Mietityttää, kun itselläni edelliset kolme synnytystä olivat aina vaan helpompia, nopeita...mutta nyt väliä tuleekin neljä vuotta!
Kokemuksia kellään??? =)
Kokemusta useammasta synnytyksestä ei ole vielä, mutta jossain oli että synnytysten välin pitäisi olla peräti 12 vuotta ennenkuin paikat olisivat yhtä "tiukat" kuin ensimmäisellä kerralla. Jotenkin tuntuisi että 4 vuotta ei vielä vaikuttaisi ainakaan hidastavasti synnytyksen etenemistä.
mulla on neljä lasta ja kaikki synnytykset on ollu ekasta lähtien aina vaan nopeampia ja helpompia.eli siis eka oli se pisin ja vaikein ja siitä ne helpottui ja nopeutui joka kerralla.kolmannen ja neljännen lapsen väli oli 3v10kk eikä se mitään vaikuttanu vaik olikin pitempi väli.ei ne paikat ehi niin nopeesti palautua,tai ainaki siltä se tuntuu.ja kyllähän sitä on ittekki jo niin kokenut konkari et osaa paremmin rentoutua supistelujen aikana ja myöskin ponnistuksen osaa kohdistaa oikeaan kohtaan eli noihan ne jutut on mitkä sitä synnytystä pidentää.eli sullaki ku neljäs tulossa nii kyllä se kokemus vaan auttaa.ekalta olin ite ainaki aika pihallla siitä touhusta.
mulla ekan synnytys kesti 7.5 tuntii ja toka kesti2.5 kolmas tunnin ja 50minuuttii ja neljäs sitte hiukkasen vajaa puoltoistatuntia. =)