miten uskallan synnyttää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sandy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sandy

Vieras
esikoisen synnytys ei pelottanu ollenkaan,kakkosen odotuksen ajan jännitin hirveesti ponnistusvaihetta. synnytys käynnistettiin,ensin ei tapahtunu yhtään mitään,vasta kun kalvot puhkaistiin rupes tapahtuun jotain. epiduraali ei auttanut,lääkäri tökkäs ensin hermoonkin. tässä kohtaa olin vasta 4cm auki,niinkun saapuessanikin. kävin vessassa pissalla ja sen jälkeen vauva oli puolessatunnissa jo mahan päällä. laittoivat ponnistusvaiheeseen pudendaalin kun niin sitä kipua pelkäsin. tosin ei se kerenny vaikuttaan,heti kun lääkäri sai sen laitettua aloin ponnistaan. supistukset oli ihan hirveitä,ponnistutti hirveesti ja supisteli,en sellaista ollenkaan kokenu esikoisesta. mutta aukesinhan 6cm niin nopeesti. nyt olis tarkoitus yrittää kolmatta lasta,mutta synnytyksestä jäi kamalat muistot. sain kohdunlaskeuman,mutta se ei niin haitannut ja palautu ihan jumppaamalla lihaksia. on kuulemma uudelleen synnyttäjillä yleistä noin nopea eteneminen. olisiko seuraavakin synnytys raju vai sellainen rauhallinen. sektioo en haluaisi,mutta riittääkö kamala synnytys kokemus syyksi saada suunniteltu sektio? varmasti monella ollu traumaattisempi synnytys kun mulla. en haluaisi haudata haaveita kolmannesta lapsesta sentakia että pelkään.

Mul kesti esikoisen synnytys yli 10 tuntia ja kuopuksen koska meni yli ja meni vedet kotona ni meni vain hiuka yli kolme tuntia lapsiveden menosta. Mutta se on vaan niin että jokainen raskaus ja synnuytys on varmasti erilainen! Älä sitä etukäteen pelkää. Se vauvan tulo palkitsee kyl sen

No juu edellinen viel et ponnistus vaihetta mäkin pelkäsin vaik molemmissa se ollu tosi lyhyt. täs tokas oli kamalinta se kun mul ei tullu sitä ponnistamisen tarvettta. Ekassa se oli niin voimakas ja mul sanottiin et ei saa ponnistaa
ennenku antaa luvan. Tokas tuli ei niin yllätyksenä et aukes ku lapsi vesi oli vihreää mut mul oli laitettu kohdunkaulanpuudutus vajaa tunti ennen synnytystä ja olin silloin auki 4-5

älä mieti, kaikki kulkee omalla painollaan. mulla eka synnytys oli kauhea ja toka sellainen et vaik heti uudestaan. Molemmat on olleet nopeita ja avaudun todella nopeasti. tää toka oli varsinkin siksi niin helppo, kun kaikki tapahtui nopeasti. mitä useamman lapsen teen sitä nopaemmaksi tulen:):) synnäriltä kehoittivat kolmannen lapsen synnytyksen lähestyttyä tulemaan hyvissä ajoin ettei synny välille.

mulla oli eka musta helppo. kesti kyllä kauan mutta sain ebiduraalin ja kaiki meni rauhallisesti eteenpäin.
toisessa meni eka rauhallisesti mutta kalvot puhkastiin niin aukes ryminällä ja oli jo tulos. olin just saamas lääkettä kun enään voinut laittaa ja kauheella tuskalla jouduin ponnistaa. Sanoin ettei enään ikinä ilman kivunlievitystä. Mutta nt ajattelen että jos kolamatta menisin saamaan niin se varmaan menis helpommin ja nopeemmin.
ja sulle että ei kannata etukäteen murehtia. Jos susta tuntuu siltä niin pyydät lääkettä jo heti kun meet sairaalaan niin varmasti ehtii vaikuttaa. se synnytys on kuitenkin niin nope ettei sen takia kannata lapsia jättää saamati

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
älä mieti, kaikki kulkee omalla painollaan. mulla eka synnytys oli kauhea ja toka sellainen et vaik heti uudestaan. Molemmat on olleet nopeita ja avaudun todella nopeasti. tää toka oli varsinkin siksi niin helppo, kun kaikki tapahtui nopeasti. mitä useamman lapsen teen sitä nopaemmaksi tulen:):) synnäriltä kehoittivat kolmannen lapsen synnytyksen lähestyttyä tulemaan hyvissä ajoin ettei synny välille.

Meille sanottiin kun kolmas syntyi että tulkaa seuraavaksi suoraan synnytyssaliin.Kaikista kolmesta ollut 30-45min ennen syntymiä sairaalassa..
Onneksi sairaalaan ajaa noin 10-15min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meille sanottiin kun kolmas syntyi että tulkaa seuraavaksi suoraan synnytyssaliin.Kaikista kolmesta ollut 30-45min ennen syntymiä sairaalassa..

niin kun meillä on ne kaks ekaa syntyneet suoraan siinä eka pisteessä jossa on rr:n mittaus ja tulotiedot:D... tokalta eivät saaneet edes ponnistusaikaa kun se tuli suoraan kun sängylle pääsin. matkaa on 55km synnärille..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin kun meillä on ne kaks ekaa syntyneet suoraan siinä eka pisteessä jossa on rr:n mittaus ja tulotiedot:D... tokalta eivät saaneet edes ponnistusaikaa kun se tuli suoraan kun sängylle pääsin. matkaa on 55km synnärille..

Näin varmaan itsellänikin olisi käynyt jos matkaa olisi ollut 55km.Nyt vain noin 7km.

Yhteistyössä