miten valmistaa perunat grillissä? *tyhmänä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen kyllä keittänyt isot (vanhat) perunat ensin. Jotka olen sitten folioon käärinyt. Olisikohan olleet puoleksi valmiita tai melkein kokonaan.

Ja aivan ihania tulee, kun uusia perunoita paistaa muurinpohjapannulla rasvassa

:p

Sori nyt vaan. Testailen tässä tätä uutta palstaa, niin vastailen vielä jatkoa. En siis kuori perunoita folioon, kun laitan ne kokonaisena. Kypsänä vaan viilto pintaan ja siitä sitten syödään lusikalla kuorien sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ina:
Olen kyllä keittänyt isot (vanhat) perunat ensin. Jotka olen sitten folioon käärinyt. Olisikohan olleet puoleksi valmiita tai melkein kokonaan.

Oi joij. Nyt tuli vesi kielelle. Mitähän kaikkea ihanaa siihen voisi laittaa vielä päälle lisä makua antamaan? Tilli tulee mieleen ainakin.

Perunaa suikaleina, sipulia, makkaraa tai lihaa pieninä paloina, mausteita, yrttejä maun mukaan, sulate- tai tuorejuustoa tai cuisine kastiketta.
Kaikki siis folion sisään ja tiukasti kiinni.
Grilliin 30-60min ja NAM :p ihan älyttömän hyvää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ina:

Oi joij. Nyt tuli vesi kielelle. Mitähän kaikkea ihanaa siihen voisi laittaa vielä päälle lisä makua antamaan? Tilli tulee mieleen ainakin.

Mä olen laittanut vain suolaa ja paprikajauhetta.... ei se välttämättä muuta kaipaa tai sitten tekee siitä pyttäriä. Munaa, sipulia ja makkaraa lisäksi

tai sitten leikkaat isoista, raaoista potuista sentin vahvuisia siivuja, sivelet valkosipuliyökyllä ja ripsautat suolaa pintaan. SItten vaan grillaat ne siivut siinä ritilällä tai grillialusella, mikä nyt käytössäsi onkaan. Muutamassa minuutissa tulee tositositosi hyvää lisuketta pihville ja makkaralle näin!

Me tehdään usein ihan pakasteperunasipulisekoituksesta. Sitä folion palaselle, antaa hieman sulaa, suolaa (aromisuolaa), pippuria ja aurajuustoa/tuorejuustoa/sulatejuustoa nokareina päälle. Grilliin ja sellainen vajaa puoli tuntia ja herkku on valmis. :p (

Yhteistyössä