Miten toteuttaa siirtymä potalta pöntölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hooppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hooppis

Vieras
Meillä on just 3v täyttänyt tyttö ja käy pissalla pöntöllä, on käynyt jo puolisen vuotta. Kakka tulee kuitenkin vain pottaan. Jos pottaa ei ole saatavilla, panttaa kunnes pääsee potalle. Nyt on kokeiltu kanustamalla ja kehumalla, jos on edes suostunut istumaan ja yrittämään työntämistä pöntöllä. Tulosta ei toistaiseksi ole tullut. Pitäiskö vaan raakasti viedä kerrasta potta pois? Joku tarina siihen kehitellä? Ajateltiin ensin että jos saisi edes kerran onnistumaan pöntölle, ennen pois viemistä. Mutta taitaa olla mahdotonta. En haluaisi mitään kakkaamispulmia tästä, ettei tule pahaa ummetusta ja pelkoa koko kakkaamiseen.

Anna sille tusinoita tms joita natustaa siinä pöyömlä istuessaan niin kakka tulee helpommin.
Noin muuten älä painosta äläkä ota pottaa pois, eiköhän tuo ratkea itsekseen kun vähän aikaa kuluu.

Meillä tehtiin niin että kun pissa tuli pönttöön niin kehuttiinn kovasti kun on tehnyt "ison tytön pissan" . Alussa otettiin vaippa kokonaan pois, nyt vain lasketaan vaippa nilkkoihin niinkuin olisi alushousut kyseessä.

Kun tyttö ilmoitti "kakka hätä" niin on menty pöntölle ja iloittu jo etukäteen että "tehdäänkös nyt ison tytön kakka isolle pöntölle, jookosta, äiti pitää kiinni niin kuullaan kun se kakka plumpsahtaa pönttöön. Saat itse vetää vessan sitten, joohan ?" Ja jo ensimmäinen kerta onnistui, tyttö oli niin haltioissaan vessan vetämisestä että olisi varmaan tehnyt vaikka mitä saadakseen suorittaa tuon vetämisen ; )

Lapsesi on ilmeisesti jo vaipaton joten hänen kanssaanhan on helppo tehdä ison tytön pissa pönttöön ja sitten vain kehua hurjasti jo pelkistä aikeista tehdä ison tytön kakka sinne pönttöön myös.

Meidän tyttömme on vasta kaksivuotias, on tehnyt "ison tytön pissat ja kakat" pönttöön jo puolisen vuotta. Potta on olemassa ja esillä edelleen, siihen tyttö tekee pissat yöaikaan (herää kahdesti yössä pissalle) koska siinä on puolinukkuvan lapsen helpompi olla kuin roikotettavana pöntöllä.

Pojat olivat helpompia isolle pöntölle "opetettavia", esikoinen ilmoitti alle kaksi vuotiaana ettei halua käyttää pottaa ja keskimmäinen lapsi (poika siis hänkin) lopetti potan käytön kaksi vuotiaana kun pikkusisko syntyi tuumaten "annan potan vauvalle".

Onko teillä supistaja käytössä? Meidän vaipaton 2v ei vielä uskalla käydä kakalla pöntöllä enkä meinaa siinä painostaakaan. Sanoo itse ettei uskalla vielä, antaa ajan kulua. Panttaamaan alkais jos potan veisin pois.

Ei ole supistajaa, koska menee itse pissallekin pöntölle ilman supistajaa. Ei ole tykännyt siitä alunpitäenkään, koska supistaja aina vähän liikkuu kun siihen menee, kokee sen epävakaaksi. Ja itse pötölle meno ei pelota, käy pissalla itsenäisesti monta kertaa päivässä.

Ymmärrän jos supistaja liikkuu niin se tuntuisi itsestänikin epämukavalta. Meillä supistaja jonka saa kiristettyä pönttöön ja ihan hyvin tekee kumpaankin. Itse tykkään enemmän potasta kun taaperosta keikkumasta pöntöllä. Aika auttaa. Olen kuullut lapsista joilla kakan pönttöön tekemiseen on mennyt vuosia, lapsi yli 5. Että kyllä se siitä.

Yhteistyössä