Miten vauvan liha-allergia on näkynyt teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peppi

Vieras
Meillä vauva ei ole allerginen millekään muulle ruoka-aineelee, paitsi nyt olen alkanut epäillä liha-allergiaa. En ole vielä allergioista lukenut, koska mitään muita ihottumia tai merkkejä ei ole tullut, joten en tiedä paljoakaan vielä asiasta.
Kysyn kuitenkin täältä ensin, että voiko kyse olla meillä liha-allergiasta (nauta, porsas), kun vauva nukkuu yönsä tosi huonosti syötyään lihasosetta päivällä? Vai onkohan vain, että ruoka ei sula yhtä hyvin kuin kasvisruoka, ja pitäisi odotella vielä suoliston kypsymistä?
Vauva siis heräilee useaan otteeseen yöllä ja herättelee. Ei kuitenkaan itke, vaan omaan tapaansa ähisee ja pyörii.

En ole kuullut että kukaan olisi koskaan ollut allerginen lihalle. Ehkä joku muu tietää paremmin. Mutta tottahan se on, että se on huonosti sulavaa. Mutta sellaista olen kuullut, että lihan pois jättäminen auttaa toisten mahaa toimimaan paremmin ja joku oli saanut myös päänsäryn pois.

Olen pääosin kasvissyöjä ja mulla menee lihasta maha ihan kovalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
En ole kuullut että kukaan olisi koskaan ollut allerginen lihalle. Ehkä joku muu tietää paremmin. Mutta tottahan se on, että se on huonosti sulavaa. Mutta sellaista olen kuullut, että lihan pois jättäminen auttaa toisten mahaa toimimaan paremmin ja joku oli saanut myös päänsäryn pois.

Olen pääosin kasvissyöjä ja mulla menee lihasta maha ihan kovalle.

Joskus olen kuullut, että todella allerginen voisi saada allergiaoireita lihasta. Eli ainakin viljan takia, jota eläimet syövät. Mutta silloinhan täytyisi olla allerginen leivälle ja puurollekin, siinähän viljat tulevat vielä järeämmässä muodossa.

Jotain tällaista puhuttiin silloin, kun meidän junnulla oli kaikki kotimaiset viljat pannassa. Liha kyllä sopi meille =)

Yhteistyössä