Miten usein teidän alle kouluikäiset lapset kattoo telkkaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maari"

Vieras
Meidän katsoo _joka_ päivä, ja mietin jo että pilaanko ne.. lapset 3,5 ja 5,5 -vuotiaat. Hoidosta kun tullaan, syödään, ja tadaa: pikkukakkonen. Joskus jopa vähän Junioria sen lisäksi. Viikonloppuaamuisin pikkukakkosta ja junioria.
Mä en tiedä oonko mä nyt vähän liian neuroottinen, kun pelkään että katsovat liikaa, mutta kyllä se siis sen tunnin per päivä on, vähintään. Miten muut? Oonko mä ihan kamla kun annan niiden katsoa?
Toki vastapainona tekevät kaikkea muutakin ja ulkoilevat ja harrastavat, mutta SILTI mä oon kehittänyt tästä jonkun kriisin itselleni.... :(

Joka aamu katsovat piirrettyjä sen aikaa kun puetaan tarhaan ja illalla katsovat loput aamupiirretyt (digiboxilta).. Viikonloppuaamuisin katselevat jonkun verran aamupiirrettyjä ja usein iltapäivällä jonkun leffan...

Meillä 5v. katsoo yleensä iltaisin pikkukakkosen ja viikonloppuaamuisin pikkukakkosta tai Junioria. Arkiaamuina ei avata telkkaa. 2v katsoo mukana jonkin aikaa, muttei yleensä kovin kauaa jaksa istua paikoillaan.

Meillä ei ole ollenkaan televisiota, joten sitä ei katsella. Pikkukakkosta katsellaan netistä ehkä kerran viikossa ja hoidossa on elokuva kerran kahdessa/ kolmessa viikossa. Ennenhän lapset katselivat todella paljon tellua. Tarkistat vain, että ohjelmat sopivat ja katsot mahdollisuuksien mukaan yhdessä heidän kanssaan. Se on myös lepoa sinulle. Esim. kolmosen ohjelmat ovat todella kamalia, olen niitä joskus nähnyt.

Meillä 4 ja 6 vuotiaat katsoo ehkä pari kertaa viikossa telkkaa. Sunnuntaiaamuisin pikkukakkosta ja viikolla joskus pikkukakkosta tai DVD:ltä jotain myyrää tms lasten juttua. Joskus harvoin jonkun lasten elokuvan kuten Salaman tai Aristokatit. Meillä ei oo aikaa katsoa telkkaa enkä halua opettaakaan lapsia siihen että joka päivä katsotaan.

Olipa helpottava kuulla, että muillakin katsotaan televisiota :)
Reippaita ja kivoja lapsia nuo on, en mä niitä siis varmaan pilaa, mut kaikkea tarvii murehtia...

Ja vielä tuohon Miilin vastaukseen: Oon tosi onnellinen että ollaan saatu elämämme sellaiseen tasapainoon, ettei ole enää niin kiire koko ajan. Se on lapsille iso asia.

Yhteistyössä