Miten toimitte n. 2v. kanssa lounasaikaan esim. ruokaravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikä iski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselyikä iski

Vieras
Tulipa tuosta yhdestä ketjusta mieleeni tällainen kysymys.

Miten te toimitte, jos menette syömään lounasaikaan vaikkapa Rossoon tai vastaavaan 2v. kanssa?

Meillä lapsi ei jaksa syödä vielä mitään lastenannoksia, enkä muutenkaan tiedä olisivatko ne sellaisia, että sopisivat 2v? Yleensä meillä on aina joku lastenruoka purkki mukana, jonka lapsi sitten saa.

Mutta olen usein nähnyt, että lapsi saa esim. lounassalaatti pöydästä vaikkapa leivänpalan. Tai saa maistella vanhempien annoksista jotain.

Onko tällainen käyttäytyminen sitten ok? Miten itse toimitte? Vai ostatteko jo tuon ikäiselle lastenannoksen?

Lastenannokset ollaan ostettu, joskus pelkät ranskalaiset tai puolikkaat lastenannokset...mitään Bona- tms ruokapurkkeja meidän muksut ei ole 2 v iässä enää edes suostuneet syömään (hyvä jos 1 v iässäkään).
2-vuotiaathan on jo vuoden päivät saaneet syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe, eli sopiihan ravintoloiden lastenannokset kaksivuotiaille =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lastenannokset ollaan ostettu, joskus pelkät ranskalaiset tai puolikkaat lastenannokset...mitään Bona- tms ruokapurkkeja meidän muksut ei ole 2 v iässä enää edes suostuneet syömään (hyvä jos 1 v iässäkään).

just näin. :wave:

Omat annokset. Tosin eivät aikoinaan veloittaneet, vaikka 5 kk ikäinen söikin seisovasta pöydästä. Mutta 2 veestä on mennyt jo ihan normaali lasten annoksen maksu.

Meillä nyt 1,5v lapsi syö oman annoksen. Purkkuruuat ei oo menny alas oikein ikinä ja n.1v.nä teki täyden topin niihin. Mut ei meilläkää koko annos mee ja joissain paikoissa saa jopa lasten annoksen puolikkaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Omat annokset. Tosin eivät aikoinaan veloittaneet, vaikka 5 kk ikäinen söikin seisovasta pöydästä. Mutta 2 veestä on mennyt jo ihan normaali lasten annoksen maksu.

Aika monessa paikassa alle 3v:t syö ilmaiseksi.
Siis jos on kyse sisovasta pöydästä. Jos taas on tilattu annokset, niin yhden annoksenhan voi puolittaa vaikka kaksi aikuista -ja usein puolittaakin.

Siis jos tilaa oikein annoksen, niin siitähän saa jakaa vaikka viidelletoista. Kyllä me ainakin usein on tilattu ravintolassa, nyt viimeksi kiinalaisessa, aikuisille omat annokset, ja sitten lapsi on saanut niistä. Ja ihan lautanen on lapselle pyydetty tietysti myös. Lastenannoksen ostan kyllä sitten, jos syödään sellaisessa paikassa, missä niitä on tarjolla. Ja kyllä, saatan hyvinkin syödä lastenannoksesta esim. ranskalaisen loppuja oman annokseni lisäksi. Mtta seisovapöytä onkin sitetn ihan erikseen! Ja siellähän tuollaiset pikkulapset syövät ihan pilkkahintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Aika monessa paikassa alle 3v:t syö ilmaiseksi.
Totta, siis jos puhutaan tavallisisita arkipäivän buffet-lounaista. Me ollaan syöt seisovasta pöydästä kuitenkin vain vappulounaalla. Muut ravintolasyömiset on olleet ruokalistalta.

Se syö oman lastenaterian. Miksi ne eivät sopisi 2v:lle? Tilaan usein muusin ja kalan, jotta ranskalaisia ei syötäisi ihan joka kerta. Lapsi ei jaksa koko ateriaa, mutta sille nyt ei voi mitään.
Mä saatan syödä sen ruuasta esim tomaatit (ja ranskiksia) vielä kun ne ovat koskemattomia.

Mä olen antanut 1v3kk:lle mun lounaspöydästä pienen palan leipää , mutta sillä oli kuitenkin muuten oma ateria omasta takaa. Mutta silloin poika oli enemmän luokkaa "vauva", 2v ei ole sitä enää. Ala carte on asia toki erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Meillä on kolme 2,5 -vuotiasta, joille yleensä otetaan kaksi lastenannosta. :D

*miettii omaa 2,5-vuotiastaan kolmena kappaleena ja on kerrankin täysin sanaton*
:|

Hatunnosto. Suurensuuri sellainen :D . Kolme 2½-vuotiasta. Vau =) :flower:

Aika usein otetaan lasten annos puoliksi isommille pojille ja pienin saa maistella toisten lautasilta tai syö sitten purkkiruuan.

Jos omaan annokseen kuuluu salaatti ja leipä, on pienin saanut yleensä syödä minun leipäni, mutta erikseen hänelle ei sellaista sieltä "pöllitä".

Kerran tilasin tarjoilijalta pelkän vehnätortillan pojalle (1-v), siitä ei kuitenkaan laskutettu.

Nelivuotias tyttö syö joskus osan lastenannoksesta ( perunamuussi ja jotain lihaa), yleensä minä äiti syön suurimman osan ! Aiemmin annoimme vain jotain pientä omista annoksistamme, koska ei osaa vieläkään syödä esim. ranskanperunoita, paremmin syö kotona kuin ravintoloissa tai huoltoasemilla reissuilla. Leipää joskus söi ja kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mtta seisovapöytä onkin sitetn ihan erikseen! Ja siellähän tuollaiset pikkulapset syövät ihan pilkkahintaan.

Me maksettiin eilen 2- ja 4- vuotiaiden seisovan pöydän ruokailuista 10? per lapsi...sama hinta kuin aikuiselta.

Tuntuu hurjalta että tuo oma 1v 10kk söisi vain jonkun purkkiruoan tai leipäpalan :o Kyllä se ihan lastenannoksen vetäisisi. Viimeksi käytiin lounasbuffetissa syömässä ja ihan oman annoksen otti, onneksi tämän ikäiset usein saa sen samaan hintaan vanhemman kanssa :) Tyttö syö kyllä sen kokoisia annoksia, ettei mun omasta ravintola-annoksesta sille riittäisi, ainakaan niin että omakin nälkä lähtisi.

Yhteistyössä