Miten toimitaan silmälasien hankkimisessa (Kela ja sossu)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiuli"

Vieras
Itselleni Sossu varmaan korvaa osan silmälaseista, sillä näköni on niin huono että on pakko ostaa sellaiset (mikä on se summa/prosentti jonka korvaavat)? Itse olen sossun tuen piirissä vielä. Kun taas mieheni on työtön, Kelan tuilla, eikä käsittääkseni Kela korvaa jos ei
a) ole jotain silmäsairautta
b) tarvitse työn puolesta (en tiedä saako tuolloinkaan tukea tähän)
Mutta tilanne on se, että meillä ihan tiliotteidenkin mukaan niin samperin köyhää, ettei millään ole vara hankkia asiaa, joka terveyden kannalta pitäisi olla. Eli mites nyt sitten ne miehen lasit, osaako joku neuvoa? Ei ole mitään omaisuuttakaan jota myydä, eikä kiikareitakaan ole jotka voisi liimata nokan eteen... :/

Sossu myöntää harkinnanvaraisena (pitää hakea), määrittelevät maksimisumman mitä sangat kai saavat maksaa (tai tahtovat hinta-arvion etukäteen ennen lasien tilausta) + mitä itse silloin kun vielä laseja tarvitsin, kyselin, niin oli vielä tarkat optikkoliikkeet mistä sai valita minne meni. Sossusta riippuu hieman miten niiden käytännöt menee, eli kysyä kannattaa ja hakea niitä laseja harkinnanvaraisena.

Kelasta tuskin rahoja saisi, ja jos saisi joutuisitte odottamaan useamman kuukauden ja maksamaan sitä ennen silmälääkärireissuja että lääkärintodistuksia.

spevtsaversilta (kirjotan sen totaalisen väärin) saa aivan mahtavia kehyksiä, toivon vaan saavani samantyyliset joihin ehdin jo ihastua. Sossu ei nimittäin ilokseen paria sataa maksele... tiedän että saan kuitenkin satasen härpäkkeet. :(

Mutta jos asutte samassa taloudessa niin onhan mieskin sossun asiakas?
teidän molempien tulothan siinä katsotaan, ja silloin olette milemmat toimeentulon asiakkaita jos kerta "sinä" olet sossun asiakas...
Vai oletteko kirjoilla eri talouksissa ja huijaatte tukia?

Yhteistyössä