Miten tota maizena kastikesuurustetta kuuluu käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen luullut, että sitä laitetaan veden sekaan ja avot - kastike on valmista. Ja itseasiassa niin olen sitä käyttänytkin. :D

Mutta kuuluuko siis tehdä normi ruskeakastike ja lisätä tota?

Eikös sen paketin kyljessä oo ohje? Just eilen tein jauhelihakastikkeen sillä ja katsoin ohjeesta, tosin lisäsin kyllä huomattavasti enemmän jauhetta, kun halusin vähä paksumpaa soosia. Muistaakseni siinä oli, että lisätään kiehuvaan nesteeseen (ittellä ruokakerma+vesi) 4 desiin 3 rkl Maizenaa.

Eikös sen paketin kyljessä oo ohje? Just eilen tein jauhelihakastikkeen sillä ja katsoin ohjeesta, tosin lisäsin kyllä huomattavasti enemmän jauhetta, kun halusin vähä paksumpaa soosia. Muistaakseni siinä oli, että lisätään kiehuvaan nesteeseen (ittellä ruokakerma+vesi) 4 desiin 3 rkl Maizenaa.

Siis juu on siinä kerrottu, että lisätään nesteeseen x-määrää. Mutta minä olen kuvitellut, että se on itsessään se kastike eli lisätään veteen ja kastike on valmista. :D

Mutta siis mihin hittoon tota tarvitaan, jos tekee ihan normaalisti ruskean kastikkeen?

Nykyään käytetään tuota paljon niin tulee samalla gluteeniton kastike. Siinä ei ole makua, että maustaa pitää tai sitten käyttää näitä kastikeaineksia pussista.

Eli olen käyttänyt sitä ihan oikein siis? Lisännyt veteen ja maustanut siis.

Äsken tosin kippasin sitä hiukan normaalin ruskean kastikkeen sekaan antamaan väriä ja ikäänkuin testinä. :D

Yhteistyössä