Miten toimia, jos koira puree omistajan kotona...

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
ja on purrut ennenkin ihmisiä. Kyseisessä tapauksessa puremasta on aiheutunut pysyvä haitta ja pitkä sairasloma puretulle ihmiselle.

Rikosilmoitusta ei kuulemma voi tehdä, eikä vaatia yhtään mitään kun paikka on ollut koiran omistajan koti.

Luonnevikaiselle vaikuttaa sekä omistaja, että koira. Kaverin asiaa "toimitan" kun kysyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Jaa miks ei vois tehdä rikosilmoitusta? siis onko siihen joku viranomaistaho esittäny tollasen perusteen?

Kuulemma on sanonut poliisi, ettei voi tehdä ilmoitusta kun asianomaisen kotona on tapahtunut.... :o

Joopa joo, jos minä menen kylään ja siellä joku mua puree niin että jälkiä jää niin varmasti teen rikosilmoituksen, oli kyseessä sitten itte isäntä tai koira. Ei ole ollut vaan kiinnostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Jaa miks ei vois tehdä rikosilmoitusta? siis onko siihen joku viranomaistaho esittäny tollasen perusteen?

Kuulemma on sanonut poliisi, ettei voi tehdä ilmoitusta kun asianomaisen kotona on tapahtunut.... :o

No luulis että on asianomistaja rikos ja siitä voi tehdä rikosilmotuksen. Jos joku (ei nyt siis ihan verrattavissa oleva juttu) pahoinpitelee toisen nyrkillä ni kyllä siitäki voi tehdä rikosilmotuksen vaikka se tapahtuu toisen kodissa. Entäs jos se koira tappais jonku, ni oisko seki ok kun se on siellä tapahtunu? :o

Poliisi on Lappeenrannassa, Imatralla, Vantaalla ja Helsingissä olleet sitä mieltä, ettei rikosilmotusta voi tehdä jos koira puree omassa kotonaan...

Kannattaa kysästä joltaki asianajajalta, aika oudolta kuulostaa tuo.

No ei kyllä kuulosta oikealta. Meinaan jos joku murtautuu ja koira puree niin siitäkin voi saada koiranomistaja syytteen. Kannattaa kysyä vielä vaikka lakimieheltä että voiko tehdä rikosilmoituksen. Tehdäänhän monista asioista rikosilmoitus ja niitä on poliisin pakko ottaa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
tosta noin vaan hyökkäsi kimppuun???

PIIIP oli kaverinsa kans k ttiönpöydän ääres istumassa ja koira siel alla. PIIIP pyys miut kans sinne istumaan ja ku pääsin pöydän ääreen, koira yökkäs jalkaan kiinni ja puri palan irti

pelkäsi että syötte sen ruuat? suojeli? jos koira ennenkin purrut niin kannattaisi varoa, jos koira nukkunut, niin sitä ei saa häiritä. oikeuteenko koiran meinaatte vetää? :D

Omituista logiikkaa.. Jos minä pieksäisin omassa asunnossani jonkun vieraan niin se ei sitten voi tehdä rikosilmoitusta. Outoa että koirilla/omistajilla olisi tuollainen "suojelus"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omituista logiikkaa.. Jos minä pieksäisin omassa asunnossani jonkun vieraan niin se ei sitten voi tehdä rikosilmoitusta. Outoa että koirilla/omistajilla olisi tuollainen "suojelus"
Mä en oikein usko, että on moista "suojelusta". Koska tosiasiahan on juuri se, että jos mä pyytäisin ap:n meille kahville ja mojauttaisin sitä nyrkillä, tottakai se voisi tehdä rikosilmoituksen. Vaikka mojauttaisinkin sitä omassa kodissani.

Yhteistyössä