Miten teillä keskenmenot alkaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uuli

Vieras
Mitenkäs teidän keskenmenot ovat alkaneet? Kivuilla vai vuodolla? Onko vuoto ollut alkuun tuhrua vai heti runsasta? Kuinka nopeasti tuhruvuoto lisääntynyt putoukseksi?

Sain km rv8 puolitoista vuotta sitten ja minulla se alkoi ensin tuhrulla jota kesti noin viikon...sitten eräänä päivänä olin kaupungissa ja mietin, että miksi selkääni sattuu tosi paljon...illalla sitten kivut vaan paheni enkä pystynyt mitenkään päin olemaan.
Menin sitten vessaan ja kaikki tuli kerralla ulos...
Sen jälkeen mentiin päivystyksessä käymään joka totesi olleen spontaani km...

Minulla keskenmeno 12 + 3. Ultrassa ei näkynyt enää sydänääniä. Mitään oireita ei ollut - ei tipan tippaa vuotoja tai kipuja. Ainoa "merkki" oli se, että sairaalloinen raskauspahoinvointi oli hieman helpottanut ja olin päässyt sängystä ylös 1. kertaa moneen viikkoon.

Mä sain keskenmenon viikolla 7+2. Alkoi menkkamaisina kipuina ja sitten alkoi pieni tuhruvuoto, joka muuttui seuraavana päivänä kuukautisvuodon tyyppiseksi. Tuntui, että kohtu supisteli ja verta tuli sellaisina "aaltoina". Gynelle pääsin 3 vuotopäivänä ja hän totesi, että keskenmeno käynnissä. Vuotoa kesti noin 10 päivää, ja hiipui loppua kohti.
Varmuuden vuoksi otettiin noin kahden viikon päästä verestä hcg -arvo, jolla varmistettiin ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus. Sisäultra kun ei lääkärin mukaan näyttänyt 100% varmasti, ettei kiinnittyminen ole tapahtunut munasarjassa tms.

Mulla myös todettiin sikiö elottomaksi ultrassa rv:lla 11+. Ei ollut mitään km -oireita, ei vuotoa tai kipuja. Ainoa oire jälkikäteen mietittynä oli pahoinvoinnin loppuminen ja palelemisen väheneminen. Ainainen nälkä, yletön väsymys ja rintojen arkuus ja vatsan turvotus seurasivat koko raskausajan kavintaan saakka. Onko muilla km:n kokeneilla loppuneet raskausoireet esim. pahoinvointi yhtäkkiä ennen km:n toteamista?

Meme: Mulla loppui pahoinvointi viikon 8 lopussa. Ihmettelinkin sitä silloin, mutta väsymys jatkui. samoin palelu loppui. rinnat olivat kyllä arat viikolle 11 asti, jolloin todettiin sikiön menehtyminen. Oli siis menehtynyt jo viikolla 8.

Ressu, samantyyppiset oireiden loppumiset meillä siis olleet ennen km:a. Ehkä se kuuluu siihen asiaan sitten. Nyt kyllä mulla on päällä jo toinenkin asia, mikä pahentaa oloa...Tänään sain kuulla, että työsuhdettani ei vakinaisteta, syytä ei suoraan sanottu, mutta muu se ei voi olla kuin tämä tilani ja mahdollinen perheenperustamisaie. Nythän se paljastui tämän km:n myötä. Raskaus ei saisi olla peruste työsuhteeseen valinnalle, mutta näyttääpä vain olevan! Lievästi sanottuna ottaa päähän. Tällä hetkellä tuntuu, että joka asia tökkii ja menee päin mäntyjä....
Onko sulla vuoto jo asettunut?

Meme: no johan oli kiva uutinen työpaikalta, kaiken tän muun lisäksi. Oon kuullut paljon vastaavaa, että sen jälkeen kun on kuultu työntekijän lapsen teko suunnitelmista, niin työsuhdetta ei jatketakkaan. Koita jaksaa!

Vuorokauden oli vuotamatta ja eilen taas tuli sellainen ruokalusikallinen siteeseen ja sit taas loppuilta pyyhittäessä. Kai se tästä asettuu, alkaa vaan jo kyllästyttää. Tuntuu että pääsis normaali elämään paremmin, kun loppuis tää vuoto ja pääsis odotteleen kuukautisia. Koska sulla on lopputarkastus?

Ressu, kuulostaa toi sun vuototilanne ihan samanlaiselta kuin mullakin oli...eka ei juuri mitään, sitten runsaampaa, välillä ei mitään ja sit pikkasen lurahtaa silloin tällöin. Seuraavaksi sitten vaan ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Kyllä se siitä pikkuhiljaa loppuu. Mulla ei oikeastaan tule enää mitään. Mulla oli just sama tunne, että sitten vasta pääsee jatkamaan elämää ja kokoamaan itsensä, kun vuoto loppuu ja saa itsensä fyysisesti kuntoon. Mä alan nyt odotella kuukautisia, kun on jo kolme viikkoa takana kaavinnasta. Tosin mulla aika pitkä kierto luonnostaan, joten voin joutua odottelemaan... Mulla jälkitarkastus pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Onneksi sain sen neuvolalääkärille, ettei tarvitse mennää terveyskeskukseen ronkittavaksi. Toivottavasti paikat kuntoutuvat siihen mennessä. Milloin sulla jälkitarkastus?

Meme: eilen ei taas vuotoa! hiihaa, jokohan se alkais loppuun. tietysti nyt kun hehkutan sitä täällä, niin kohta lurahtaa. Niin, mulla jälkitarkastus vasta huhtikuun lopulla. No eihän se ole kuin viikko sun jälkeen ja viikonhan mä oon sua jäljessä muutenkin. Mulla on muuten kans pitkä kierto (35 vrk), joten epäilen että saan odotella kuukautisia. Plääh, mä oon huono odottaan...

Ressu, mulla on vähän sama ongelma, että olen huono odottamaanja malttamatonkin...ja kierto sama kuin sullakin n 35 päivää. Mukavaa huomata, että vaikka olet viikon jäljessä, meidän hommat ovat menneet samoja latuja. Siitä tulee tunne entuudestaan, että kaikki on varmaan ihan hyvin ja normaalisti kuuluukin mennä näin. Milloin aiotte yrittää uudelleen? Me odotellaan kesään, että ehtii toipua kunnolla ja olemme menossa heinäkuussa Prahaan, niin ei viitsis riskeerata ennen sitä mitään. Kivaa viikonloppua! Oliskohan joku muu keino viestailla kuin tämä, vai onko tämä systeemi susta ok?

Ekassa lääkärineuvolassa todettiin sikiön vastaavan rv 7+5 ja piti siis olla 11+6. Sain lähetteen kaavintaan, mutta tuli itsekseen ulos pari päivää ennen toimenpidettä.
Aamulla pientä tuhruvuotoa joka tuhruksi jäi. Seuraavana yönä vuoto hieman voimistui ja tuli verisemmäksi. Selässä tuntui menkkakipua ja sitten tuntui pieni napsahdus (kuin lapsiveden mennessä) ja sitten hulahti. Pönttöön tippui isohko klöntsä ja sitten loppuivat selkäkivut. Kaikkinensa kesti pari tuntia. Nyt muutaman päivän tapahtuneesta niukkaa veristä vuotoa.
Osanottoni kaikille keskenmenon kokeneille.

Keskenmeno vkolla 6+6 alkoi pikku tuhruna, ihan pikkuhousunsuojalla pärjäsi. Sitten kun alkoi neljäntenä päivänä vuotamaan niin sitä kans tuli sitten. Toinen keskenmeno vkolla 16+3 alkoi aamulla lapsia hoitoon pukiessa alavatsa kivuilla, kuin menkka kipuja ei mitään pahaa, muttei tuntunut normaaliltakaan. Joka puolelle alkoi sattumaan, ja kuvittelin että maha vain on kovalla ja lähdin vessaan asialle, että jos helpottais. Housut kun sai alas niin tuli paine alapäähän ja käsin koskien huomasin että nyt tuli jotain emättimestä, kalvot sieltä pullotti. Aiemmat synnytykset ja km:t on alkaneet eri lailla, mutta koskaan ei ole lapsivedet menneet itsekseen, lähinnä vain supistuksia. Huusin hädissäni miehelle ja kun liikautin jalkaa niin vedet syöksähti lattialle.

Tästä pari tuntia ja synnytin naistentautien poliklinikalla päivystävän lääkärin vastaanotolla. Kaavintaan saman tien lähete, joka toistui parin päivän päästä ensimmäisen epäonnistuttua.

TOivon todella ettei sinulle käy mitenkään ja lapsikin voisi hyvin. Itselläni on joka km:ssa (5) jatkuneet raskausoireet ihan normaaalina niin kauan kuin on ollut kunnon vuotoa. Ja toipuminen tuntuu kestävän, nytkin on kyyneleet lähellä vaikka km oli marraskuun alussa.

Minulla keskenmeno alkoi todella nuikalla vuodolla , rv oli 9+5. Vuoto oli niin niukkaa ettei edes pikkuhousunsuojaa tarvinnut, ainoastaan vessassa käydessä jäi paperiin kirkas verijuova.

Tiputtelu jatkui viikon samanlaisena ja täysin kivuttomana. Sitten alkoi ikävä menkkamainen tunne alavatsassa ja ristiselässä. Se ei ollut varsinaista kipua, mutta olin jo jonkin aikaa ollut varma, ettei kaikki ollut kunnossa. Menin siis lääkäriin (tuollon rv 10+6) ja ultrassa näkyi selkeä sikö, mutta ei sykettä, sikiön kehityksen todettin loppuneen jo n. viikolla 8. Kaavinta suoritettiin seuraavan päivänä. Kaavintaa edeltävä ja seuraava päivä olivat elämäni kamalimmat. Itku tuli jokaiseta asiasta, hyvästä ja pahasta.

Suru oli suunnaton, mutta en osaa enää(vielä) itkeä asiaa enempää (keskenmenosta on nyt 2 viikkoa). Mennyt on mennyttä ja huomisesta ei kukaan tiedä.

Olen todella pahoillani teidän kaikkien puolesta ja toivon vilpittömästi parempaa onnea seuraavaan yritykseen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 15:33 meme kirjoitti:
Ressu, mulla on vähän sama ongelma, että olen huono odottamaanja malttamatonkin...ja kierto sama kuin sullakin n 35 päivää. Mukavaa huomata, että vaikka olet viikon jäljessä, meidän hommat ovat menneet samoja latuja. Siitä tulee tunne entuudestaan, että kaikki on varmaan ihan hyvin ja normaalisti kuuluukin mennä näin. Milloin aiotte yrittää uudelleen? Me odotellaan kesään, että ehtii toipua kunnolla ja olemme menossa heinäkuussa Prahaan, niin ei viitsis riskeerata ennen sitä mitään. Kivaa viikonloppua! Oliskohan joku muu keino viestailla kuin tämä, vai onko tämä systeemi susta ok?

Voitais tosiaan viestitellä muullakin tapaa, kun tuntuu ettei kaikki kuulu tän otsikon alle. Oisko sähköposti mitään?

Kuulostaa tosi kivalta toi Prahan matka. On jotain vähän muuta ajateltavaa ja se on tosi kiva paikka.

Ressu, miten vaihdetaan tietoja? S-posti ihan ok tapa viestitellä, vai onko täällä jotain chatti-palstaa? Mihin osoitteeseen suhun voi ottaa yhteyttä?
Oletko käynyt itse Prahassa?
Joko vuoto on loppunut?

Meme: Avasin itselleni luukkuun sähköpostin, kun en noista chateista tiedä. Eli osoite on Ressu8@luukku.com.

vuoto on tällä hetkellä ollut lauantaista asti poissa. Toivottavasti pysyykin. Entä sulla?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 11:32 enkeli prinsessa kirjoitti:
Sain km rv8 puolitoista vuotta sitten ja minulla se alkoi ensin tuhrulla jota kesti noin viikon...sitten eräänä päivänä olin kaupungissa ja mietin, että miksi selkääni sattuu tosi paljon...illalla sitten kivut vaan paheni enkä pystynyt mitenkään päin olemaan.
Menin sitten vessaan ja kaikki tuli kerralla ulos...
Sen jälkeen mentiin päivystyksessä käymään joka totesi olleen spontaani km...
Minulla keskenmeno alkoi v.8 kivulla ja vuodolla!Olin odottanut kaksosia,toinen tuli pois!Toinen syntyi terveenä v.36! :heart: :heart:

mulla oli km reilu vuosi sitten. alkoi ensimmäisenä iltana pari tippaa verta vessassa käydessä, ei muuta juuri ja juuri havaittavaa verta..seur.iltana toistui sama pari tippaa pyyhkiessä ja yöllä heräsin muutamia kertoja kipuun(en tajunnut että supisteli) kipu tuli yllättäen alamahaan ja kesti muutamia sekuntteja ja sitten loppui....kolmantena päivänä aamupäivästä/puolenpäivänaikaan alkoi vuotaa selkeää verta ja supisteli, ensin menkkamaista kipua, mutta iltaa kohti voimistui tuli parin minsan välein aina siihen saakka kunnes lääkäri puhkas kalvot ja melkein samantien(5min sisällä) liikkuessa sikiö alkoi tulla ulos...
olin sairaalassa yön yli ja antoivat myöskin lääkkeellistä tyhjennystä, ettei kohtuun jäisi mitään...
Km tuli viikolla 12, mutta sikiökehitys oli loppunut viikoille 8-9.

Tämän keskenmenon jälkeen aloin odottamaan 2kk päästä vauvaa ja verta vuosi alkuraskaudesta useaan otteeseen...jokakerta pelkäsin keskenmenoa ja olin aivan kauhuissani, en uskaltanut liikkua, juuri norm.kävelyvauhtia kovempaa, en pyöräillä tms...
Todella suurena ihmeenä ja kiitollisella mielellä saimme tämän "jouluihmeemme" terveen poikavauvan, joka nytkin tuossa vieressä tuhisee :heart: :heart: =)

Mulla alkoi molemmilla kerroilla kovilla menkkakivuilla, jotka loppui yllättäen. Siitä parin päivän sisällä alkoi tuhruvuoto, joka muutamassa päivässä koveni tosi runsaaksi vuodoksi. Vuotoa kesti 8-9 pv.
Molemmilla kerroilla raskaus mennyt kesken rv 6+5.

Eilen illalla huomasin, että oli tullut vähän tuhruvuotoa, ajattelin että normaalia. Selkä oli kuitenkin tosi kipeä, jomotteli menkkamaiseen tyyliin. Yöllä alkoi kirkasta verta vuotaa... :'( Kivut on kovat.

Yhteistyössä