U
uhmiksen äiti
Vieras
Miten teillä toimittaisiin jos 4-vuotias huutelee muita tyhmäksi tms? Annatteko mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vai puututteko lapsen huuteluihin?Meillä 4-vuotias on nyt todella uhmakas ja väittää vastaan, ärisee, murisee, karjuu ihan koko ajan. Etenkin kun häntä komentaa tai pyytää tekemään jotain, alkaa uhittelu. Nyt on alkanut huutelemaan toisia tyhmäksi kun asiat eivät mene tahtonsa mukaan. Itse olen näihin puuttunut niin, että jokaisesta haukkumisesta mennään hetkeksi mietintäpenkille istumaan ja miettimään puheita, sitten on juteltu yhdessä käytöstavoista ja lopuksi lapsi on joutnut vielä pyytämään anteeksi haukkumisiaan.
Mummolassa mummo oli sitä mieltä, että turha "riidellä"lapsen kanssa tuollaisista huuteluista, mutta itse en voi sietää moista. Mutta miten teillä muilla toimitaan vastavissa tilanteissa? Olenko liian ankara lapselle?
Mummolassa mummo oli sitä mieltä, että turha "riidellä"lapsen kanssa tuollaisista huuteluista, mutta itse en voi sietää moista. Mutta miten teillä muilla toimitaan vastavissa tilanteissa? Olenko liian ankara lapselle?