miten teillä toimii REIPPAUSTARRA-systeemi ?

• Viestiketjun aloittaja tarra
  • Ensimmäinen viesti
no
meillä on riittäneet ihan ne tarrat palkinnoksi :) eli pienemmälle tulee tarra potalla käynnistä, ja isommalle kun on reipas :) Ovat innoissaan kun laittavat tarroja tarravihkoihinsa, ja katselevat ja laskevat niitä yhdessä.. eivät kaipaa muuta palkintoa lisäksi..

juu
4-5 vuotiaan kohdalla tarran sai, kun oli kiltti ja "hoiti" pikkusiskoa, joka tuolloin oli vauva, söi reippaasti (tästä oli ollut aina ongelmia), käyttäytyi hyvin jossain paikassa kodin ulkopuolella, auttoi tiskikoneen tyhjentämisessä tai siivosi huoneensa ja lelunsa tms., eli jostain, mitä teki reippaasti ja jostain, mistä aiemmin oli ollut ns. ongelmakäyttäytymistä.

Tarroja saa kirjakaupoista, tiimarista, säästöpörssistä tms.

Tarrat liimattiin ihan vaan paperiin. Alkuun oli jaoteltuna eri tehtävät ja nyt ihan sekaisin.

Milloin sitten sai sen palkinnon, montao tarraa. Aika monta. Vähän omista fiiliksistä kiinni myös.

Mutta meillä toimi tosi hienosti. Kiitos ja kannustus, ja kun se konkreettisesti näkyi.

äitikkä
Meillä on toi systeemi itse pukemisessa. Poika pikkuisen alle 3 v ja vähän laiska itse pukemaan. Tein kartongista ja kontaktimuovista itse viikkokalenterin ja ostin tiimarista Autot elokuvan tarroja. Reippaasta pukemisesta saa tarran ja kymmenestä tarrasta saa pikkuauton. Olen kyllä huomannut, että pelkät tarratkin ajavat asiansa eli aina ei ole edes autoa ostettu. Ja olen myös vähän rajannut tarrapalkintoa ulkovaatteiden pukemiseen, sisävaatteet kun menevät jo ilman eri kehoitusta hienosti päälle. Kun taulu on täynnä, niin olen vielä irrottanut tarrat pieneen vihkoon, joka on myös pojalle tärkeä.

äitikkä
Meillä on toi systeemi itse pukemisessa. Poika pikkuisen alle 3 v ja vähän laiska itse pukemaan. Tein kartongista ja kontaktimuovista itse viikkokalenterin ja ostin tiimarista Autot elokuvan tarroja. Reippaasta pukemisesta saa tarran ja kymmenestä tarrasta saa pikkuauton. Olen kyllä huomannut, että pelkät tarratkin ajavat asiansa eli aina ei ole edes autoa ostettu. Ja olen myös vähän rajannut tarrapalkintoa ulkovaatteiden pukemiseen, sisävaatteet kun menevät jo ilman eri kehoitusta hienosti päälle. Kun taulu on täynnä, niin olen vielä irrottanut tarrat pieneen vihkoon, joka on myös pojalle tärkeä.

Yhteistyössä