Miten toimisitte? (puoliturhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raining
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raining

Vieras
Mies on työreissussa (ei ole autoa käytettävissä) ja maanantaina olisi vauvan 10 kk neuvola.
Just mun tuurilla maanantaiksi on luvattu sadetta ja ukkosta. Lööppien mukaan voi olla aika rajukin sää. Neuvolaan on matkaa noin 2 km ja sinne pitäisi mennä matkarattailla.

Mietin tässä pitäiskö siirtää neuvola-aikaa, vai lähteä reippaasti mahdollisen ukkosmyräkän keskellä kävelemään. Vaikkei ukkosta oliskaan, niin on se rankka sadekin jo ihan tarpeeksi.
Vauvalla ei ole varsinaisia sadevaatteita, mutta Reimatecin välikausihaalari pitää vettä. Ehkä puen sen vauvalle, kun lämpötila liikkuu maanantaina 11-14 välillä?

Onko muuten ihan yleisesti ottaen turvallista liikkua vaunuilla/rattailla ukonilmalla?!

Eihän sitä ukkosella suositella mitenkään erityisesti ulkoiltavan vaikka riski tuskin onkaan kummoinen että se itseen osuu. Itse varmaankin siirtäisin jo ajoissa ajan myöhemmäksi, mutta viimeistään katsoisin maanantaina tilanteen ja soittaisin sitten neuvolaan vaikka oman ajan alussa että sorry, siirretään aika, jos oikeasti olisi tosi paha sää.

[QUOTE="vieras";23943991]Ja taksi veisi sinut konkurssiin.[/QUOTE]

No ei veisi.

Taksiin varmaan voi ottaa mukaan oman turvakaukalon ja telakan? Siis että ei tartte pyytää taksia tuomaan tullessaan mitään istuimia.

On muuten huonohko tuuri jos vyöt ei riitäkään kaukalon ympäri esim. kotiinpäin tullessa, ei ole pelkästään vanhojen autojen ongelma. Kannattaa ottaa huomioon jos on liikkumassa tuntemattomilla autoilla (ihan muissakin tilanteissa). Tuli vain mieleen kun itse on tullut taisteltua kerran ko. ongelman kanssa..

voi kuule, meillä itselläkin on gracon telakka ja kaukalo. Minusta ainakin on helpompi vetäistä turvavyö kaukalon ympäri, kuin asentaa ensin telakka (vaikka onkin helppo) ja sitten vielä raahata telakka neuvolan tiloihin, vai meinasitko maksaa siitä että taksi odottaa ulkopuolella telakan kanssa.

Miettisin ongelmaa sitten, kun se olisi oikeasti edessä. Luultavasti sadevaatteilla kesäsateesta selvittäisiin tai pyytäisin kyydin/käyttäisin julkisia.

Miettisin ongelmaa sitten, kun se olisi oikeasti edessä. Luultavasti sadevaatteilla kesäsateesta selvittäisiin tai pyytäisin kyydin/käyttäisin julkisia.

Samaa tässä olen miettinyt että kyllä joku tekee asiasta päänvaivan jo tässä vaiheessa...Olisin miettiny sit lähempänä jos sää siltä näyttää. Ton matkan pääsee rattailla ja sadesuojalla aika helposti, voi olla aika todennäköistä ettei ukkonen juuri silloin niin hurjana ole.

Samaa tässä olen miettinyt että kyllä joku tekee asiasta päänvaivan jo tässä vaiheessa...Olisin miettiny sit lähempänä jos sää siltä näyttää. Ton matkan pääsee rattailla ja sadesuojalla aika helposti, voi olla aika todennäköistä ettei ukkonen juuri silloin niin hurjana ole.

Pitäähän sitä jo ajoissa miettiä, jos meinaa perua koko käynnin

Musta taas on aina jotenkin huvittavaa että niin moni jaksaa kommentoida, jopa suuttua (ei nyt tässä ketjussa sentään ;)) siitä että miettii jotain turhuuksia etukäteen, tai yleensäkään pitää joitain asioita helpompina kuin kommentoija itse :D

Musta taas on aina jotenkin huvittavaa että niin moni jaksaa kommentoida, jopa suuttua (ei nyt tässä ketjussa sentään ;)) siitä että miettii jotain turhuuksia etukäteen, tai yleensäkään pitää joitain asioita helpompina kuin kommentoija itse :D

Myönnän auliisti, etten tarkistanut neuvolapäiville osuneita säätiloja. Oishan se ikävää jos neuvolantäti / -setä joutuu sadepäivinä istumaan neuvolassa peukaloitaan pyöritellen.

Myönnän auliisti, etten tarkistanut neuvolapäiville osuneita säätiloja. Oishan se ikävää jos neuvolantäti / -setä joutuu sadepäivinä istumaan neuvolassa peukaloitaan pyöritellen.

Mä luulen että aurinkoisetkin päivät on aika paha riskitekijä, mieti kuinka moni menee mielummin rannalle kuin neuvolaan, lyhyelläkin varoitusajalla :D

Joku puhuu tässä ketjussa koko ajan kesäsateesta. Ap puhui rajusta ukkosesta ja rankkasateesta. Onhan sillä nyt eroa käveleekö rattaiden kanssa jossain kesäripsussa vai ukkosmyräkässä.

Mutta ap:n kannattaa katsoa tilanne maanantai-aamuna ja tehdä sitten päätös.

En minäkään nyt ihan ymmärrä, miksi jotakuta niin kauheasti haittaa että mietin tälläista jo nyt. No, satuin katsomaan netistä sääennusteen ja huomasin ne maanantaiksi ennustetut sateet. Siitä tuli mieleen neuvolareissu.

Lupaan olla ajattelematta asiaa moneen päivään. Pöh.

Yhteistyössä