Miten tekisitte vastaavassa?

  • Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti
Harmailija
Eilinen yö oli kauhea pitkästä aikaa.Mies tuli baarista kotiin,ei ole aikoihin käyny.Oli reippassa humalassa ja alotti vittuilun,sanoin että rakastan sitä käyään nukkumaan ja puhutaan aamulla.No mies vaan alko inttämään etten sitä rakasta vaan haluan imeä toisen miehen kullia ja sanoi muuta inhottavaa,provosoi,kerjäs sääliä,huomiota,sit halus lähtee toisesta kerroksesta ränniä pitkin alas.Olin hädissäni ja sanoin että rakastan sitä ja nyt lopetetaan,vauvakin herää.No vauva heräs,otin sen olo huoneeseen ja vauva rupes leikkimään olo huoneessa.Yritin koko ajan rauhoittaa tilannetta.En uskaltanut jättää kumpaakaan valvomatta kun mies uhkaili sillä partsilta alas menolta.Mies pisti mun uuven puhelimen paskaksi ja loput heitti seinään,sit hakkas seinää.Rupesin itkemään ja vauvakin rupes itkemään ja hätäänty että mikä äitillä on?!!Lisäksi säikky isää.
Tämä ei normaalia meillä,mies tosin äkkipikainen,mutta vauvan nähen ei ole ollut tälläistä.Voiko vauva muistaa tällästä vastaisuudessa??????????????

Miestä hävettää ja lähti aamulla sanomatta mitään,aiko vetää kännit.Tiedän missä on,haenko kotiin?! harmittaa kun rikkoi mun puhelimen ja tuli tällänen riita.Näitä on aina kun se juo,muulloin kaikki on upeasti ja ollaan onnellisia.Pelkään jokaikistä viikonloppua.....aivan kuin möykky asuisi silloin sisälläni.Mitä ihmettä teen?????????????????
 
Mä henk.kohtasesti lähtisin lätkimään ukon luota, mielestäni kenenkään ei tarvitse pelätä omassa suhteessa, ja sitä en ymmärrä että kaikki laitetaan viinan piikkiin!!! Minusta se Björkvistien juttu on hyvä varoittava esimerkki kaikille.... Jaksamista ja voimia sinulle ja vauvalle :hug:
 
kenenkään ei tarvitsisi pelätä omassa kodissaan!Mä nakkaisin tommosen miehen pihalle.Joo,tiedän,että helpommin sanottu,kuin tehty..mutta siitäkin huolimatta,mun ei tarvitse elää semmoisessa parisuhteessa,missä saa pelätä toista..ja se alkoholi ei ole kuin tekosyy!
 
ap
Oon monesti meinannu laittaa pihalle,mutta rakastan sitä ja rakastan lastamme,pieni vauva.Muulloin menee upeasti.haluaisin nähdä miehen kanssa yhessä kun lapsi kasvaa ja elää perhe-elämää,en haluaisi luovuttaa.Miehellä raskas työ ja tuntuu että siksikin juo,koti-asiat on hyvin normaalisti.Suunnitteilla uusi talo ja tulevaisuus.Pelottaa millanen se olisi sitten kahestaan lapsen kanssa.Olen vahva ihminen,mutta tuntus raskaalta pistää kaikki paskaksi nyt.
Mutta 2 vuotta jokainen viikonloppu on hän juonut,nyt tilanne kärjistynyt.Olen puhunut ja yrittänyt auttaa aina kaikessa häntä,en vain tajua enää.....Monesti mietein milloin tästä tuli minun elämä,eihän se näin pitäny mennä.Arvokas ja rakas tuo mies mulle on mut se ei vaan ite tajua miten se nakertaa kaikkea.On nyt vaan niin paha olla mulla......tuntuu kun peli ois menetetty....ensi vko kun tulee hän lupaa muuttua ja unohan taas tänm viikonlopun,annan antteksi olen onnellinen kunnes tulee taas perjantai ja sydämmeni on palasina taas.
Olisi niin paljon helpomi lähteä ja lähtisinkin vaikka rakastan jos ei olisi yhteistä lasta.Mies muuttui jotenkin mun raskausaikana,kai joku oma kriisi hällä ja työhuolia,yrittäjä.

hmmm.....?!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mies menee vetää uudestaan kännit tollasen jälkeen? :eek: Tuskin edes haluaa selvittää asiaa. Sun selvitettävä sen kanssa kun on selvin päin, miksi käyttäytyy noin?
Viime yönä sanoin että nyt otetaan uusi ote kaikkeen ja rakastan sitä ja tuen,sanoin että hänellä on nyt oma perhe puntarissa.Haluaako hän sen menettää.Ei halua,mutta ei ole voimia muuttaa viikonloppukäyttäytymistään.

Mua huolettaa myös vauvan puolesta....Tiiättekö tunteen...kun saa aina vähän pelätä jotain..viikonloppuja,tulevaisuutta,miten vauvan ja mun käy?!!!

Hitto että on paska olo.....sori vuodatus,mutta ei ole järin ketään kelle kertoa näistä!
 
vieras
ymmärsinkö oikein että kahden vuoden ajan hän on juonut joka ikinen viikonloppu?? molempina päivinäkö?? puhutteko koskaan asioita selväksi? niin ja sanoit että tämä oli ensimmäinen kerta mutta kumminkin sanoit pelänneesi jo pitkään viikoloppuja,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärsinkö oikein että kahden vuoden ajan hän on juonut joka ikinen viikonloppu?? molempina päivinäkö?? puhutteko koskaan asioita selväksi? niin ja sanoit että tämä oli ensimmäinen kerta mutta kumminkin sanoit pelänneesi jo pitkään viikoloppuja,,
taitaa olla porvoosta tämäkin kirjoittaja? :whistle:

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärsinkö oikein että kahden vuoden ajan hän on juonut joka ikinen viikonloppu?? molempina päivinäkö?? puhutteko koskaan asioita selväksi? niin ja sanoit että tämä oli ensimmäinen kerta mutta kumminkin sanoit pelänneesi jo pitkään viikoloppuja,,
niin ensimmäinen kerta kun tilanne oli niin paha,että mies hajotti omaisuuttani ja uhkas vetää myös mua turpaan ja uhkas lähtä partsin kautta.On juonu aina viikonloppuisin ja olen puuttunu asiaan,mutta käytös ollu siedettävää.Ei auta mitkään sanomiset tai rakastamiset.
Mies on ollut tosi ihana,rakentanu meille kodin,tehny raskaasi töitä et meil ois hyvä olla.Rakstan sitä ja haluísin auttaa,ei ota apua vastaan.Ei pidä juomistaan ongelmana.Nytkin meni juomaan,viikot se on selvänä kun firmassa riittää hommia ja sillon on se mies keheen rakastuin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärsinkö oikein että kahden vuoden ajan hän on juonut joka ikinen viikonloppu?? molempina päivinäkö?? puhutteko koskaan asioita selväksi? niin ja sanoit että tämä oli ensimmäinen kerta mutta kumminkin sanoit pelänneesi jo pitkään viikoloppuja,,
taitaa olla porvoosta tämäkin kirjoittaja? :whistle:
juu, luulen kans. aikalailla epäkohtia.
 
sano sille ukolles että lähdet vauvan kanssa jos juo vielä tipankin viinaa! Ja lähdet sitten kanssa jos näin tekee.
Ja ei sen lähtemisen heti tarvi lopullista olla uutatte vaan erilleen joksikin aikaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärsinkö oikein että kahden vuoden ajan hän on juonut joka ikinen viikonloppu?? molempina päivinäkö?? puhutteko koskaan asioita selväksi? niin ja sanoit että tämä oli ensimmäinen kerta mutta kumminkin sanoit pelänneesi jo pitkään viikoloppuja,,
taitaa olla porvoosta tämäkin kirjoittaja? :whistle:
en ole,totistina totta.Yritän saaha neuvoja,näin helpompi kun ei ole juuri ketään kelle puhua. Tää on mun elämää.Ja on mulla muutakin tekemistä kun provoilla.Oon joskus palstalla pyöriny ja huomannu et jotkut ihmiset saa aika hyviä neuvoja ja ajattelin miten muut on toiminu kenties vastaavassa tilanteessa.Et viittis mulla on oikeesti hätä asiasta ja tuntuu et elämä sirpaleina.
 
Miten tekisin, järjestäisin lapselleni erilaisen lapsuuden, mitä hänellä nyt on luvassa. Päivän aikana pakkaat näppärästi ja lähdet sukulaisiin tai turvakotiin. Jos odotat miestä, et saa lähdetyksi ja ensi viikonloppuna on taas sama peli....
 
ap
Eli joku joka oikeesti haluaa auttaa ja on ollut vastaavassa tilanteessa niin kaipaisin neuvoja,miten tälläsestä selviää ja voiko toinen muuttua.
Ja olen hieman paniikissa,ei ajatus kulje,ei ole enää puhelintakaan,koska pisti paskaks,en ole nukkunut yhtään viime yönä,nyt vauva nukkuu.Keitin kahvit ja yritän rauhoittua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten tälläsestä selviää ja voiko toinen muuttua.
Ja olen hieman paniikissa,ei ajatus kulje,ei ole enää puhelintakaan,koska pisti paskaks,en ole nukkunut yhtään viime yönä,nyt vauva nukkuu.Keitin kahvit ja yritän rauhoittua.
Siitä selviää vuodessa tai kahdessa, jos nyt pistät toimeksi. Jos sinulla on joku napakka tervejärkinen ystävä, pyydä häntä avuksi.

Siis ota tärkeimmät tavarat ja lapsi, käy naapurista soittamassa taksi ja lähde ystävän/sukulaisen luokse tai turvakotiin. Sieltä käsin hankit apua.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten tälläsestä selviää ja voiko toinen muuttua.
Ja olen hieman paniikissa,ei ajatus kulje,ei ole enää puhelintakaan,koska pisti paskaks,en ole nukkunut yhtään viime yönä,nyt vauva nukkuu.Keitin kahvit ja yritän rauhoittua.
Siitä selviää vuodessa tai kahdessa, jos nyt pistät toimeksi. Jos sinulla on joku napakka tervejärkinen ystävä, pyydä häntä avuksi.

Siis ota tärkeimmät tavarat ja lapsi, käy naapurista soittamassa taksi ja lähde ystävän/sukulaisen luokse tai turvakotiin. Sieltä käsin hankit apua.


En vaan kuitenkaan haluisi antaa periksi ja menettää miestä.
Tuntuu että mitä mulle ja vauvalle jää kun kahestaan kökötetään?! Mutta kai on joku hinta laskettava sille myös että mun mielenterveys horjuu viikonlopujen takia ja sen juomisen.

Oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa...sori jos utelen?!
Pelottaa se lapsen "jakaminen"vuorottelu tulevaisuudessa yms....kaikki tuntuu nyt kaatuvan niskaan....
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja mamma minäkin:
Mä henk.kohtasesti lähtisin lätkimään ukon luota, mielestäni kenenkään ei tarvitse pelätä omassa suhteessa, ja sitä en ymmärrä että kaikki laitetaan viinan piikkiin!!! Minusta se Björkvistien juttu on hyvä varoittava esimerkki kaikille.... Jaksamista ja voimia sinulle ja vauvalle :hug:
Peesi tähän
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuntuu että mitä mulle ja vauvalle jää kun kahestaan kökötetään?! .
Jäätte henkiin. Kyllä se mielenterveytesi kohenee ja paniikki häviää, kun voit alkaa suunnitella itse elämääsi ja huomaat, että jos olet suunnitellut jotain hauskaa, suunnitelmasi toteutuu.

Jos mies muuttuu, huomaat sen muutaman vuoden päästä. Älä usko puheita, odota tekoja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuntuu että mitä mulle ja vauvalle jää kun kahestaan kökötetään?! .
Jäätte henkiin. Kyllä se mielenterveytesi kohenee ja paniikki häviää, kun voit alkaa suunnitella itse elämääsi ja huomaat, että jos olet suunnitellut jotain hauskaa, suunnitelmasi toteutuu.

Jos mies muuttuu, huomaat sen muutaman vuoden päästä. Älä usko puheita, odota tekoja.
niin entäpä jos se muuttuu ja joku toinen saa sit siitä helmen,joka se selvinpäin on?!!! en kestä ajatusta,koska rakastan sitä uunoa.
Kai se on pakattava kuitenkin tavarat,kai joku päivä kiitän itteäni tästä,kumpa olisi ennustaja.
Vauva heräilee,mutta yritän seurailla jos vastaat vielä jotain.Kiitos
 
Bohemia harmaana
Ap, minä olen täysin presiis samassa tilanteessa kuin sinä nyt, tai olin sitä en vielä voi sanoa.

Meillä meni miehen juominen pikkuhiljaa aina hullummaksi. Joi viikonloppuisin ja sitten riehui ja haukkui kaikki yms. Viimein multa katkesi niitti, pelkäsin miestä ja sitä mitä sen käytös aiheutaa lapselle. Yhden känni-illan jälkeisenä päivänä otin lapsen ja tärkeimmät tavarat ja häivyin. Olin poissa muutaman viikon. Mies tietty vannoi ja vakuutteli, että juominen loppui. No se loppui vähäksi aikaa. sitten se alkoi pikkuhiljaa lipsumaan ja syyttämään minua siitä ettei saa juoda! (törkeä sika)

No, lähdin uudestaan ja samat lupaukset yms taas. Sen jälkeen on ollut pari kuukautta juomatta ja puhumatta juomisesta. Mutta en tiedä, tuntuu ettei vaan sano ääneen sitä että baariin pitäisi päästä. Aika näyttää.

Jotain sinun olisi tehtävä, että miehesi ottaa sinut nyt tosissaan. Voitko mennä vähäksi aikaa vaikka vanhemmillesi tai kaverin luokse? Takaisin ei kannata mennä kovin äkkiä. Ainakin sen aikaa pitäisi kuulostella että mies on tosissaan ja lopettaa juomisen.

Tiedän että tilanteesi on vaikea, usko pois! Mutta ei noin voi elää! Sinulla ja lapsellasi on oikeus olla pelkäämättä kotona ja heräämättä keskellä yötä känniörvellyksiin.
En usko että miehesi ainakaan ensiksi ottaa uutta naista jos raitistuu. Olethan sentään lapsenne äiti ja rakastatte toisianne.

Mulle saa laittaa yv:tä, kunhan vaan saisin kirjauduttua. Yhteydessä jotain ongelmaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia harmaana:
Ap, minä olen täysin presiis samassa tilanteessa kuin sinä nyt, tai olin sitä en vielä voi sanoa.

Meillä meni miehen juominen pikkuhiljaa aina hullummaksi. Joi viikonloppuisin ja sitten riehui ja haukkui kaikki yms. Viimein multa katkesi niitti, pelkäsin miestä ja sitä mitä sen käytös aiheutaa lapselle. Yhden känni-illan jälkeisenä päivänä otin lapsen ja tärkeimmät tavarat ja häivyin. Olin poissa muutaman viikon. Mies tietty vannoi ja vakuutteli, että juominen loppui. No se loppui vähäksi aikaa. sitten se alkoi pikkuhiljaa lipsumaan ja syyttämään minua siitä ettei saa juoda! (törkeä sika)

No, lähdin uudestaan ja samat lupaukset yms taas. Sen jälkeen on ollut pari kuukautta juomatta ja puhumatta juomisesta. Mutta en tiedä, tuntuu ettei vaan sano ääneen sitä että baariin pitäisi päästä. Aika näyttää.

Jotain sinun olisi tehtävä, että miehesi ottaa sinut nyt tosissaan. Voitko mennä vähäksi aikaa vaikka vanhemmillesi tai kaverin luokse? Takaisin ei kannata mennä kovin äkkiä. Ainakin sen aikaa pitäisi kuulostella että mies on tosissaan ja lopettaa juomisen.

Tiedän että tilanteesi on vaikea, usko pois! Mutta ei noin voi elää! Sinulla ja lapsellasi on oikeus olla pelkäämättä kotona ja heräämättä keskellä yötä känniörvellyksiin.
En usko että miehesi ainakaan ensiksi ottaa uutta naista jos raitistuu. Olethan sentään lapsenne äiti ja rakastatte toisianne.

Mulle saa laittaa yv:tä, kunhan vaan saisin kirjauduttua. Yhteydessä jotain ongelmaa.
Kiitos,tästä tuli parempi mieli.Olen tässä vähän touhuillut että jos lähtis vähäks aikaa mvauvan kanssa pois.Niin tiedän että ei uutta naista heti ottas,mutta kovassa kännissä saattaa eroahistukseen hakea jotain hoitoa vaan baarista ja miehelläni ois kyllä tosiaan ottajia,sillon ku ite baareissa vielä kävin niin sai olla muita hätyyttämässä pois miun ukon kimpussa...tiedän tasan että miuta rakastaa ja lastamme.Palailen taas!
 

Yhteistyössä