Miten tekisitte vastaavassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, nyt mustana :) Luuletko että miehesi lähtis baariin jos häivytte? Mun ei mennyt.

Jos olet häipymässä sieltä, niin lähde niin ettei mies huomaa. Niistä kun ei ikinä voi tietää mitä ne saa päähänsä, etenkin kännissä. Sitten soitat sille kun olet turvallisessa paikassa, että tilanne on nyt näin. Äläkä sitten anna sen puhua itseäsi pyörryksiin.

Tsemppiä kovasti! Toivottavasti miehesi tulee järkiinsä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
Hei, nyt mustana :) Luuletko että miehesi lähtis baariin jos häivytte? Mun ei mennyt.

Jos olet häipymässä sieltä, niin lähde niin ettei mies huomaa. Niistä kun ei ikinä voi tietää mitä ne saa päähänsä, etenkin kännissä. Sitten soitat sille kun olet turvallisessa paikassa, että tilanne on nyt näin. Äläkä sitten anna sen puhua itseäsi pyörryksiin.

Tsemppiä kovasti! Toivottavasti miehesi tulee järkiinsä! :hug:

Menee meillä baarii ja alko jo 11 aikaa juomaan.Voi surku mikä tilanne...ahistaa nyt tosi paljon....Oon suunnitellu et jos malttaisin lähtisin ystävän luo aika kauaskin,mutta en voi vielä tänään on niin pitkä matka enkä jaksa ajaa sitä viime yön valvoneena.Toisekseen en usko että mies tulee nyt kotiin,menee varmaan vanhaan kotiinsa yöksi tms.Mut just kun pelottaa mitä sillä aikaa tapahtuu,haluisin vaan et mies tajuis mitä sil on pelissä ja kait tajuuki,mut ei pysty muutokseen.Oletko itse ed tämän oman miehesi kanssa?
Mitä sanoisin kun soitan hänelle,pelottaa soittaa ja lisäksi ei ole puhelinta,tietty voin simin käyä vanhemmillani siirtämässä toiseen puhelimeen,sinnekkin vaan pitkä matka.

Voi kumpa kaikki järjestyisi parhainpäin.

Älä jää odottamaan miestäsi kotiin,
selvittämätön riita voi purkautua tän päivän kännäilyn jälkeen vielä rajummin.Kenenkään ei tarvitse pelätä omassa kodissaan,itsensä ja lapsen puolesta.Ajattele,haluatko antaa pienelle turvattoman lapsuuden.
Jos mies on 2 vuotta jo juonut viikonloppuisin ja aina vaan hullummaksi menee,niin olisiko tosiaan aika nostaa kytkintä pienen kanssa,herättää mies tajuamaan,kumpi on tärkeämpi-Viina vai te.
Älä anna periksi miehen aneluille jäämisestä,ilmoitat vain että olette nyt jonkin aikaa pois kotoa,että saatte miettiä asioita ja toivot,että mies tekee myös niin.(Siis soitat hälle sieltä paikasta sitten,minne menitte.)
Se ystäväsi voisi olla hyvä vaihtoehto,vanhempiesi luokse mies saattaisi tulla perässä anelemaan.Ainut,mitä toivon,on se,että teet siirtosi tänään etkä jää enää odottamaan miehen tuloa ja mahdollista seuraavaa riitaa.

Voi sentään, olen tuntenut tuon ahdistuksen itse niin monesti että tunnen nyt vahvaa myötäahdistusta vuoksesi :hug:

Mun mielestä sun pitäis nyt vain ajatella omaa ja lapsesi parasta ja antaa miehesi huolehtia itse itsestään. Oma mies myös säännöllisesti uhkasi tappaa itsensä tai hajottaa koko talon yms mutta kun lähdin niin ei tehnyt mitään. Oli ollut ihan rauhallisesti ja yritti olla kunnollista. (ehkä kannattaisi kuitenkin varmuuden vuoksi korjata särkyvä arvotavara piiloon) Jos miehesi ei pysty lopettamaan juomista silläkään uhalla, että menettää perheensä niin hän on alkoholisti ja tarvitsee ammattiauttajaa.

Kun soitat hänelle niin sanot vain niinkun asia on ja pysyt tiukkana! Itse sanoin miehelle, että pelkään sinua kun olet kännissä ja niin kauan kun juot niin en pysty olemaan kotona.
Mä yritin ja niin monta kertaa uhkailla ja puhua miestä lopettamaan juomisen, mutta ei se auttanut ennenkuin poistuin paikalta. Nyt olemme yhdessä, mutta olen päättänyt, että jos vielä palaa entiseen niin häivyn enkä enää soittele perään.

Jos lähdet tähän prosessiin se tulee olemaan tosi rankkaa, mutta ainakin mulla se kannatti. Yleensä asioilla on tapana järjestyä. Mä näkisin tämän nyt vähän niin, että jos miehesi ei nyt tosissaan lopeta tuota ja sä vaan siellä ahdistut ja pelkäät niin on parempi sitten olla kokonaan ilman miestä.

Olisko ketään sellaista, joka voisi tulla seuraksesi tänään teille ja vaikka yöksikin?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Miestä hävettää ja lähti aamulla sanomatta mitään,aiko vetää kännit.Tiedän missä on,haenko kotiin?! harmittaa kun rikkoi mun puhelimen ja tuli tällänen riita.Näitä on aina kun se juo,muulloin kaikki on upeasti ja ollaan onnellisia.Pelkään jokaikistä viikonloppua.....aivan kuin möykky asuisi silloin sisälläni.Mitä ihmettä teen?????????????????

:headwall: :headwall:

Mistä noita miehenirvikuvia oikein riittää tähän maailmaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Miestä hävettää ja lähti aamulla sanomatta mitään,aiko vetää kännit.Tiedän missä on,haenko kotiin?! harmittaa kun rikkoi mun puhelimen ja tuli tällänen riita.Näitä on aina kun se juo,muulloin kaikki on upeasti ja ollaan onnellisia.Pelkään jokaikistä viikonloppua.....aivan kuin möykky asuisi silloin sisälläni.Mitä ihmettä teen?????????????????

:headwall: :headwall:

Mistä noita miehenirvikuvia oikein riittää tähän maailmaan? :(

Sanos muuta, sitä itsekin olen eräätkin kerrat pohtinut...
Lisäksi niille näyttää riittävän naisia :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vaan kuitenkaan haluisi antaa periksi ja menettää miestä.
Tuntuu että mitä mulle ja vauvalle jää kun kahestaan kökötetään?! Mutta kai on joku hinta laskettava sille myös että mun mielenterveys horjuu viikonlopujen takia ja sen juomisen.

Oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa...sori jos utelen?!
Pelottaa se lapsen "jakaminen"vuorottelu tulevaisuudessa yms....kaikki tuntuu nyt kaatuvan niskaan....

pelottavampaa minusta on se ajatus, että sinä pakottaisit lapsen elämään juopon isän kanssa :(

tuttua tuttua... :hug: ärsyttää tommoset "jätä se, itse en kattelis" kommentit asiat ei ole niin yksinkertaisia... sanoin itse aikoinani ukolle että pelkään sinua kun juot ja en halua sinua yöllä riehumaan kotiimme. se pysäytti miehen kun se tajus että oma nainen pelkää. ja sitten pyysin kanssa miestä olla tulematta yöksi kotiin ja aamulla kaikki on paremmin kun yöllä ei tapeltu eikä mies haastannut tahallaan riitaa

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä:
Tuntuu että mitä mulle ja vauvalle jää kun kahestaan kökötetään?! Mutta kai on joku hinta laskettava sille myös että mun mielenterveys horjuu viikonlopujen takia ja sen juomisen.

Pelottaa se lapsen "jakaminen"vuorottelu tulevaisuudessa yms....kaikki tuntuu nyt kaatuvan niskaan....

pelottavampaa minusta on se ajatus, että sinä pakottaisit lapsen elämään juopon isän kanssa :(

ei se mielenterveys viikonloppu juomisella mene mies kuitenkin käy töissä en laskisi sitä juopoksi kuitenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä:

ei se mielenterveys viikonloppu juomisella mene mies kuitenkin käy töissä en laskisi sitä juopoksi kuitenkaan

Jos on kaksi vuotta juonut jokaikinen viikonloppu, eikä pysty olemaan juomatta niin kyllä se minun mielestäni silloin juoppo on.

Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:

Jos on kaksi vuotta juonut jokaikinen viikonloppu, eikä pysty olemaan juomatta niin kyllä se minun mielestäni silloin juoppo on.

Peesi. Addikti se sellainen on, jolle tuottaa ongelmia olla juomatta.

Sanoisin että on parempiakin tapoja elää. Ja toivon sydämmestäni, että sä löydät vielä parempasi, vaikka päättäisitkin jäädä nykyiseen tilanteeseen nykyisen miehesi luokse. Toivottavasti joku prinssi valkoisen ratsun selässä tulee sut pelastamaan, ellet itse sitä tee. Ja mieluiten ennenkun on liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Sanoisin että on parempiakin tapoja elää. Ja toivon sydämmestäni, että sä löydät vielä parempasi, vaikka päättäisitkin jäädä nykyiseen tilanteeseen nykyisen miehesi luokse. Toivottavasti joku prinssi valkoisen ratsun selässä tulee sut pelastamaan, ellet itse sitä tee. Ja mieluiten ennenkun on liian myöhäistä.

Kiitos tämä oli tosi kauniisti sanottu,rupesin itkemään.

Siis uskomattoman rankkaa kun on tunteita ja mulla luuloja että mies muuttuu niin siksi haluan pitää kuvion kasassa ja perheen ehjänä.Meillä on niin ihana poika,joka kehitystä ja touhuja seuraan kuin kuuta nousevaa ja haluan jakaa elämäni tuon miehen kanssa.Siksi joidenkin kommentit "jätä se" on satuttavia.Se on toisten niin helppo sanoa kun jos itsellä ei ole samanlaista tilannetta.
Tottakai jos tilanne ei muutu pojan kasvaessa niin en halua että poika näkee sitä mitä minä näen.Nyt olen jaksanu olla paljon pojan kanssa ja touhuta joka päivä viikonlopuista huolimatta.

Ajattelin että nyt lähtisin käymään siellä missä mies onko huono idea? veisin pojan vanhemmilleni siksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Kiitos tämä oli tosi kauniisti sanottu,rupesin itkemään.

Siis uskomattoman rankkaa kun on tunteita ja mulla luuloja että mies muuttuu niin siksi haluan pitää kuvion kasassa ja perheen ehjänä.Meillä on niin ihana poika,joka kehitystä ja touhuja seuraan kuin kuuta nousevaa ja haluan jakaa elämäni tuon miehen kanssa.Siksi joidenkin kommentit "jätä se" on satuttavia.Se on toisten niin helppo sanoa kun jos itsellä ei ole samanlaista tilannetta.
Tottakai jos tilanne ei muutu pojan kasvaessa niin en halua että poika näkee sitä mitä minä näen.Nyt olen jaksanu olla paljon pojan kanssa ja touhuta joka päivä viikonlopuista huolimatta.

Ajattelin että nyt lähtisin käymään siellä missä mies onko huono idea? veisin pojan vanhemmilleni siksi aikaa.

Mä en sano, mikä on huono idea, ja mikä on hyvä. Itse yritin ja kokeilin ehjän perheen takia ihan liian pitkään ja sain ihan liian paljon takkiini. En suosittele. Ja harmillisinta on se, että olisin jäänyt katselemaan ja uskomaan vielä siitä eteenpäinkin, ellei toinen mies olisi vienyt matkaansa. Nainen voi olla uskomattoman tyhmä, vaikka hyvää tarkoittaisi kaikille osapuolille, muka myös itselleen. Enkä sano tätä pahalla. Edes koira ei ole niin uskollinen: se vaan ei omasta aloitteestaan pääse lähtee kävelemään vaikka pahaa tekee. ¨

kannattaa miettiä ihan tosissaan, mitä elämältä haluaa. Sitäkö, että matto menee jalkojen alta, joka kerta, ja vaikkei menisi, epävarmuus jää silti.

Alkoholismi on kavala sairaus. Se sairastuttaa myös läheiset, jos mies ei mene AA:hin ja myönnä ongelmaansa, tai tule ero. En ehdi nyt novellia kirjoittaa, mutta ap, tee asialle jotain. Ystävä jätti miehensä, kertomus aika vastaavanlainen kuin sinulla, asuneet erillään puolisen vuotta ja on paljon onnellisempi nyt, vaikka on pienet lapset ja omakotitalo maksettavana.

Yhteistyössä