Miten toimin, kun naapurin lapset on AINA meille tunkemassa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierass

Vieras
Ne on ihan heitteillä, äiti on lähteny käveleen, alaikäset lapset kotona päineen kun isä töissä. pienimmät lapset on AINA tunkemassa meille. Ollaan sovittu lasten kans, et ne kysyy aina ennen kun tulevat, et voiko tulla. Mut ei toimi, lapset ei tottele mitään, ei kuuntele, muutenkin valehtelevat paljon. Oon yrittänyt sanoa nätisti. Äiti muuttanut pois, joten hänelle en oikein voi puhua, heidän isäkään ei tunnu välittävän juuri joten kai turhaa puhua hällekään. Miten toimin, omissakin lapsissa on paljon tekemistä, joskus on ihan kiva jos käyvät leikkimässä meidän lasten kans, mut kun melkeen joka päivä, puskevat ohitseni sisälle, pahimmassa tapauksessa työntävät meidän hammasharjoja suusta suuhun!! ei niille varmaan anneta edes ruokaa kotona, kun aina kun teen ruokaa, yrittävät päästä kans syömään sitä, kerran erehdyin antaan jätskit ja sen jälkeen olivat koko ajan kieli pitkällä jalkoissa "ruikuttamassa"... tiän et ei noiden lapsipolosten vika ole, mut kun en jaksa tätä kesää, jos tää jatkuu tämmösenä. Pelkään et jonain päivänä suutun vielä noille lapsille! Kun en jaksa aina omienkaa kans hermojani säilyttää ku oon väsynyt arjestani. auttakaa!

Ne ei usko, ne tulee sisälle soittamatta ovikelloa... Yks päivä oltiin sovittu et ens viikolla voivat tulla seuraavan kerran...oltiin syömässä ja menin jotain kesken kaiken kattoon toiseen päähän taloa ni huomasin naapurin lapsen olevan meidän kodinhoitohuoneessa...kysy sit et voiks meidän lapset nyt tulla...aargh! Miten sopii tuollasten kans, ku ei ne tajua!?

Outo juttuko? Tiukka oon ollu, mut "löydän" lapsia meidän sisätiloista yllättäen, joten kyllä nuo lapset täytyy olla outoja kun ei usko, fiksuna ymmärtänet tän. Voiko muuten tuollasista tehdä nimettömänä ilmotusta, minne ja miten se tehdään, kun huolettaa ne lapset?

Pitäkää ovet lukossa, niin eivät pääse ilman lupaa sisälle. Mutta ei tuosta nyt tarvitse soskuun ilmoitusta tehdä, jos muuten on asiat kunnossa. Meilläkin "asusteli" naapurin 5-vuotias aikoinaan, kun ei ollut leikkikaveria kotona. Ruokaa ei annettu, vaan laitettiin kotiin ruokaaikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Pitäkää ovet lukossa, niin eivät pääse ilman lupaa sisälle. Mutta ei tuosta nyt tarvitse soskuun ilmoitusta tehdä, jos muuten on asiat kunnossa. Meilläkin "asusteli" naapurin 5-vuotias aikoinaan, kun ei ollut leikkikaveria kotona. Ruokaa ei annettu, vaan laitettiin kotiin ruokaaikoina.
tietenkin riippuu, jos esim vanhin heistä on 17 , mutta jos kaikki kovinkin nuoria niin ilmoitus!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:

Olen samaa mieltä. Lapsilta on juuri lähtenyt sentään oma äiti pois kotoa. Isän kanssa sinun/ teidän kannattaisi keskustella.

Juttelet ensin isän kanssa, että lapsille pitää järjestää päiviksi hoitaja tai hoitopaikka. Sovit, että kerran viikossa voivat tulla myös teille. Annat isälle neuvoa mistä hakea apua, kuten sosiaalitoimistosta perhetyöntekijän yhteystiedot. Älä edes ala puhumaan lasten kanssa aikuisten asioista tai pura kiukkuasi heihin.

Koen, että mulla on oikeus purkaa heihin tieyissä rajoissa kiukkuani, esim tuo hammasharja juttu, kyllä taisin korottaa sillon ääntäni, niin se otti päästä!!! Minä aijon tästä lähtien pitää todellaki ovet lukossa, enkä jaksa enempää välittää, en tee mitn ilmotusta, omapahan on asiansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Outo juttuko? Tiukka oon ollu, mut "löydän" lapsia meidän sisätiloista yllättäen, joten kyllä nuo lapset täytyy olla outoja kun ei usko, fiksuna ymmärtänet tän. Voiko muuten tuollasista tehdä nimettömänä ilmotusta, minne ja miten se tehdään, kun huolettaa ne lapset?

Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Kuntasi nettisivuilta löytyy varmasti kohta lastensuojelu ja sieltä sitten otat jonkun sosiaalityöntekijän numeron, jonne soitat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koen, että mulla on oikeus purkaa heihin tieyissä rajoissa kiukkuani, esim tuo hammasharja juttu, kyllä taisin korottaa sillon ääntäni, niin se otti päästä!!! Minä aijon tästä lähtien pitää todellaki ovet lukossa, enkä jaksa enempää välittää, en tee mitn ilmotusta, omapahan on asiansa.

Just niin. Ja olethan sä aikuinen, ei kakara voi sua syrjään tuupata ja tulla teille. Että on syytä sinussakin tohon ongelmaas. Tehköön isä mitä tahtoo, mutta sulle ne lapset ei kuulu. Usko jo! Et sä edes saa pitää kotonas vieraita lapsia tosta vaan ilman huoltajan lupaa, haloo, sä joudut vielä jostain vastuuseen, kun olet tommonen lepsu. Lopeta toi ja aja ne pois heti.

Yhteistyössä