miten toimii ja käyttäytyy ylisuojeleva äiti?

  • Viestiketjun aloittaja isadora
  • Ensimmäinen viesti
Ei päästä ekaluokkalaista yksin pihalle, kuljettaa edelleen joka aamu ekaluokkalaista kädestä pitäen kouluun vaikka ollaan jo kohta toukokuussa. Ja siis lapsi on ihan normaali eli ei ole selitettävissä millään vammalla ym... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Ei päästä ekaluokkalaista yksin pihalle, kuljettaa edelleen joka aamu ekaluokkalaista kädestä pitäen kouluun vaikka ollaan jo kohta toukokuussa. Ja siis lapsi on ihan normaali eli ei ole selitettävissä millään vammalla ym... :/
Miksi pitäisi päästää ekaluokkalainen yksin pihalle? Mulla on ainakin ihan hirveä sieppaus- ja pedofiilikammo, että ei varmaan ekaluokkalainen pihalla yksin pyöri, ellei asuta jossain tosi omassa rauhassa siihen aikaan, ettei lähistöllä liiku ihmisiä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Ei päästä ekaluokkalaista yksin pihalle, kuljettaa edelleen joka aamu ekaluokkalaista kädestä pitäen kouluun vaikka ollaan jo kohta toukokuussa. Ja siis lapsi on ihan normaali eli ei ole selitettävissä millään vammalla ym... :/
Miksi pitäisi päästää ekaluokkalainen yksin pihalle? Mulla on ainakin ihan hirveä sieppaus- ja pedofiilikammo, että ei varmaan ekaluokkalainen pihalla yksin pyöri, ellei asuta jossain tosi omassa rauhassa siihen aikaan, ettei lähistöllä liiku ihmisiä :whistle:
Siksi että ne ei syrjäydy täysin kaveri porukasta. Muut tuonikäiset kulkee pihasta pihaan ajaa pyörillä ympäri lähitienoota niin vaikea se on ottaa yhtä äitinsä kanssa sinne mukaan ;)


 
Turkilmas
Mun mies on välillä ylisuojeleva ISÄ. Hän jos sais päättää, niin poika ei liikkuisi missään eikä menis minnekään. Itse asiassa, jos mies saisi päättää niin poika olis pehmustetussa huoneessa kypärä päässä koko ajan :D .

Hassua miten tuo menee sukupolvelta toiselle. Miehen fammu on ihan hysteerinen. Kaikki on vaarallista ja esim. Nauvossa kun ollaan niin poika ei sais olla ulkona kun siellä on kaikki niin vaarallista.Mies on selvästi tullut fammuunsa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi pitäisi päästää ekaluokkalainen yksin pihalle? Mulla on ainakin ihan hirveä sieppaus- ja pedofiilikammo, että ei varmaan ekaluokkalainen pihalla yksin pyöri, ellei asuta jossain tosi omassa rauhassa siihen aikaan, ettei lähistöllä liiku ihmisiä :whistle:
Minkä ikäisen voisit kuvitella päästäväsi yksin/kavereiden kanssa leikkimään? Namusetiäkin on moneen junaan, 13-vuotiaskin voi vielä joutua uhriksi... Aiotko saattaa lapseis kouluunkin joka ainoa aamu ja minkä ikäiseksi asti?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mun mies on välillä ylisuojeleva ISÄ. Hän jos sais päättää, niin poika ei liikkuisi missään eikä menis minnekään. Itse asiassa, jos mies saisi päättää niin poika olis pehmustetussa huoneessa kypärä päässä koko ajan :D .
Kuulostaa ihan mun isille!!! :D :D :D
Meidänkin perheestä löytyy yksi tämmöinen mies... :whistle: Kun vajaa 3-vuotias poika saa kuhmun päähänsä kaatumisen seurauksena, hänelle pitäisi kuulemma laittaa kypärä päähän. Siis ihan OIKEASTI hän oli sitä mieltä... :headwall: Kyllä minä vielä konttauskypärän ehkä ymmärrän, mutta hei... kyllä meidän poika on jo pari vuotta kävellyt. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi pitäisi päästää ekaluokkalainen yksin pihalle? Mulla on ainakin ihan hirveä sieppaus- ja pedofiilikammo, että ei varmaan ekaluokkalainen pihalla yksin pyöri, ellei asuta jossain tosi omassa rauhassa siihen aikaan, ettei lähistöllä liiku ihmisiä :whistle:
Minkä ikäisen voisit kuvitella päästäväsi yksin/kavereiden kanssa leikkimään? Namusetiäkin on moneen junaan, 13-vuotiaskin voi vielä joutua uhriksi... Aiotko saattaa lapseis kouluunkin joka ainoa aamu ja minkä ikäiseksi asti?
Varmaan 25-vuotiaaksi asti vähintään :LOL:
 
vieras
Puuttuu opettajan työhön liikaa, neuvoo mitä pitäisi tehdä, selvittää, vatvoo, pyörryttää puheillaan jo lapsenkin, odottaa koululta kohtuuttomia, ehdottelee sopivia läksyjä...
 
Voi, mä tunnen yhden ylihuolehtivan äidin..Vahtii jopa sen 15-vuotiasta poikaa kuin jotain kolme vuotiasta..Meinaa kyllä välillä pokka mennä.. :LOL: :LOL:
Sen lapset kyllä häpeää äitiään, mutta ei se niitten lasten syy ole!
 
AnniHelena
Sellainen, joka soittelee töistä 18-20-vuotiaalle pojalleen aamuisin herättääkseen kouluun/kesätöihin, puhuu tälle lässyn-lässyn vauvakieltä puhelimessa ja kyselee oletko muistanut syödä... :O siis oikeasti kyse mamman paapomasta ainoasta lapsesta joka vaan makaa sohvalla/istuu tietsikalla. Ampukaa mut jos muutun tuollaiseksi äidiksi joskus ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minun äitini on ja muutaman kerran olen joutunut muistuttamaan häntä olemaan tartuttamatta omia pelkojaan minun lapsiini. Ylisuojeleva äiti tekee lapselleen kyllä sellaisen karhunpalveluksen :/
joo,kaveri pelkää ihan hulluna koiria,kun pienenä tyttönä sitä oli tullu pihalla nuuhkimaan koiranpentu ja sen äiti oli rääkässy ihan täysiä että "Emmi se PUREE SUA!!!" sen jälkeen ei oo hirveemmin koirien lähelle menny,oli kai säikähtäny sydänjuuriaan myöten :LOL:
 
No en mä tiiä minkälainen on ylisuojeleva. Ehkä mä oon nyt sit semmoinen. Mut en mä kyllä ymmärrä noita 4-alle 6 vuotiaita lapsia jotka tuolla pihalla liikkuu täällä! Eivät osaa käyttäytyy,ajelevat pyörällä miten sattuu ja tääl on noit hihhuleita ym. Mut jos vanhemmat sitten pääsee helpommalla kun ite ei tarvi vaivautuu vahtiin ni mikäs siinä sitten.
 
viiden äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Ei päästä ekaluokkalaista yksin pihalle, kuljettaa edelleen joka aamu ekaluokkalaista kädestä pitäen kouluun vaikka ollaan jo kohta toukokuussa. Ja siis lapsi on ihan normaali eli ei ole selitettävissä millään vammalla ym... :/
Miksi pitäisi päästää ekaluokkalainen yksin pihalle? Mulla on ainakin ihan hirveä sieppaus- ja pedofiilikammo, että ei varmaan ekaluokkalainen pihalla yksin pyöri, ellei asuta jossain tosi omassa rauhassa siihen aikaan, ettei lähistöllä liiku ihmisiä :whistle:
Ei ole ylisuojeleva jos huolehtii lapsista.
Alle kouluikäiset eivät juuri minunkaan mielestä ole yksin ulkona, kavereilla korkeintaan tai meillä olleet.
Juuri viettää 13v poika kaverinsa kanssa vappuiltaa meillä, kaysovat elokuvaa ja mussuttavat, alkuillan olivat ulkona.
Minusta ei ole ylisuojelemista jos noitakaan ei päästä vielä juoksentelemaan.
Ja kaksi lapsenlasta jo nukkuu.
 
viiden äippä
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
On menossa diskoon ekaluokkalaisen mukana (kun opettaja niin neuvoi) ja siellä aikuinen lipunmyyjä sanoo, ettei täällä kukaan ole vanhempansa kanssa... :whistle:
Ekaluokkalaisen ei kuulu olla vielä diskossa!
 

Yhteistyössä