Miten teitä on kohdeltu sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja milja86
  • Ensimmäinen viesti
milja86
Niin, miten teitä on kohdeltu sairaalassa ku ootte menny synnyttämään? Mulla ei oo koskaan ollu nii ikävä kotiin, ku sillon ku olin sairaalassa sen 5 päivää.. Kohtelu oli kyllä niin tylyä!

Mulla ei oikein imetys luonnistunu ja pyysin apua (muutama ol semmonen vanhempi hoitaja), niin se kävi vaa pikkusen vilkasemassa,sano että kyllähän tuo onnistuu ja lähti pois.. Siinä sitä sai sitte tippa linssissä olla :'( Liekkö tuo sitte johtunu siitä että oon niin nuori.. vissiin kuvittelleevat että meistä nuorista ei oo äideiksi..
Ärsyttää vieläki vaikka tuosta on jo 2kk aikaa \|O

Ihan hyvin kohdeltiin, oli silloin 18 vuotias. Synnytys vastaanotossa oli vähän tökerö täti, mutta kätilö(t) ja omahoitaja osastolla varsin mukavia. Kiirehän oli tietysti silloin, joten melko vähän sain huomiota ja apua niinkuin kaikki muutkin, mutta se nyt ei ollut mitään henkilökohtaista minulle: oli vaan liian vähän hoitajia ja paljon synnyttäneitä.

Hyvää kohtelua sain..Synnytyksessä mukana ollut kätilö ja lääkäri sekä osastolla olleet hoitajat olivat ihania..
Siis vaikka olinkin silloin 16vuotias..
Ainut henkilö josta en pitänyt..Oli lähtöpäivänä kiertävä kätilö elikkä
olin omasta tahdostani yhden ylimääräisen päivän olisin päässyt perjantaina kotiin mutta halusin olla lauantaihin että varmasti osaisin imetyksen koska siinä oli hiukan ongelmia...Niin siis kätilö joka kiersi silloin lauantaina kohteli mua todella tylysti sain kysyä monta kertaa samaa asiaa ja kätilö vastas todella töykeesti takaasi.. Vierus toveri oli n. 20v ja tätä kohteli ystävällisesti, vastaili kiltisti kaikkiin kysymyksiin mitä se esitti ym...

Joten toivotaan että tämä kyseinen kätilö ei olisi siellä töissä kun uudelleen toukokuussa menen sinne..

Ihan mukavaa porukkaa olivat loppujen lopuksi. Varsinkin synnytyskätilöt (vuoro vaihtui, joten sain olla kahden eri kätilön ohjauksessa). Myöhemmin kuitenkin kuulin, että ososton hoitajat puhuivat pelkkää paskaa kahvihuoneessa (kaverini oli sillä osastolla kesätöissä). Noh, eipä se minua haitannut kun eivät päin naamaa pläjäyttäneet mitään rumaa, oli itku herkässä muutenkin kun vauva oli teholla...

mantariini
ihan mukavasti kohdeltiin ja otettii huomioon ihan aikuisena....paitsi yks vitun harjoittelija, joka sattui olemaan "omahoitaja", ravasi tupakalla kokoajan ja sitten tuli sörkkimään mun vauvaa, eikä käsiään ollu edes pessy!! Ja hyvä ettei savua vielä suusta tullu ku se siinä hönki! Ällöö!! Vaikka itsekin kyllä poltan (en silloin) niin kyllä minä nyt käteni pesen tupakan jälkeen. Olin silloin 17v, nyt siis 20

mua kohdeltiin kans ihan mukavasti ensimmäisen kanssa, tosin en oo koskaan herkästi ottanu itteeni oikee mitään ja annan tökeröiden tätin olla mitä on. toisen kanssa oli hankalampaa, kun soitin synnärille että nyt tuun ni kätilö sano vaan että tuskin se synnytys on että valmistelevia supistuksia ne vaan on, sanoin että kerran synnyttäneenä ehkä tiedän miltä tän pitäis tuntuu ja lähdin taksilla synnyttämään. sairaalassa sama kätilö sanoi että onhan tässä synnytys kyseessä kun on vedet menny ja kohdun suu yli viis senttiä auki! siinä meinasin suutahtaa.

Cressida
mulla oli ihan kiva kätilö mutta siihen ne positiiviset kokemukset sitten jäikin.. olis 19v kun sain tuon tytön ja synnytysosastolla tytön syntymän jälkeen alko piina siitä kun piti alkaa imettää. mitään en osannut ja kaiken tein väärin. osastolla vaan paheni.. kaikki vaan haukku ja syytti etten osaa mitään. yxkin kysyi että miksen aborttia tehnyt. la yönä synnytin ja ti aamuna lähdin kotiin. melkein väkisin. oli se niin hirvee paikka :'(

milja86
Niin, no oli mullaki ihana kätilö, sattu olemaan exän kaverin äippä =) Mä aina jännitin immettämistä, ku en osannu, maitoo ei tullu eikä tyttö suostunu ottamaan.. Hipsin sit hakemaan korviketta, ni jotenni vaan tuntu että ei oisi saanu hakee, aina olivat kyttäämässä paljoko sieltä otti :/

-pippuri-
mulla esikoisen aikana oli kätilö mukava mutta sitten osasto hoitajat oli aivan kauheita. olivat koko ajan kyttäämässä mitä tein ja kommentoimassa tekemisiäni ym. tuolloin olin 17v. ja sitten keskimmäisen aikaa kätilö taas mukava ja hoitajat oli suht mukavia ei enää kohdellu saman lailla kun esikoisen aikaa (silloin olin 19) ja nyt helmikuussa olisi taas uusi keikka sairaalaan niin katotaan miten nyt suhtaudutaan kun ikää on "jo"21v. B)

milja86
Onneks olkoon, sulla on jo kolmannen aika :flower:
Mä haluisin kans jo lisää, mut pitää malttaa kun tyttö on vasta vähän päälle 2kk, enkä mä varmaan kyllä uskaltasi synnyttääkkään enää..
Yhelle tutulle oli käyny aika pahasti..

Ite olin 17v kun synnytteleen menin ja palvelu oli kyl ihan hyvää! En usko et ois ollu parempaa vaikka oisin ollu vanhempi. Ainoastaan yks osasto hoitaja oli vähän tyly mut se oli sitä kaikille. Hyvät kokemukset jäi ja uudestaan oon vapaaehtonen meneen! B)

sanna-cata
Hyvin kohdeltiin kun menin leikkaukseen ja pari päivää sen jälkeen, mutta sitten taisivat unohtaa minun osastolla oloni kokonaan. Ikänä en ollut pieniä vauvoja hoitanut kaikki piti itse tehdä. Edes kakkavaipan vaihtoa eivät tulleet neuvomaan. No tekemällä oppii. Hyvin se alkoi kuitenkin sujumaan.

ainovaavi
mulle oltiin todella ystävällisiä, ainoastaan kun menin synnyttämään niin ensimmäinen kätilö (minulla ehti olla 3kätilöä) sanoi suoraan ettei synnytys ole oinut alkaa kun olin saanut kuitenkin nukuttua edellisenä yönä.. no olin tuolloin jo 3cm auki joten se siitä "synnytys ei ole käynnissä" :) mutta muuten oltiin ihan ystävällisiä.
muutama taisi iästä sanoa ystävällisesti että olet vasta 19v. mutta kun niille selitti että ollaan jo pitkään haluttu ja tiedetään mitä tehdään niin kaikki ymmärsivät.

Pakko sanoa tohon "mantariini":n juttuun et mä en olis antanu sellasen harjottelijan tulla lähellekään mun vauvaa!! Luulis nyt perus hygienian tajuavan "tavallinenkin" ihminen, saati sit Sairaalassa harjotteleva! :kieh: Olis kyllä niin kovaa tekstiä tän tädin suusta tullu et olis varmasti menny ne kätösensä nätisti kuuraamaan! :D

Susi
Minua kohdeltiin todella hyvin =)
Tuntui että ne olivat minulle ystävällisempiä kuin vanhemmille!
Kovasti kehuivat synnytyksessä ja sen jälkeen..yksi hieman tökerö tyyppi siellä oli, mutta en joutunut olemaan sen kanssa kun kerran tekemisissä. Synnytyksestä 2kk ja ikää 17v.

milja86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 20:11 Susi kirjoitti:
Minua kohdeltiin todella hyvin =)
Tuntui että ne olivat minulle ystävällisempiä kuin vanhemmille!
Kovasti kehuivat synnytyksessä ja sen jälkeen..yksi hieman tökerö tyyppi siellä oli, mutta en joutunut olemaan sen kanssa kun kerran tekemisissä. Synnytyksestä 2kk ja ikää 17v.
Mulla tyttö tosiaan päälle 2kk =) Olis kiva vaihella kuulumisia!
Jos haluat, niin voit (ja muutkin joilla on 2-3kk ikänen vauva) mailata osotteeseen: bella1986@luukku.com

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 11:05 milja86 kirjoitti:
Onneks olkoon, sulla on jo kolmannen aika :flower:
Mä haluisin kans jo lisää, mut pitää malttaa kun tyttö on vasta vähän päälle 2kk, enkä mä varmaan kyllä uskaltasi synnyttääkkään enää..
Yhelle tutulle oli käyny aika pahasti..
Milja86:lle

Mitä sun tutulle oli käyny?

milja86
No, sillä mun tutulla oli ollu iso vauva, paikat oli revenny tosi pahasti ja oli meinannu tulla verenhukka, oli pitäny verta antaa lisää :\| Mä pelkäsin ihan kamalsti synnytystä, mutta helppo oli.. Eipä sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu..

Yhteistyössä