Miten vietätte päivänne vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippäliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippäliini"

Vieras
Miten saatte ajan kulumaan pienen vauvan kanssa?

Meillä vauva ei viihdy lattialla tai makuulla, ainoastaan kaukalossa, sitterissä ja päivästä riippuen vaunussa. Ei viihdy kantoliinassa tai -repussa.
Vauva monesti istuu sitterissä kun tiskaan ja kokkaan. Istuu sylissä kun katson nettiä tai telkkaa, välillä juttelen.

Vauva tulee kohta 2 kk, onko haittaa kun lattialle laittaessa vaan itkee? Ei opi kai "motorisia" taitoja, mutta ei viihdy jatkuvan pulauttelun takia vaakatasossa lainkaan.

Riittääkö vauvalle normaali arki ja usea päivä pelkän äidin seurassa?

Ei se pikkunen kummempaa tarvi ku hoivan ja turvallisen hoitajan. Äiti ehkä tarttee virikkeitäkin. Minä kävin paljon ulkona tuon kanssa sillon ja alettiin käydä kerhossa. Usein mentiin isiä vastaan kaupunkiin kun se tuli töistä. Mun siis piti päästä kotoakin liikkeelle muita näkemään. Oppi se tuokin liikkumaan vaikkei alkukuukausian viihtyny lattialla pulauttelun takia. Äkkiä tottu sitte ko kykeni kohottamaan itteään makuuasennosta vähän ylöspäin.

Kannattaa lähteä äiti-vauvaryhmään ja muskariin jne niin on mukavaa tekemistä piviin. Vauvakin yleensä viihtyy paremmin kun on toisia lapsia ympärillä ja ennenkaikkea äiti saa aikusita seuraa niin piristyy..

Kannattaa huolehtia ettei vauva tuijota sitä ruutua mitä itse katselet, etenkään telkkarin liikkuva kuva ei ole hybäksi kehittyville aivoille(vaikka vauva tietysti herkästi jumittuu sitä katselemaan ja viihtyy hyvin itsekin olen tähän kyllä joskus väsyneenä syyllistynyt)

Vauva kehittyy sylissäkin hyvin kun pidät vaihteleviasa asennoissa ja huomiot symmetrian eli että et aina kanna lasta samalla käsivarrella jne.

Lattialle kannattaa mennä vauvan kanssa yhdessä, otat siihen kahvikupin ja vaikka jonkun lehden mukaan ja pötköttelette vierekkäin, parasta viihdykettä lapselle on sun kasvit kuitenkin. Hieman vanhempana sitten lelut yms alkaa varamsti kiinnostaa.

Kannattaa lähteä äiti-vauvaryhmään ja muskariin jne niin on mukavaa tekemistä piviin. Vauvakin yleensä viihtyy paremmin kun on toisia lapsia ympärillä ja ennenkaikkea äiti saa aikusita seuraa niin piristyy..

Kannattaa huolehtia ettei vauva tuijota sitä ruutua mitä itse katselet, etenkään telkkarin liikkuva kuva ei ole hybäksi kehittyville aivoille(vaikka vauva tietysti herkästi jumittuu sitä katselemaan ja viihtyy hyvin itsekin olen tähän kyllä joskus väsyneenä syyllistynyt)

Vauva kehittyy sylissäkin hyvin kun pidät vaihteleviasa asennoissa ja huomiot symmetrian eli että et aina kanna lasta samalla käsivarrella jne.

Lattialle kannattaa mennä vauvan kanssa yhdessä, otat siihen kahvikupin ja vaikka jonkun lehden mukaan ja pötköttelette vierekkäin, parasta viihdykettä lapselle on sun kasvit kuitenkin. Hieman vanhempana sitten lelut yms alkaa varamsti kiinnostaa.

Kasvit? Kukat? Vaiko kasvot? Varmistin vain.

Käytiin joka päivä klo.11.00 pitkällä kävelyllä ja loppupäivä meni imetystyynyn päällä enimäkseen. Muistaakseni laulelin ja hauskuttelin hänelle hymyn toivossa. Eli ulkoilua ja tissiä :D

2kk vauva muskariin? :D

Ei sen ikäinen edes huomaa jos itse katsoo telkkaria. Joten anna palaa. Sanoo th:kin jos kysyt.

Nimenomaan tuonikäinen jää tuijottamaan valoja ja kirkasta tv-ruutua jos se on sen näkökentässä. Aivan hyvin voi alotella tammikuussa muskaria, silloin jo varmasti lährmpänä 3kk

Höpön löpön jää. Eikä siitä muskarista ole mitään hyötyä tai iloa vauvalle. Parhaassa tapauksessa saa vain "tauteja" sieltä. Ennemmin kotiin musiikkia päälle, siitä on enemmän hyötyä vauvalle, kertoo jo tutkimuskin.

Yhteistyössä