Miten toimisitte tällaisessa tilanteessa? kasvatusasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais aina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksais aina

Vieras
Eli mä en enää kohta tiedä mitä tekisin meidän poikien kanssa! Vanhempi kohta 8v. ja nuorempi kohta 4v. Tappelevat siis keskenään jatkuvasti.... vanhemmalla adhd joka ns. vaikeuttaa tietyllä tasolla leikkimistä pienemmän kanssa ja hän m yös tosi äkkipikainen. Nuorempi vielä sen verran pieni, että ei ymmärrä miksi veli käyttäytyy kuin käyttäytyy.eikä teitenkään osaa välttää tietysti niitä tilanteita jossa ärsyttää veljeään. Vaikkakin koetettu hänelleki selittää mistä isoveli hermostuu ja mitä EI kannata tehdä jne...
Ongelma on siis siinä että mun kaikki aika menee siihen etä joudun "vahtimaan" alati noiden kahden leikkiä ja yhdessäoloa. Muutaman minuutin voivat joskus nätisti keskenään olla, mutta siinäpä se...
Annatteko mennä kuinka pitkälle sisarusten väliset riidat, ennenkuin puututte niihin? Missä menee raja??
Meidän vanhempi on vielä isokokoinen ja ei aina muista sitä kokoaan ja varoa veljeään, eli mun on pakko senkin takia vahtia noita ettei pääse syntymään vahinkoa:( Tää on todella raskasta. Kuin olisi kokoajan useampi kuin 2 lasta kotona vahdittavana:(

Eli annanko "tapella" keskenään ilman että puutun kokoajan vai mitä mä teen??

Pakkohan sinun on vahtia, pahaa jälkeä syntyy, jos tuollaisessa tapauksessa lapset ovat keskenään. Vaikea sanoa, miten pitkälle riitojen voi antaa mennä, mutta pojille on helpompaa, jos veljesten kesken vallitsevat samat säännöt kuin kavereiden keskenkin. Ei veljeä saa muksia sen kummemmin kuin koulukaveriakaan.

Onko isommalle ehdotettu lääkitystä?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Pakkohan sinun on vahtia, pahaa jälkeä syntyy, jos tuollaisessa tapauksessa lapset ovat keskenään. Vaikea sanoa, miten pitkälle riitojen voi antaa mennä, mutta pojille on helpompaa, jos veljesten kesken vallitsevat samat säännöt kuin kavereiden keskenkin. Ei veljeä saa muksia sen kummemmin kuin koulukaveriakaan.

Onko isommalle ehdotettu lääkitystä?

Samat säännöt ovat kotona kuin kaverinsa kanssa. Vanhemmalla vain 1 ystävä:( Nuoremmalla ei vielä ns. kavereita. Ja molemmilla samat säännöt, eli lyömistä yms. ei sallita!! Mietin vain että puutnkohan riitoihin liian aikaisin aina? että kannattaisko mun odottaa miten asiat etenee,ilman että hyökkään heti ekasta parkumisesta, marinasta paikalle?? Mutta toisaalta mua aina pelottaa et vanhemmalla palaa pahasti päreet ja lyö tai muksasee kovasti:(

Lääkitys mietinnässä kun koulu alkaa syksyllä...

Isompaa voisi helpottaa selkeä päiväjärjestys kuvilla. Kun on leikkiaika, hän valitsee leikin ja kertaatte säännöt. Leikin vaan on sujuttava määrätty aika tai..... (mitä teillä tapahtuu? ) Työlästähän tuommoinen on, mutta jos saisit sillä konstilla edes pienen hengähdystauon ja lapsi oppisi keskittymistä.

Yhteistyössä