miten toimin jos hoitaja ei tule töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
minulla on siis palkattu lastenhoitaja,työsopimus on tehty.
nyt on tilanne,että epäilen ettei tulekaan loman jälkeen töihin.
kelasta saan yksityisenhoidontukea.
elikkäs,jos nyt käy niin kun pelkään ettei tule niin miten toimin? tietenkin kelaan ilmoitus mutta koska meillä on työsopimus tehty niin voinko viedä asian eteenpäin? ja mihin?
mulle ja miehellehän tulee suuret ongelmat töidenkanssa jos yhtäkkiä ei olekaan lapsille hoitajaa.

Hoida irtisanominen asianmukaisesti, eli sano irti, maksa palkka irtisanomisajalta, sano ettei sillä aikaa ole työvelvoitetta. Lomalla et tietenkään voi sanoa irti, mutta sen päätyttyä kyllä. mene vaikka hoitajan kotioven taakse kyttäämään, ota todistajia mukaan kun viet irtisanomislapun allekirjoitettavaksi.
Ja nyt hommaat lapset jollekin hyvälle perhepäivähoitajalle, kysy suosituksia vaikka paikallisesta puistosta!
Tsemppiä teille! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minulla on siis palkattu lastenhoitaja,työsopimus on tehty.
nyt on tilanne,että epäilen ettei tulekaan loman jälkeen töihin.
kelasta saan yksityisenhoidontukea.
elikkäs,jos nyt käy niin kun pelkään ettei tule niin miten toimin? tietenkin kelaan ilmoitus mutta koska meillä on työsopimus tehty niin voinko viedä asian eteenpäin? ja mihin?
mulle ja miehellehän tulee suuret ongelmat töidenkanssa jos yhtäkkiä ei olekaan lapsille hoitajaa.

miksi ei tulisi töihin ?

on määräiaikainen sopimus,sopimus loppuisi syyskuussa.
on muutenkin ollut vähän niin ja näin tuo motivaatio ja nyt muutama asia mistä epäilen ettei tulisikaan. voinhan olla väärässä,mutta mietin etukäteen mitä teen.
mihin se asia sitten viedään eteenpäin?

Et sä oikein sitä voi mihinkään "viedä", kuten työntekijä voi viedä ( työsuojelupiiriinsä esim. ).
En muista monta päivää se on se aika, et jos ei työntekijää näy, se on peruste irtisanomiselle ilman irtisanomisaikaa.. Vai meniköhän noin...
Googlaa työsopimuslaki, sieltä löytyy kaikki tieto.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Et sä oikein sitä voi mihinkään "viedä", kuten työntekijä voi viedä ( työsuojelupiiriinsä esim. ).
En muista monta päivää se on se aika, et jos ei työntekijää näy, se on peruste irtisanomiselle ilman irtisanomisaikaa.. Vai meniköhän noin...

työnantaja voi vaatia korvauksia jos työntekijä häipyy kesken määräaikaisen työsopimuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja a:

työnantaja voi vaatia korvauksia jos työntekijä häipyy kesken määräaikaisen työsopimuksen.

Näin!

en mä sitä halua irtisanoa koska en saa mistään tähänhätään toista hoitajaa lapsille. lapsille on kyllä hoitopaikka kun työsopimus loppuu. ihan yhtä pulassa oon irtisanon sen tai irtisanoutuu tai jättää vaan tyhmänä tulematta. määräaikasta sopimustahan ei edes kai voi irtisanoa?

jos nyt niin huonosti kävisi niin joutuisin jäämään minä tai mies kotio lastenkanssa,ei työnantaja sitä hyväksy. työvuorot on tehty,ei voi hakee palkatontakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:

Näin!

mihinhän sitä sitten pitäs ottaa yhteyttä?

Näin. Kyllhän se suoja on molemmin puolin. Siksihän niitä sopimuksia tehdään että molemmat on velvollisia niitä noudattamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä sitä halua irtisanoa koska en saa mistään tähänhätään toista hoitajaa lapsille. lapsille on kyllä hoitopaikka kun työsopimus loppuu. ihan yhtä pulassa oon irtisanon sen tai irtisanoutuu tai jättää vaan tyhmänä tulematta. määräaikasta sopimustahan ei edes kai voi irtisanoa?

jos nyt niin huonosti kävisi niin joutuisin jäämään minä tai mies kotio lastenkanssa,ei työnantaja sitä hyväksy. työvuorot on tehty,ei voi hakee palkatontakaan.

Voi irtisanoa jos toinen osapuoli rikkoo sopimusta.

Kunnalta saat ensihätään ostaa esim. päikystä ostopäiviä lapsille. Silloin ei tarvi olla hoitopaikkahakemustakaan tehtynä. Siten saat lisäaikaa järkätä asioita.

tässä tilanteessa varmaan pelkkä ilmoittaminen että vien asian eteenpäin auttaisi,mutta onko sitten kiva jättää lapsensa ihmiselle joka tulee tuossa tilanteessa töihin..
toivottavasti kaikki menee vaan ihan jees,eikä tarvii mitään tehdä.

Yhteistyössä