miten teillä on järjestetty

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ekaluokkalaisen hoito?meillä isä menee myöhemmin töihin ja iltapäiväksi tuo poika menee tuohon naapuriin hoitoon.on samalle luokalle menevä tyttö.marraskuun alussa itse jään äitiyslomalle,saadaan joulukuussa kauan odotettu vauva.
 
Älkää nytvetäkö hernettä nenään, mutta miksi ekaluokkalainen ei voisi olla yhtään yksin? SIlloin kun mä olin itse pieni, ei mitään ip.kerhoja ollut, vaan ipanat oli kotona yksin tai kavereilla. Eikä kukaan kai siitä(kään) mitään traumoja saanut. Okei, me asuttiin maalla ja maailma OLI erilainen, mutta silti mä ihmettelen, kun nykyisin tuntuu, että moinen on ihan poissuljettu vaihtoehto.

Nimimerkillä Asia ei vielä vuosiin ajankohtainen meillä joten helppo sanoa...
 
Meni aamulla eskarin aamuhoitoon ja siitä sitten kouluun.
Koulun jälkeen eskarin iltapäiväkerhoon.
Meillä siis ihan vierekkäin eskari ja koulu.

Joulusta jätettiin tuo ip hoito pois ja runnoi fillarilla koulun jälkeen kotiin :D .
Nyt tokaluokan alusta lähtee yksin kotoa ja tulee yksin kotiin.

Järjestelyjä vaatii edelleen ja tarkistussoittoja yms, mutta piiikkuhiljaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älkää nytvetäkö hernettä nenään, mutta miksi ekaluokkalainen ei voisi olla yhtään yksin? SIlloin kun mä olin itse pieni, ei mitään ip.kerhoja ollut, vaan ipanat oli kotona yksin tai kavereilla. Eikä kukaan kai siitä(kään) mitään traumoja saanut. Okei, me asuttiin maalla ja maailma OLI erilainen, mutta silti mä ihmettelen, kun nykyisin tuntuu, että moinen on ihan poissuljettu vaihtoehto.

Nimimerkillä Asia ei vielä vuosiin ajankohtainen meillä joten helppo sanoa...
Voi olla ja minusta pitääkin. Pikkuhiljaa antaa vastuuta ja opettaa yksinoloa ja toimimista. Pehmeä lasku on kai kaikista paras, jotta pikkuhiljaa pidennetään sitä yksinoloaikaa :) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älkää nytvetäkö hernettä nenään, mutta miksi ekaluokkalainen ei voisi olla yhtään yksin? SIlloin kun mä olin itse pieni, ei mitään ip.kerhoja ollut, vaan ipanat oli kotona yksin tai kavereilla. Eikä kukaan kai siitä(kään) mitään traumoja saanut. Okei, me asuttiin maalla ja maailma OLI erilainen, mutta silti mä ihmettelen, kun nykyisin tuntuu, että moinen on ihan poissuljettu vaihtoehto.

Nimimerkillä Asia ei vielä vuosiin ajankohtainen meillä joten helppo sanoa...
Voi olla ja minusta pitääkin. Pikkuhiljaa antaa vastuuta ja opettaa yksinoloa ja toimimista. Pehmeä lasku on kai kaikista paras, jotta pikkuhiljaa pidennetään sitä yksinoloaikaa :) .

Niin jas riippuuhan tuo lapsesta! Mä pärjäsin pieneä hyvin yksin ja naapureiden kakrujen kanssa, tykkäsinkin saada olla rauhassa, mutta mun pikkuveli olis jääny auton alle kotimatkalla, ja jos jotenki selvinny kotiin niin polttanu talon poroks. Sit se olis kuollu tylsyyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älkää nytvetäkö hernettä nenään, mutta miksi ekaluokkalainen ei voisi olla yhtään yksin? SIlloin kun mä olin itse pieni, ei mitään ip.kerhoja ollut, vaan ipanat oli kotona yksin tai kavereilla. Eikä kukaan kai siitä(kään) mitään traumoja saanut. Okei, me asuttiin maalla ja maailma OLI erilainen, mutta silti mä ihmettelen, kun nykyisin tuntuu, että moinen on ihan poissuljettu vaihtoehto.

Nimimerkillä Asia ei vielä vuosiin ajankohtainen meillä joten helppo sanoa...
Juuri näin!!
MINUN mielestä sitä yksinoloa täytyy alkaa harjoitella jo eskarivuonna, jos on tiedossa, että ekaluokalla "joutuu" olemaan jonkun aikaa yksin kotona ennenkuin vanhemmat tulevat töistä.
 

Yhteistyössä