Miten tulkitsette tämän viestin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Äiti liitty vasta facebookiin ja pyysi mua kaveriksi. Mulla tilapäivityksen on välillä sellasia etten tiedä haluunko et oma äiti ne näkee. Lähetin äidille viestin et kaveripyyntö on harkinnassa koska en tosiaan tiedä haluunko et oma äiti näkee mun tilapäivitykset. Nyt tuli tällänen vastaus: "Nyt vasta löysin tämän viestin täältä facebookista ja meni vähän harjitellessa, että tämän vastauksen ymmärsin tehdä. Antaa kaveruus olla....."

MIten tän vastauksen tulkitsette? Loukkaantukohan äiti...?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23975505:
Mä en kirjoita sellaista, mitä äiti ei saisi nähdä. Jos äiti ei saa jotain nähdä, niin kuinka muut ihmiset sitten saa?

Ehkä tämä on ikäkysymys? Teinix- osasto ei ehkä halua äitinsä näkevän kaikkia biletyspäivityksiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23975505:
Mä en kirjoita sellaista, mitä äiti ei saisi nähdä. Jos äiti ei saa jotain nähdä, niin kuinka muut ihmiset sitten saa?

Samaa mietin. Miksi pitää elää kaksoiselämää? En niitä seksijuttuja sun muita laittais muidenkaan ihmisten luettavaksi.

Olisit vain kertonut suoraan, ettet halua äitisi näkevän fb-profiiliasi. Näin minä tein, eikä äiti siitä suuttunut. Olisi varmaan suuttunut hänkin, jos olisin jollain maililla ilmoittanut asiasta tai kuten sä teit. Naamatusten on aina parempi kertoa, kun voi samalla antaa perustelut.

Kyllä mun äiti tietää musta lähes kaiken ja voin sille kertoo ihan mitä tahansa. ollaan fb kamuja ja läheisiä muutenkin. Mitään sellaista ei ole, mitä kertoisin fb:ssä mutta en omalle äidille, mutta sellaista, minkä voin jakaa äitini kanssa, mutta en fb:ssä on todella paljon!

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Olisit vain kertonut suoraan, ettet halua äitisi näkevän fb-profiiliasi. Näin minä tein, eikä äiti siitä suuttunut. Olisi varmaan suuttunut hänkin, jos olisin jollain maililla ilmoittanut asiasta tai kuten sä teit. Naamatusten on aina parempi kertoa, kun voi samalla antaa perustelut.

No ajattelin sen viestin laittaa et oppii käyttämään sitäkin kun kerta on rekisteröityny. Pääseepähän tutustumaan ominaisuuksiin paremmin. Ehkä se olio virhe.

Facebookissa on mahdollista rajata se, mitä kukakin kaveri näkee vaikka se toki vaatiikin vähän vaivaa. Luulisin että oma teinini rajailee aika paljonkin omia päivityksiään pois silmiltäni ja ymmärrän ihan hyvin ettei ihan kaikkea kavereiden kanssa käytyä kommunikaatiota tee mieli äidin silmille tarjoilla enkä tästä kyllä loukkaannukaan.

Fb.ssähän on tosiaan mahdollista rajata niitä päivityksiä ja vaikka piilottaa seinä kokonaan kuten minä olen oman äitini kohdalla tehnyt.
Toisinsanoen päivityksen kirjoittaessa voit valita asetuksista niin,ettei se näy sinun äidillesi,muille kyllä.

[QUOTE="äitiliini";23975579]Facebookissa on mahdollista rajata se, mitä kukakin kaveri näkee vaikka se toki vaatiikin vähän vaivaa. Luulisin että oma teinini rajailee aika paljonkin omia päivityksiään pois silmiltäni ja ymmärrän ihan hyvin ettei ihan kaikkea kavereiden kanssa käytyä kommunikaatiota tee mieli äidin silmille tarjoilla enkä tästä kyllä loukkaannukaan.[/QUOTE]

Miten pystyy rajaamaan?

[QUOTE="vieras";23975607]Fb.ssähän on tosiaan mahdollista rajata niitä päivityksiä ja vaikka piilottaa seinä kokonaan kuten minä olen oman äitini kohdalla tehnyt.
Toisinsanoen päivityksen kirjoittaessa voit valita asetuksista niin,ettei se näy sinun äidillesi,muille kyllä.[/QUOTE]

Kerrotko tarkemmin miten pystyn rajaamaan kelle näkyy ja kelle ei? Hyväksyin äitini kaveripyynnön ja joskus puran sinne tilapäivitykseen omaa pahaa oloani enkä välttämättä halua että äitini näkee sen.

[QUOTE="Maria";23975538]Samaa mietin. Miksi pitää elää kaksoiselämää? En niitä seksijuttuja sun muita laittais muidenkaan ihmisten luettavaksi.[/QUOTE]

Ei minun mielestäni ole kyse mistään kaksoiselämästä, vaikka en itsekään kaikille näytä ihan jokaista tilapäivitystä (ei mitään seksijuttuja tms. mutta kyllä ne sukulaistädit/kersat/vähän ns. "tiukkapipoisemmat" jäävät välillä tilapäivitysten ulkopuolelle.

Enhän minä oikeassa elämässäkään ihan kaikkia asioita ihan kaikille kerro, miksi facebookista nyt on tehty niin saatanasta seuraava.

Mitä siellä profiilissa voisi olla sellaista, mitä ei halua oman äidin näkevän? :O
En voi ymmärtää.
Mulla äiti on überläheisissä kontakteissa siellä ja ilman muuta äitini saa nähdä ne arkaluontoisimmatkin juttuni. Moni muu on siellä sitten sellainen, joiden kanssa en halua jakaa ihan kaikkea, mutta todellakin lähimmille siellä on kaikki saatavilla.

Siis en nyt vaan ymmärrä. Onko teillä sitten niin huonot välit omiin vanhempiinne vai mikä juttu tää on???

Luot siellä muokkaa kavereissa kaverilistat. Esim "kaverit" "vanhemmat" "lapset" ja sitten kun teet tilapäivityksen, ennen tilapäivityksen julkaisua painat sitä lukon kuvaa siinä kentän vieressä ja valitset siitä kenelle se näkyy. Yksityisyysasetuksista jos piilotat tietyn henkilön, ei se henkilö näe MITÄÄN tilapäivityksiäsi.

Musta on ihan normaalia ettei kaikkea tarvitse näyttää kaikille! oli se sitten oma äiti tms ja vaikka ei mtn sellaista salattavaa varsinaisesti olisikaan. Itsekin rajannut 100kaverista niin, että about 10ihmistä näkee kaiken, muut vain jotain. Esim työkaverit eivät näe statuksia eikä valokuvia. Ei ne kuullu niille, mutta en halua olla tyly ja olla hyväksymättäkään.

Yhteistyössä