Miten työttömillä ja muilla vähävaraisilla on varaa tupakkaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllähän sossusta tupakkirahat saa!
Joo ja vaikka Teslan osamaksut, mutta se on edelleen max yksin asuvalle 514,82 e/kk ja yhteistaloudessa asuvalle yli 18-vuotiaalle (85% yksin asuvan perusosasta) esim. avio/avopuolisot kumpaisellekin 437,60 e/kk nettona elämiseen. Jätät siis vain syömättä jne.

Pitää muistaa että toimeentulotuen hakemisessa otetaan tuloina huomioon säästöt ja varallisuus mm. tuon Teslan maksettu osuus, ja joudut Teslasi myymään ja elämään näillä varoilla ennen kuin varattomana olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Jokainen siis Suomessa elää ensin omat varansa käyttäen ja arvo-omaisuutensa myyden, ennen kuin on oikeitettu toimeentulotukeen. Vähäistä koti-irtainta, lähes arvotonta autoa tai kotina toimivaa asuntoa ei huomioida eli niitä ei tarvitse myydä.

Työttömyyskorvaus taas on korvausta siitä että olet TE-keskuksen kautta työttömänä työnhakijana työmarkkinoiden käytettävissä ja velvollinen tarjottuihin työllisyystoimiin.
 
vierailija
Et taida olla asiantuntija, koska lukusi ovat täysin perseestä. Oikeat summat löydät ylempää ja tietenkin ne ovat kokpanssin propagandaa paljon pienemmät
Itse asiassa olen 20 eri alan maisteri ja kovaa kokemusta eri asiantuntija hommuata. Esim mt eläkeläisen tulot on suuremmat kuin työttömän työnhakijian. Eläkkeensaajan asumistuki on suurempi joten voidaan puhua juuri et kuussa jää päälle 600e vuokran jälkeen. ;)
 
vierailija
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, mistä kemikaaleista peruna erityisesti hyötyy. Käsitykseni mukaan peruna on yksi niitä vaatimattominpia viljeltäviä. Nykyisillä hinnoilla tuskin kukaan levittelee mitään varmuuden vuoksi sinne maahan tai kasvustoon, saati että käsittelisi sadon jollakin, ties nillä myrkyllä.
Meillä perunat kasvaa hyvin ja täysin luomusti kateviljelyllä.
 
vierailija
Karkkipuzsit Mies, post: 34063084, member: 144956"]
Ukki poltti kaksi punaista malrboroa päivässä ja mummi yhden. Sitten ei ollut ikinä varaa ostaa minulle karkkipussia kaupasta, mutta olueeseen ja tupakkiin aina riitti rahaa...
[/QUOTE]
Karkkipussit jää meilläkin ostamatta mut kermavaahtoa, marjoja ja pannaria tarjotaan aina
 
vierailija
Oon 25-vuotias mies ja jäin työttömäksi syksyllä. Hommia olis tarjolla, mutta nautin tästä tilanteesta just nyt. Keväällä tarkoitus vähän matkustella ja kukapa nyt kesäksi viittisi duuniin mennä. Ehkä syssymmällä sitten.

Minun nettotulot ovat työttömänä (ansiosidonnainen) jotain 1200. Rahat riittää hyvin kaljaan ja tupakkaan. Toki olen vähentänyt tupakointia, sehän on terveydellekkin parempi. Aski päivässä menee. Eli tupakkiin menee yhteensä 300 kuussa. Onhan se aikamoista kun neljäsosa menee tupakkiin. Toki joskus laivareissulta tulee ostettua pari kartsa vähän halvemmalla. Kuten juomapuolikin.

En juurikaan juopottele viikolla, pitää säilyttää rytmi kun taas jossain vaiheessa meen töihin. En oo vielä päättänyt, että yritänkö hommata naisystävän ennen duunia vai sen jälkeen. Varmaan parempia tarjolla kun omaa duunia.

Vakipano onneksi on. Tuo nainen on siitäkin hyvä, että aina tarjoo myös sapuskat. Eli ei todellakaan pidä paikkaansa, että pi**usta pitää miehen aina maksaa, tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä