Miten vierotan 7kk neidin tissiltä kokonaan pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärripurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärripurri

Jäsen
28.11.2007
92
0
6
Mulla alkaa univelka painaa niin pirusti päälle että ei tämä imetys voi enää olla terveellistä kenellekkään meidän perheessä.

Tyttö nukkuu yöt niin pätkittäin että ei tule mitään, poikkeuksetta joka yö pisin pätkä on 3h,yleensä tissiä pitää saada 15min-30min välein.
Esikko nukkui tuon ikäisenä jo omassa huoneessa,ei mitään yö syömisiä ollu.Tosin en imettänyt näin pitkään silloin.

Muuten syö kyllä ihan mykän miehen annoksia,parisen desiä puuroa illalla ja toisinaan vielä velliä päälle.

Onko nyt sitten vika korvikkeessa vai missä kun ainoastaan vellin suostuu pullosta juomaan.

Yöllä ei kelpaa tutti lohdukkeeksi vaan pitää saada tissi suuhun.
Nyt kaivattas muiden kokemuksia ja neuvoja.

Meillä vieroitettiin tuossa iässä (eli reilu kuukausi sitten) tyttö yösyönneistä ihan tassuttelemalla. Eli unikoulut kehiin, googlettamalla löydät tarkkoja ohjeita. Meillä taisi mennä 3 yötä, ja tyttö nukkui heräämättä yöt läpeensä. Myöhemmin ollaan jatkettu tuota tassuttelua aina yökitinöiden yhteydessä ja toimii. Se vaatii vaan alkuun sen päättäväisyyden, ja miehen pitää olla se tassuttelija alussa ettei tisut tuoksu maidolle vieressä kun lapsi itkee tittiä. Tsemppiä, kyllä se oikeesti siitä jos vaan pitää kiinni säännöistä. Sopikaa ne säännöt päivällä, niin ei sitten tule riitaa väsyneenä yöllä =)

Niin, sen vielä lisään että riittäisikö vieroittaminen yösyötöistä. Voithan jatkaa päiväimetystä hyvin vielä. Voi olla traumaattista lapselle, jos jätät kerralla koko imetyksen. Ja itsellesi myös.

Täytyy kokeilla,vielä kun olis mies sen laatuinen että viittisi osallistua noihin yö touhuihin,hänen unensa kun menee kaikkien muiden unien edelle kun HÄN käy kodin ulkopuolella töissä. Taitaa kaatua meillä tassuttelu siihen =) Mutta kaipa tuota voisi ukkelilta kysyä,eipä se ota jos ei annakkaa.

Hassua huomata miten erilaisia sisarukset voi olla keskenään =9

Lisäisin vaan sulle ärripurri, että kyllä se varmasti ilman miehesi apuakin onnistuu. Itse toteutin tassuttelua yksin ja kolmen yön jälkeen meilläkin kaikki jo saivat nukkua hyvin (mies oli "unikoulun" ajan nukkumassa esikoisen kanssa toisessa huoneessa). Muutaman päivän olin siis itse aika väsynyt, kun herätyksiä ja huutoa oli monta kertaa yössä, mutta kyllä kannatti ja nyt pikkuinen poikamme nukkuu 12 tuntia ilman tissiä tai muutakaan ruokintaa ja aamulla sitten syödään vasta kun on oikeasti herätty uuteen päivään. Poika on nyt siis pian 8kk ja yösyönnit lopetettiin puolitoista kuukautta sitten.

Varmastihan se yksinkin onnistuu kun vaan niin päättää,olenhan mä tähänkin asti yö puuhat hoitanut yksin =)

Pitää antaa miehen itse päättää kuin tahtoo tehdä,meilläkin kun on mahdollista mennä toiseen huoneeseen nukkuun jos on liian rauhatonta.
Vielä kun sais neidin omaan petiin nukkuun,nyt juuri noiden katkonaisten öiden vuoksi on vieressä.

Meneekö liian "radikaaliksi" vauvalle jos nyt lopetellaan yö tissit ja samaan aikaan laitetaan nukkuu omaan petiin? Ihan saa vapaasti ilmaista kokemukset/mielipiteet

ilmaisen mielipiteen, kun annoit luvan :) Luulen, että tulee aika kova pala, jos teet molemmat samalla kertaa, mutta en tiedä onnistuuko unikoulu jos nukkuu vierekkäin. Siinä kun tosiaan olet ihan vieressä tuoksumassa maidolta. Eli ensin tarttis saada sinne omaan sänkyyn, että jos jaksat, niin pidä vaikka muutama yö siellä ensin ja toteuta sitten tuota unikoulua.

Tai voisko tehdä niin, että annat vauvan nukkua tutussa sängyssä, mut nukut itse eri huoneessa ja käyt sitten rauhoittelemassa. Unikoulu ohjeita on varmaan useita, mut kun me se tehtiin, niin niissä ohjeissa ainakin kehotettiin menemään eri huoneeseen ja vain käymään vauvan luona. Ja kun "koulutus" on tuottanut tulosta tulee toinen koulutus omaan sänkyyn..? äh, en mä tiedä.

Kiitos avusta,hyvä että jollaikin äly juoksee =) nyt näin toisen sanomana ikään kuin palaset loksahtaa paikoilleen ja sain sellasen ahaa-elämyksen että TIETYSTI ensin omaan sänkyyn,juku että on ihminen sitten hidas älyyn päivän selviä asioita =)

Järkikin sanoo että helpompi tehdä niin ensin.Hyvä hyvä,saa selvyyden asiaan ja jäsenneltyä sen vielä omaan kaaliin niin tuntuu jo ensi yö paljon helpommalta.

Yhteistyössä