miten vaipasta kokonaan eroon

Meillä esikoinen täyttää kohta kolme vuotta. Pottailut aloitettiin reilu puoli vuotta sitten, ja vain muutamalla pissa vahingolla poika oppikin jo potalle. Päikkäreilläkään ei ole tarvinnut vaippaa käyttää. Öisin ollaan käytetty vielä, mutta en näe tätä vielä niin suureksi ongelmaksi kuin sitä, että poika ei suostu kakkaamaan kuin vaippaan. Miten tästä pääsee eroon? Miten oppisi kakkaamaan pottaan tai pöntölle? Ollaan yritetty jutella asiasta, mutta huuto vaan tulee kun hätä on ja nyt jopa vetää vaipan itse päälleen... eli iso poika jo tuohon hommaan.
Kuopus ottaa kovasti mallia pottailusta, ja vaikka ilman vaippaa sattuukin aikalailla vahinkoja, niin on silti onnistunut jopa kakkaamaan pottaan. Isoveli ei siltikään ota mallia hänestä, toteaa vain sen että pikkuveli voi tehdä...
Kaikki neuvot otetaan kyllä vastaan, ja kokeillaan =)
 
Kokeile seuraavia:
A: Laita se vaippa pottaan ja anna kakata sinne!!

B: Osta pojan mieleisiä tarroja, anna valita hänen itse ne. Sitten teette ruutupapereista yhdessä semmosen vihkon, mihin poika saa JOKA KERTA valita tarran, kunhan on tehny kakan pottaan / pöntölle.
Lopuksi on vielä isoin porkkana: kun poika on ansainnu esim. 7 tarraa, hän saa pitää ylimääräisen karkkipäivän, pääsee uimaan toisen vanhemman kanssa, tai saa ostaa jonkun uuden pienen lelun.

Tee tästä asiasta ihana ja iloinen asia, ja kannusta poikaa! Ja muista itse olla JOHDONMUKAINEN!!
Ja jos vielä saat isän mukaan asiaan, niin sehän on ihan huippua!!
 

Yhteistyössä