Miten teillä lapsuudessa herkuteltiin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä muistan 80 luvulla kun olin lapsi,et meillä saatiin tosi harvoin mitään ekstra herkkua. Kerran kuussa oli karkkia.Ja pari kertaa vuodessa jätelöä. Joka juhannus saatiin omat limppari pullot.Sipsejä meillä ei ollu ikänä.
Rahkaa oli taas joka viikko ja lättyjä ainako leivottiin.
 
Hmm. Karkkipäivä oli kerran viikossa (pieni rasia karkkia ja laku tms.). Viikonloppuisin oli yleensä jälkiruokaa. Limsaa oli ehkä pari kertaa vuodessa.

Mun henk. koht. herkku ja edelleen paras lohturuoka oli ja on kuumaan kaakaoon kastettu juustonäkkäri :D
 
kerran viikossa oli karkkipäivä, sai pienen kipollisen.. mökillä vaihdoin aina karkit äipän tekemiin lettuihin (puuhellalla parhaat, tietenkin valuurautapannulla), valitettavasti limua meillä oli aina kotona, kun isukki sitä töistä kanto ilmaseks, mutta juoda sai vain saunapäivänä ja karkkipäivänä..

rahkaa, yms jälkiruokia ei ollu koskaan, jos hedelmäsalaattia ei lasketa.. synttärinä sitten kakkua.. viikonloppu aamuina sai siivun pullaa..
 
Pom
Rahka, lätyt, Juissi sekamehu, itse tehty toffee (vai mitähän se oli), hubba bubba, valio vanilja tikkujäätelö...

Sanoisin että herkkua oli myös äidin tekemät hirvenliha pihvit, sellaiset aivan ohuet, maustetut ja grillissä paistetut... Nam, vesi herahtaa kielelle. Olen kysynyt marinaadin reseptiä, mutta harmi vaan äiti ei muista :(

Harvakseltaan näitäkin
 
Niin meillä
Synnyin 1980. Meillä mummo osti n. kerran- pari viikossa kauppa-autolta esim. irtokarkkipussin ja lakupötkön. Jätskiä oli aina pakastimessa, sai syödä sillon kun huvitti, samoin limsaa oli melkein aina... Pommacia ja fanta mandariinia, Dr. Pepperiä, Aurinko-Palmaa...
Jälkkäriksi oli melkein joka päivä joko marjasoppaa, kiisseliä tms. Lisäksi äiskä paistoi lettuja aika usein.
Lauantaina oli siivous- ja leipomispäivä, jolloin sai ainakin pitkopullaa. Toisinaan myös kuivakakkua, tai ananas-keikauskakkua, rahkapiirakkaa, mustikkapiirakkaa tms.

Sipsejä sai kun osti, kauppa-autolta. "Parhaimmillaan" myyski kävi 2 kertaa päivässä (eri firman autot näes...).

Nimimerkillä miksi minusta tuli "sokerihiiri" :D :D :D
 
vm-76
Karkkia joskus pieni rasia/laku tms. , ei todellakaan joka viikko. Limsaa justiin joskus juhannuksena pullollinen, vappuna saatiin simaa ja munkkeja. Muutenki herkkuja oli vain kun äiti leipoi jotain.. Jäätelöä oli harvoin.. Meillä oli siis aika kuivakka lapsuus :D Mut onneks näin aikuisena oon sit ottanu "vahingon" takasin.. :D
 

Yhteistyössä