V
"Vieras"
Vieras
Minulla on 17- ja 14-vuotiaat nuoret tytöt. Molemmat ovat 167cm pitkiä. Vanhempi painaa 67kg, nuorempi vain vähän vähemmän. Kotonamme syödään terveellistä, monipuolista ruokaa lautasmallin mukaan. Kasviksia on joka aterialla ja niitä syövät kaikki. Raaka-aineet ovat terveellisiä ja vährasvaisia. Kumpikin nuorista harrastaa liikuntaa viikoittain. Silti molemmat ovat etenkin vatsan kohdalta varsin pyöreitä. Perimä ei ole eduksi myöskään eli paljon sydän- ja verisuonitautien riskitekijöitä. Kumpikaan ei tupakoi tai käytä alkoholia.
Kotona ei ole tarjolla karkkia, sipsejä, limsoja tms., mutta omilla rahoillaan ostavat niitä usein. Myös määrät, joita syövät esim. ruisleipää, pastaa, nuudeleita (itse tekevät ) ovat mielestäni suuria.
Ongelma on, että olen kasvattanut lapseni liikkumaan ja syömään terveellisesti, ja silti he lienevät lievän ylipainon rajoilla (? ). Miten ihmeessä heitä voi tukea aiheuttamatta traumoja tai syömishäiriöitä vai annanko olla? Kauniita, sosiaalisia, iloisia ja hyvällä itsetunnolla varustettuja ovat onneksi
.
Kotona ei ole tarjolla karkkia, sipsejä, limsoja tms., mutta omilla rahoillaan ostavat niitä usein. Myös määrät, joita syövät esim. ruisleipää, pastaa, nuudeleita (itse tekevät ) ovat mielestäni suuria.
Ongelma on, että olen kasvattanut lapseni liikkumaan ja syömään terveellisesti, ja silti he lienevät lievän ylipainon rajoilla (? ). Miten ihmeessä heitä voi tukea aiheuttamatta traumoja tai syömishäiriöitä vai annanko olla? Kauniita, sosiaalisia, iloisia ja hyvällä itsetunnolla varustettuja ovat onneksi