miten vanhoja kananmunia uskallat vielä käyttää?

Ei Niin Kevyt Keijukainen

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
2 660
0
36
Tuli tuossa vaan mieleen kun huomasin että meillä noissa on parasta ennen päiväyksenä 7.7.
En mie noita meinannut enää käyttää, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen miten vanhoja työ muut käytätte. :)

Pitäis vissiin alkaa joko tekemään enempi noista munista jotain, taikka ostella pienempiä rasioita, ku aina melkein meinaa jäädä käyttämättä. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Vaikka miten vanhoja, jos eivät haise tai näytä oudolta. Oikein säilytetyt (kärki alaspäin) kananmunat säilyvät jopa kuukausia päiväyksen jälkeen.

Mikäs taika siinä kärki alaspäin jutussa on?

Siellä on se ilmakupla, siihen se säilytys kai jotenkin liittyy. Koulussa tuo opetettiin, mutta enpä enää muista, mikä se syy oli... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Vaikka miten vanhoja, jos eivät haise tai näytä oudolta. Oikein säilytetyt (kärki alaspäin) kananmunat säilyvät jopa kuukausia päiväyksen jälkeen.

Mikäs taika siinä kärki alaspäin jutussa on?

Siellä on se ilmakupla, siihen se säilytys kai jotenkin liittyy. Koulussa tuo opetettiin, mutta enpä enää muista, mikä se syy oli... :ashamed:

ok, mietin vaan ja piti jo käydä katsomassa miten päin ne on tuolla kennossaan :D Mä olen jotenkin aina kuvitellut että ne on toisin päin mutta ei ne sitten olleetkaan :D

No en minäkään mitään päiväyksiä katso :laugh: Rikon aina lasiin, ja jos ei haise niin käytän. Kai sen keitetynkin munan jostain huomais/maistais jos olis pilaantunut, ei vaan ole tullut vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä laitoin kerran mikroon niin vanhoja munia, että ne oli jo ihan kevyitä.

En kyllä suosittele.

öö, miks sie ne mikroon pistit? :o

Koulun asuntolassa sen tein kun lähdin lomalle. Enkä voi oikein puolustautua muulla, kuin sillä että mulla oli murrosikä.

Haju oli infernaalinen. :o

Just äskön leivoin mustikkapiirakan, johon laitoin vielä munan, jossa oli päiväys parasta ennen 3.7. Ennen taikinaan sekoittamista rikoin eri astiaan ja haistoin ettei haise omituiselle. Kuitenkin aloin itekki epäillä ja tulin sit tänne nettiin lukeen, että kuinka kauan kananmunat oikein säilyy jääkaapissa :)

huomasin äsken et olin tosa illalla keittäny vahingossa vanhoja munia!!!! ja ehtisin jo syömäänki yhden!!!! vm myyntipvä: 21.4.......
en huomannu mitään eroa, muuta ku myöhemmin ku katoin kennosta päivämäärän ja hieman pelästyin. :D eli melkeen 2kk vanhaa tuli syötyä...

Alkuperäinen kirjoittaja satutäti83:
huomasin äsken et olin tosa illalla keittäny vahingossa vanhoja munia!!!! ja ehtisin jo syömäänki yhden!!!! vm myyntipvä: 21.4.......
en huomannu mitään eroa, muuta ku myöhemmin ku katoin kennosta päivämäärän ja hieman pelästyin. :D eli melkeen 2kk vanhaa tuli syötyä...

2 kk on mulla ollut se raja, jolloin heitän pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahiiri:
Tuli tuossa vaan mieleen kun huomasin että meillä noissa on parasta ennen päiväyksenä 7.7.
En mie noita meinannut enää käyttää, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen miten vanhoja työ muut käytätte. :)

Pitäis vissiin alkaa joko tekemään enempi noista munista jotain, taikka ostella pienempiä rasioita, ku aina melkein meinaa jäädä käyttämättä. :ashamed:

Tuhatvuotisia olen syönyt, että kait se raja menee jossain 1080-1123 vuodessa

Yhteistyössä