Miten VÄHILLÄ leluilla pärjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Olemme muuttamassa vuodeksi ulkomaille. Kaikkea ei viitsi vuodeksi raahata mukaan. Riittääkö seuraavat lelut 1-6-vuotialle lapsille?

- leikkikeittiö+asiat+ruoat
- nukkekoti
- junarata
- pikkuautot ja automatto
- pari nukkea ja vaatteet
- Barbit ja tarvikkeet

Lisäksi kirjoja, askarteluvälineitä, ulkoleluja, hiekkaleluja, polkuauto ja pyörät.

Riittääkö? Ei siis otettaisi MITÄÄN muita leluja mukaan. Ei leikkipuhelimia, kasoittain muovikrääsäleluja, vauvojen leluja ym.

Te joilla on vähän leluja, luuletteko että tämä riittää?

Mun mielestä tossa oli jo paljon leluja.. Ja tosiaan,ulkomailtakin voi ostaa leluja. Ja varmaan siellä on muutakin puuhaa kun leluilla leikkiminen. Ja noitakin leluja voi vaihdella ettei kaikki ole yhtä aikaa esillä/käytettävissä,esim vaan joko junarata tai autot,nukkekoti tai nuket jne.. Eli yhtään enempää en kyllä ottais mukaan.

Duplot puuttui minunkin mielestä. Me otettais myös vaan ne tärkeimmät (esim. dublot), ei mitään isoja juttuja, koska varmasti sieltä on sitten kiva ostaa uusiakin leluja.

Riippuu kyllä ihan lapsista ja siitä mihin ovat tottuneet ja leikkivätkö ylipäätään leluilla. 1v.lle lelut ovat tärkeämpiä kuin 6v:lle joka osaa leikkiä jo mielikuvitusleikkejä. Me oltiin just viikko ilman leluja lomailla ja hyvin pärjättiin ilman leluja. Lapset rakenteli mm. majoja yms. sohvatyynyistä ja lentokoneleikki saatiin helposti aikaiseksi ihan lopussa muutamasta nojatuolista.

Mä tykkään itse junaradasta, mutta meillä ei kukaan lapsista ole sillä leikkinyt kun ehkä kerran/kaksi vuodessa. Eli tarkistaisin vielä, onko toi esim. oikeasti heille tärkeä lelu.

Paljon on jo, jos on: askartelukamaa (sakset, liikaa, teippiä ja mitä tahansa mitä tuunata), paperia ja kyniä, pahvilaatikko, ilmapalloja, saippukuplia...En tarkoita että noita roudais mukaan, mutta yleensä hauskaa on ihan tavistavaroilla, mistä voi tehdä mitä haluaa...

Legoilla meidän 5v leikkii paljon, samoin playmobil-jutuilla ja sitten tuunaa ja askartelee....

Tietysti sinä tiedät, mikä on heille tärkeätä. Leluja saa aina lisää, joten niitä ei ole pakko mukana roudata. 1vuotiaat eivät tarvitse vauvaleluja, en minäkään sellaisia ottaisi mukaan.

Meillä lähtisi mukaan legoja ja pikkuautoja. En edes suostu kaupasta ostamaan muovikrääsäleluja - mitä niillä tekee edes kotimaassa :D Eli itse jättäisin junaradan kotiin ja ottaisin legoja mukaan. Se että onko kyseessä duploja vai legoja vähän riippuisi lapsista.

Ja polkuauto on ihan turha...

Kauhean paljon ja isoja leluja olet ottamassa mukaan!
Mä ottaisin tuolle 3-vuotiaalle mukaan muutaman rakkaimman lelun: pari pikkuautoa, kirjaa ja pehmolelua. Kyllä ma ajattelisin, että yhden lapsen lelut pitäisi tuossa tilanteessa mahtua yhteen muovipussiin...
En ole varma, viitsisinkö raahata mukana polkupyörääkään, niitäkin saa ostettua ja lainattua ja vuokrattua. Kauhean tavaramäärän rodaaminen edestakaisin maksaakin jo paljon.

Yhteistyössä