Miten vauvan saa röyhtäisemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lll"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lll"

Vieras
esikoinen aikoinaan röyhtäisi ja puklaili helposti. Nyt tämä toinen, 1kk ikäinen, imee ahnaasti rintaa ja maito tuleekin tosi vauhdilla. Imemisetä kuulee, että nielee paljon ilmaa, ja aina yritän kunnolla pitää pystyssä syönnin jälkeen, mutta vain harvoin tulee röyhtäys. Sitten nukkuminen on levotonta kun ilmaa on vatsassa, paukuttelee ihan hirveästi, kiemurtelee sängyssään ja sitten rytisee. Voi kun saisi ilman pois vatsasta jo röyhtäisemällä, ettei jäisi vatsaan vaivaamaan. Yritän myös jumpata/hieroa vatsaa, kun vauva on hereillä, aina sieltä tulee paukkuja, mutta silti vielä vaivaa yölläkin.

Muilla samanlaista pulmaa? Ratkaisuja???

meillä ei vauva juurikaan röyhtäillyt, mutten huomannut se olisi häntä haitannut vaikka pierekelilin kyllä paljon :).
Joskus oli tuota levottomuutta (& paukuttelua) mutta se liittyi enempi siihen jos olin itse syönyt jotain vauvalle sopimatonta.

Mutta mietin, että voisiko imuotetta jotenkin korjata, että ilmaa ei menisi niin paljon? imetystukilistan netissä ainakin löytyy neuvoja tähän.

Joskus kun testailin tuota röyhtäyttämistä, parhaiten onnistui jos laittoi olalle vähän 'yli olan' ja sitten tavallaan veti alaspäin että olapääni painoi vauvaa mahasta alhaalta ylöspäin. :)

meillä ei vauva juurikaan röyhtäillyt, mutten huomannut se olisi häntä haitannut vaikka pierekelilin kyllä paljon :).
Joskus oli tuota levottomuutta (& paukuttelua) mutta se liittyi enempi siihen jos olin itse syönyt jotain vauvalle sopimatonta.

Mutta mietin, että voisiko imuotetta jotenkin korjata, että ilmaa ei menisi niin paljon? imetystukilistan netissä ainakin löytyy neuvoja tähän.

Joskus kun testailin tuota röyhtäyttämistä, parhaiten onnistui jos laittoi olalle vähän 'yli olan' ja sitten tavallaan veti alaspäin että olapääni painoi vauvaa mahasta alhaalta ylöspäin. :)

Täytyy käydä katsomassa vinkkejä imuotteeseen. Laajasti tuo ottaa rinnasta kiinni, mutta luulen ehkä ongelman olevan maidon suihkuamisessa. Mulla taitaa olla ns. suihkutissit, tietääkö joku vinkkejä tai apuja niihin? Maitoa menee vauvalla henkeen, kun tulee niin vauhdilla ja kun päästää otteen irti, maitoa suihkuaa kauas asti n. puoli minuuttia vaikka kukaan ei imekään.

mulla oli sama suihkuhomma, mutta tosiaan ei aiheuttanut ongelmaa muulle kuin vaatteilleni, niin en pohtinut ratkaisujakaan. Mutta siihenkin lienee vastauksia tuolla imetystuessa :)

meilläkin vauva viihtyi paljon mahallaan.. Ehkä se tosiaan auttoi asiaa, niinkuin joku tuolla edellä totesi?

[QUOTE="lll";25047359]Täytyy käydä katsomassa vinkkejä imuotteeseen. Laajasti tuo ottaa rinnasta kiinni, mutta luulen ehkä ongelman olevan maidon suihkuamisessa. Mulla taitaa olla ns. suihkutissit, tietääkö joku vinkkejä tai apuja niihin? Maitoa menee vauvalla henkeen, kun tulee niin vauhdilla ja kun päästää otteen irti, maitoa suihkuaa kauas asti n. puoli minuuttia vaikka kukaan ei imekään.[/QUOTE]

Lypsät pahimmat paineet pois ennen imettämistä, jolloin suihku ei ole niin voimakas.
Tuohon röyhtäyttämiseen, niin meillä ainakin meni niin, että vähän aikaa piti pötköttää, sitten vasta olkapäälle ja selkään taputtelu. Toinen hyvä konsti on ottaa mahan päälle pötköttämään vatsallaan. Siis vauva mahallaan mahan päälle :)

Mä nostan olkapäätä vasten pystyyn ja hieron selkää, lapaluiden välistä pyörivin liikkein alas ja taas ylös. Yleensä ei mene kauaa siihen, että röyhtäisy tulee. Nyt vauva tosin jo kääntyy itse vatsalleen ja röyhtäisee heti.

Yhteistyössä