kaksi pönttöuunia yläkerrasta!! Tyhmästä päästä kärsii.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho. Meil on ollut aika pitkään viileetä. Täällä rintamamiestalossa vähän vetää joka nurkasta. Mut onneks on uuni ja hella. Vähän harmittaa että typeryyksissä joskus hajotetttiin kaksi pönttöuunia yläkerrasta!! Tyhmästä päästä kärsii.
Mä haaveilen pienestä mökistä jostain susirajalta. Mutta luultavasti jäätyisin sinne, kun en itse osaisi asioille mitään tehdä :|

Meillä on ollut tän asunnon lämmityksen kanssa ongelmia kaikki ne 13,5 vuotta, mitä olen tässä asunut. Mutta en valita nyt, kun lämmitys sentään toimii. Näissä asunnoissa osa lämmityskustannuksista maksetaan yhtiovastikkeessa ja tammikuussa käy mittarinlukija, jonka jälkeen tulee tasauslasku. Vuonna 2007 meillä ei ollut mennyt lämmitykseen yhtään mitään. No ei tietenkään ollut mennyt, kun koko lämmitys...sanonko mikä?... ei toiminut :headwall: :headwall: . Sähköpattereilla lämmitettiin. Onneksi sähkö oli silloin vielä halpaa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös teillä joskus ollut niin kylmä että jouduit nukkumaan ihan haalarit päällä? Vai muistankohan vääriin.
Et muista väärin. Parhaimmillaan täällä on ollut +14 astetta ja silloin nukuttiin toppapuvut päällä. Näiden vuosien aikana on ravannut täällä lukematon määrä itämaantietäjiä ( =kolme viisasta miestä ) ja ihmetelleet tätä hommaa. Viime syksynä sitten saapui suurin guru ja lämmitykselle tehtiin jotain. Nyt lämmitys toimii, mutta automatiikka ei edelleenkään. Meillä on siis sellainen on-off -lämmitys eli joko lämmitys on pois päältä tai sitten se on täysillä. Mutta näiden vuosien jälkeen olen ihan tyytyväinen tähänkin.

Yhteistyössä