miten toimitte, lapsi sairastuu yökylässä?

Samoilla linjoilla- lasten syntymän jälkeen sitä todella arvostaa omaa aikaa.....
Enkä edelleenkään tarkoita sillä baarissa kenailua.
Joskus vaan täytyy saada viettää aikaa ajatuksineen tai aikuisseurassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Samoilla linjoilla- lasten syntymän jälkeen sitä todella arvostaa omaa aikaa.....
Enkä edelleenkään tarkoita sillä baarissa kenailua.
Joskus vaan täytyy saada viettää aikaa ajatuksineen tai aikuisseurassa.
Eihän sitä edes älynnyt ennen lapsia, että on olemassa jotain sellaista kuin oma aika, kun muuta ei ollutkaan :D
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mä en oo koskaan ymmärtänyt miten se oman ajan arvostaminen loppuu siihen kun lapsia syntyy?
Siitähän se vasta alkaa. Ennen lapsia lähes kaikki aika on omaa aikaa, ei sitä osaa sillä tavalla arvostaa.
 
Mulla on omaa aikaa nytkin, lapset leikkii legoilla, juon kahvia ja istun koneella. Kohta menen kakalle ja laitan oven lukkoon, omaa aikaa 2 min :LOL:

Ja illalla lapset nukkuu klo 20 viimeistään jolloin on taas omaa aikaa pari tuntia, aah :heart:

Samoin nukkuvat joka päivä 2h päiväunia, silloinkin on omaa aikaa. Mulla on siis lähes 4-6h omaa aikaa joka päivä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Mulla on omaa aikaa nytkin, lapset leikkii legoilla, juon kahvia ja istun koneella. Kohta menen kakalle ja laitan oven lukkoon, omaa aikaa 2 min :LOL:

Ja illalla lapset nukkuu klo 20 viimeistään jolloin on taas omaa aikaa pari tuntia, aah :heart:

Samoin nukkuvat joka päivä 2h päiväunia, silloinkin on omaa aikaa. Mulla on siis lähes 4-6h omaa aikaa joka päivä!
Se on hienoa, että osaat ottaa asian noin ja tunnet tuolla tavoin. Pystyt varmaan ymmärtämään, että eri ihmiset ajattelevat ja tuntevat kenties toisin?
 
Kuule Pirjo- kaikkien lapset ei esmes nuku noin pitikiä pätkiä....

Enkä yhtää pode huonoa omaatuntoa harrastuksistani, tai siitä yhdestä ja ainoasta siis, enkä siitäkään että lapset oli eilen mummoloissa yökylässä kun juhlin kaverini synttäreitä. Myöhään meni, mutta alkoholilla ei silti ollut osuutta asiaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Mulla on omaa aikaa nytkin, lapset leikkii legoilla, juon kahvia ja istun koneella. Kohta menen kakalle ja laitan oven lukkoon, omaa aikaa 2 min :LOL:

Ja illalla lapset nukkuu klo 20 viimeistään jolloin on taas omaa aikaa pari tuntia, aah :heart:

Samoin nukkuvat joka päivä 2h päiväunia, silloinkin on omaa aikaa. Mulla on siis lähes 4-6h omaa aikaa joka päivä!
sinä olet kuitenkin tuon 4-6h kokoajan vastuussa lapsista ja valvot heitä. se on siis mormaalia perhe-elämää ei sitä omaa aikaa jolloin saa elää vain itselleen
 
..ja siis ap-kyssäri: Riippuu vanhemmista, ja siitä, että kenellä lapsi on hoidossa. Ja myös tuosta humalatilasta.

Eli jos itse olen vapaalla, ja vannhempani / mieheni vanhemmat / muu läheinen, luotettava, ennestään tuttu ihminen hoitaa lapsia, niin en koe tarpeellisena saada ilmoitusta moisesta, varsinkin jos "tilanne" on jo ohi.

Jos on joku mll:n tms. ulkopuolinen vahti, niin sitten ilmoitus het.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Mulla on omaa aikaa nytkin, lapset leikkii legoilla, juon kahvia ja istun koneella. Kohta menen kakalle ja laitan oven lukkoon, omaa aikaa 2 min :LOL:

Ja illalla lapset nukkuu klo 20 viimeistään jolloin on taas omaa aikaa pari tuntia, aah :heart:

Samoin nukkuvat joka päivä 2h päiväunia, silloinkin on omaa aikaa. Mulla on siis lähes 4-6h omaa aikaa joka päivä!
sinä olet kuitenkin tuon 4-6h kokoajan vastuussa lapsista ja valvot heitä. se on siis mormaalia perhe-elämää ei sitä omaa aikaa jolloin saa elää vain itselleen
Jos joku rakastaa lastensa kanssa oloa niiiiin paljon, että kokee, että omaa aikaa ei todellakaan tarvitse, niin tosi hieno homma. Mutta mä oon edelleenkin niin itsekäs, että mun psyyke räjähtäis aika pian.. ;)

..eikö PirjoKyllikin mies oo koskaan lasten kans sillei, että PK pääsis iteksee johki edes hetkeks?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
En todellakaan tunne enkä halua tuntea. Kyllä se on vähän sillä tavalla että baareilut on baareiltu ja juomat juotu siinä vaiheessa kun lapsia tulee.
Eri asia esim. yksi saunakalja tai punaviini ruoan kanssa.

Tosin olen vähän puolueellinen sanomaan mitään kun omat lapseni eivät ikinä ole olleet missään yökylässä enkä koe edes mitään tarvetta tälle ;)
Mulla oli omaa aikaa 20v. ennen lapsia :LOL:
Ohhoh. Harmi et jollain ihmisellä on noin tympeä ajattelumalli. Toki olisi suotavaa et jokaisella olis sen verran tilannetajua et ei enää juostaisi tuolla baareissa niin paljon kuin ennen kun lapsia tulee mut ei sen tartte loppua. Ja jos ei ole "tarvetta" sille vähällekään baareilulle ihan ok juttu sekin mut mun mielestä on vain tervettä välillä irtaantua sieltä kotoa ja käydä tuulettumassa kunnolla. Kuulostaa vähän hurjalta et se oma elämä loppuis siihen kun lapsia tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
En todellakaan tunne enkä halua tuntea. Kyllä se on vähän sillä tavalla että baareilut on baareiltu ja juomat juotu siinä vaiheessa kun lapsia tulee.
Eri asia esim. yksi saunakalja tai punaviini ruoan kanssa.

Tosin olen vähän puolueellinen sanomaan mitään kun omat lapseni eivät ikinä ole olleet missään yökylässä enkä koe edes mitään tarvetta tälle ;)
Mulla oli omaa aikaa 20v. ennen lapsia :LOL:
Lapsen saaminen ei tarkoita sitä, että pitää lopettaa baarissa käyminen, ei todellakaan.

Mun likalla on sukulaisia jotka itte ehdottavat mulle koska ottavat likan, joskus tietysti mä ehdotan koska voisi ottaa, mutta siis lähinnä mun töiden takia. Jos likka on koko viikonlopun mummulla, mun pitää vain toisena iltana töihin niin mun pitäisi sitten könnätä kotona se toinenkin ilta? Kun ei lapsen saanut voi mennä baariin ja viihteelle. :whistle: :LOL: :hug:

Niin ja ajatella, että likka viettää aikaa myös isänsä luona. Silloin mä voin tehdä just mitä haluan eikä sillä ole vaikutusta likkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Mulla on omaa aikaa nytkin, lapset leikkii legoilla, juon kahvia ja istun koneella. Kohta menen kakalle ja laitan oven lukkoon, omaa aikaa 2 min :LOL:

Ja illalla lapset nukkuu klo 20 viimeistään jolloin on taas omaa aikaa pari tuntia, aah :heart:

Samoin nukkuvat joka päivä 2h päiväunia, silloinkin on omaa aikaa. Mulla on siis lähes 4-6h omaa aikaa joka päivä!
Se on hienoa, että osaat ottaa asian noin ja tunnet tuolla tavoin. Pystyt varmaan ymmärtämään, että eri ihmiset ajattelevat ja tuntevat kenties toisin?
Ei kun kaikkien pitää tehdä just samalla tavalla, ei ole mitään muita vaihtoehtoja. :xmas: :saint:
 

Yhteistyössä