Miten toimitte jos naapurista kuuluu riitaa ja väkivallan ääniä yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Naapuritko riesa jatkossa?
  • Ensimmäinen viesti
Naapuritko riesa jatkossa?
Oltiin viime yönä ihan äimänä, kun seinänaapurit rivarissa riiteli ja ihan selvästi se mies löi naista. Kävin klo 00.30 soittaa niiden ovikelloa ja sitten siellä tuli hiljaista. Olisiko mielestänne pitäny soittaa poliisit? Koskaan aikaisemmin ei ole kuulunut kuin tavallista arkiriitaa, mitä melkein kaikilla on joskus...

Mitenköhän ne kohtaa meidät seuraavalla kerralla?

Mä soittaisin poliisit ja menisin varmaan kurkkimaan takapihan tai etuoven kautta että mitä siellä tapahtuu, sillä mun seinänaapurit tuntien kyseessä olisi joku oikea hätätilanne. Naapurissa asuu eläkeläismummo ja yläkerrassa äiti lapsensa kanssa.

ap
Mä kävin takapihalta kurkkimassa, mutta sälekaihtimet oli kiinni, niinkuin niillä aina illalla on. Niillä on 15v lapsi, mutta se ei VOINU olla kotona, oli se huuto sellaista. Siis ihan normaaleja ihmisiä, nyt jotenki outo käytös. Oliskohan ryypänneet ja riita alkanu..

mie
Poliisit soittaisin aina jos tollasta kuuluu ja heti enkä jäis miettimään. Oon työssäni nähny sellasta että monella olis voinu henki tai ainaki järki olla tallella jos olis naapurit puuttunu pahoinpitelyyn aikaisemmin.

ap
Niin ja siis kyseessä aviopari jolla 15 ja 20 lapset. Nainen 39v ja mies 40v. Ihan hirvee fiilis tuli kyllä siitä rytinästä. En todellakaan halua puuttua kenenkään asioihin, mutta on meilläkin oikeus olla "rauhassa" kotona.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Poliisit soittaisin aina jos tollasta kuuluu ja heti enkä jäis miettimään. Oon työssäni nähny sellasta että monella olis voinu henki tai ainaki järki olla tallella jos olis naapurit puuttunu pahoinpitelyyn aikaisemmin.
Tää on muuten totta! Katon jos jatkuu vielä ens vkl:na niin sitten pollarit paikalle. Viime vkl oltiin pois, joten en tiedä oliko silloin. Se mies ajaa normaalisti taksia viikonloput, joten on siis aina töissä...

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Aina pitäisi soittaa poliisit! Tosin ne eivät välttämättä tule, tai sitten tulee niin viiveellä että kaikki on jo ohi.
Kyllä seki hillitsee enempiä hakkamisia jos tulevat vaikka jälkikäteen tarkastamaan tilanteen tai jos vaikka vaan häkestä soittavat, mut jos ei ihan umpihullu ole ettei millään mitään väliä niin kyllä se vähän hakkaamis ja teppulu haluja laskee kun tietävät että joku kuulee ja välittää.

ap
Nyt mua harmittaa kun en soittanu poliisei. Mies jotenki siinä rauhoitteli, että ei puututa. Mul oli jo puhelin kädes. Mut kun oli ihan uusi tilanne! Sen takia lähdin kyselee... Kiitos kommentoijille! En kuitenkaan hyväksy väkivaltaa, joten nyt tietty luulevat, että meille ok. No onneksi edes lopettivat kun soitin ovikelloa.

aina
on hyvä ilmaista naapurille, että väkivaltatilanne on havauittu naapurissakin. Esm patteriin ,seinään koputus tai ovikellon pimputtaminen tai puhelimella soittaminen. Se saattaa jo lopettaa tilanteen siihen.
soitto poliisille kanssa ok.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kyllä olette ahdasmielisiä, kun ettette antaisi naapurinne selvitellä kunnolla välejään.
No taitaa olla Herra Majurin arkea, että vedetään muijaa turpaan ja huudetaan, että nyt se puukko pois???

Kyllä meilläkin riidellään, muttei kyllä käsiksi tarvi käydä, kun osataan selvittää asiat ihan puhumalla/huutamalla.

Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä olette ahdasmielisiä, kun ettette antaisi naapurinne selvitellä kunnolla välejään.
No taitaa olla Herra Majurin arkea, että vedetään muijaa turpaan ja huudetaan, että nyt se puukko pois???

Kyllä meilläkin riidellään, muttei kyllä käsiksi tarvi käydä, kun osataan selvittää asiat ihan puhumalla/huutamalla.
1. Ei ole muijaa
2. Naapurin tappelua on kiva kuunnella ja seurata

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ois voinut soittaa poliisit.

Mutta toi oven taakse meneminen, ÄLÄ tee sitä. Ihmisiä on ammuttu oven läpi. Et voi tietää mimmonen hullu avaa oven.
Joo mä itseasiassa soitin kelloa ja menin omalle ovelle odottamaan... Hirveen vaikea paikka, kun jatkossa pitäisi asua kuitenki naapureina. Jos soittaa poliisit, saa naapureiden vihat niskoilleen...

mie

1. Ei ole muijaa
2. Naapurin tappelua on kiva kuunnella ja seurata
Ai kauhee onpa yllättävää toi kohta yksi :LOL:

Rukoilijasirkka

Mutta toi oven taakse meneminen, ÄLÄ tee sitä. Ihmisiä on ammuttu oven läpi. Et voi tietää mimmonen hullu avaa oven.
Joo mä itseasiassa soitin kelloa ja menin omalle ovelle odottamaan... Hirveen vaikea paikka, kun jatkossa pitäisi asua kuitenki naapureina. Jos soittaa poliisit, saa naapureiden vihat niskoilleen...
Totta. Mutta jos ne oikein kovaa huusi, on joku ohikulkijakin voinut soittaa.

Luulen, että normi-ihmisillä se suurin tunne on ennemminkin se oma häpeä omasta käytöksestä siinä esillä. Ja meneevät seiniä pitkin, ennemmin kuin rupeaa teihin vihaa pitämään.

Mutta olen samaa mieltä kuin Rukoilijasirkka, ovea ei kannata mennä rimputtelemaan.

Yhteistyössä