Miten teillä toimittaisi tässä tilanteessa (teini-ikäiseen liittyvää)

Helekkarin Heittomerkki

Aktiivinen jäsen
28.09.2011
1 325
0
36
Teini ilmoitti menevänsä koulusta suoraan kaupungille. Vähän pitkinhampain tähän suostuin. Poika olisi päässyt minun kyydissä kotiin puoli seitsemältä, mutta sanoi, että tulee kaverinsä kyydillä puolen tunnin päästä. No puoli kahdeksalta soitin pojalle ja kyselin, että missä on kun ei kotona vielä näy. Oli kuulemma kävelemässä kotiin, eli mitään kyytiä ei sitten ollutkaan, vaan poika valehteli siitä päin naamaa. Nyt tässä mietin, että millaisia sanktoita tässä jaetaan, kun poika kotiutuu.

Siis lapsi valehteli, että on kyyti. Mulle on ihan sama, jos kävelee kotiin, mutta tuota valehtelemista en hyväksy. Piti olla kotona heti seitsämän jälkeen ja tuli kotiin vasta äsken.

Niin ja ikää on 13v.

Mistä tiedät että valehteli?
Tuon ikäiset menee sinne tänne miten mieli halajaa, on ihan todennäköistä että kyydin joku oikeasti lupasi mutta ei sitten tuonutkaan.

Eikö siinä kävelyssä nyt ole rankkua tarpeeks ... tokihan asiasta sit kantsii jutella kuiteskin.

Miksi siihen kaupungille menemiseen piti niin pitkin hampain suostua? Meillä saman ikäiset saavat ilmanmuuta jäädä koulun jälkeen kylille tai kavereiden luokse, kunhan illalla kotiutuvat sovittuun aikaan ja ehtivät tehdä läksyt (näin perjantaina ei sitäkään). Ei kai tuon ikäisten kulkemisia tarvitse väkisin rajoittaa, elleivät sitten ole taipuvaisia hölmöilemään..?

Kysyin asiasta siltä kaverin äidiltä, jonka piti olevinaan tuoda pojat kotiin. Mutta ehkä minä olen sitten tiukkis, kun en ihan tuosta vaan hyväksy suoraa valehtelua ja 2 tunnin kotiintuloajan rikkomista.

Ehkä kaveri on sanonut että äitinsä tuo(olettanut että tämä sopii) ja sitten myöhemmmin ilmeni ettei se onnistukaan ja siksi pojallasi ei kyytiä sitten ollutkaan. Jospa poika ei valehdellutkaan?

Viimeksi muokattu:
Ehkä kaveri on sanonut että äitinsä tuo(olettanut että tämä sopii) ja sitten myöhemmmin ilmeni ettei se onnistukaan ja siksi pojallasi ei kyytiä sitten ollutkaan. Jospa poika ei valehdellutkaan?

No vähän epäilen, kun poika vielä puoli seitsämän aikaan väitti, että seitsämältä tulee kyyti. Ja miks ei sitten soittanut minua hakemaan, jos siinä vaiheessa sai tietää, ettei kyytiä olekaan.

13-vuotias kaverinsa kyydillä? Pyöräntarakallako? Anteeksi mutta pisti mietityttämään... :)

Jäi pari konmenttia välistä ja selvisi että millä kyydillä piti päästä. Ei mulla muuta.

Viimeksi muokattu:
Ihan hyvin on se kaveri voinut luvata kyydin äitinsä puolesta...
No ihan sama miten se oli mutta älä tee kärpäsestä härkästä.. Tuota menoa ei kuule kohta kiinnosta teiniä pätkääkään kun kotiintuloajat jos et yhtään voi joustaa.

[QUOTE="vieras";28360164]Miksi siihen kaupungille menemiseen piti niin pitkin hampain suostua? Meillä saman ikäiset saavat ilmanmuuta jäädä koulun jälkeen kylille tai kavereiden luokse, kunhan illalla kotiutuvat sovittuun aikaan ja ehtivät tehdä läksyt (näin perjantaina ei sitäkään). Ei kai tuon ikäisten kulkemisia tarvitse väkisin rajoittaa, elleivät sitten ole taipuvaisia hölmöilemään..?[/QUOTE]

Siksi kun meillä oli tänään tosi kiireinen ilta ja pojan kanssa oli sovittu, että laittaa koulun jälkeen ruoan uuniin, että ruokan on valmista siinä vaiheessa kun tullaan töistä kotiin. Tämä oli pojalle vielä aamulla ihan ok, mutta sitten sai päähänsä, että kaupunkiin on päästävä.

No vähän epäilen, kun poika vielä puoli seitsämän aikaan väitti, että seitsämältä tulee kyyti. Ja miks ei sitten soittanut minua hakemaan, jos siinä vaiheessa sai tietää, ettei kyytiä olekaan.

Poika ei halua tulla äidin kyydillä!! Mikä on niin vaikeaa tuossa tajuamisessa. Lapsi on 13 joten anna sen olla. Höllää sitä huivia hieman ku nyt sulta tulee tuollaisia aivopieruja

Yhteistyössä