V
väsy
Vieras
Lapsi (vuosi ja 9 kuukautta) on alkanut lähes joka välissä sanoa"halaa". Ei tuossa mitään, ihanaahan se on, siis JOS lapsi todella tarkoittaisi halipulaa. Mutta hän on oivaltanut, että tuolla konstilla hän saa esim kurkotettua ylemmäs tai kiellettyihin tavaroihin, jotka ovat esim pöydällä. Itse asiassa jos yritän kääntää hänet itseeni päin kuten halatessa tavataan tehdä, niin hän siirtää käteni pois ja kääntyy toisinpäin ja kurkottaa tavoittelemaansa tavaraan. Minua on suoraan sanottuna alkanut tympimään tuo toiminta, varsinkin kun lapsi aloittaa sen heti kun vähänkin olen omissa askareissani, eli käytännössä minulle ei jäisi yhtään aikaa mihinkään puuhaan, jos en sitten vain kylmästi huudattaisi lasta. Hän nimittäin nostaa todella kovan huudon jos "halaamiset" jää väliin.
Mutta kertokaa voiko tuonikäistä lasta jo "huudattaa", siis menemättä hänen luokseen? (Vauvaa ei unikoulumielessä saa huudattaa pinnasängyssä mutta kuinka on tämänikäisen lapsen kanssa?
Mutta kertokaa voiko tuonikäistä lasta jo "huudattaa", siis menemättä hänen luokseen? (Vauvaa ei unikoulumielessä saa huudattaa pinnasängyssä mutta kuinka on tämänikäisen lapsen kanssa?