H
"hmm"
Vieras
Lapsi täyttää 7kk kuun loppu puolella. Meillä on aijemmin mennyt nukkumaan menot hyvin. Makkarissa on telkkari ja pienestä asti lapsi on köllötellyt sängyssä ja nukahtanut jossain vaiheessa kun minä katson telkkaria. Kun oppi kääntymään (5kk) niin alkoi äheltäminen iltasin. Kun piti kääntyä mahalleen, mutta ei osannut nukahtaa mahalleen vaan hiero naamaa tyynyyn. Sillon parin kääntämisen jälkeen lapsi jo nukahti. Nykyään nukkumaan meno on aivan mahotonta. Kääntyy koko ajan mahalleen, nousee konttaus-asentoon tai "karhukävely" asentoon ja huutaa kun on väsynyt. Käännän kyljelleen tai selälleen ja sama kääntyminen ja venkoileminen alkaa. Silmätkin painuvat kiinni mutta lapsi ei rauhotu. Tätä jatkuu noin 20min ennen kun nukahtaa. Olen yrittänyt silitellä ja välillä ottaa syliin. Sylissäkin yrittää vaan kääntyillä. Viikko sitten ajattelin että jos telkkari häiritsee, ettei tiedä että on ilta ja nukkumaan meno aika. Viikko on mennyt niin että telkkari on pysynyt kiinni, huutaminen ja pyöriminen on vaan lisääntynyt. Onko tämä vaan vaihe, kun on oppinut uusia taitoja? Miten pitäisi iltaisin toimia?
Meillä on myös esikoinen 3v joka on aina ollut huono nukkumaan ja vasta alle 6kk sitten oppi nukkumaan omassa sängyssä ja yön heräämättä. Olen ollut niin onnellinen että tämä toinen on tähän mennessä ollut helpompi. Nyt alkaa näyttää että iloitsin liian aikaisin.
Meillä on myös esikoinen 3v joka on aina ollut huono nukkumaan ja vasta alle 6kk sitten oppi nukkumaan omassa sängyssä ja yön heräämättä. Olen ollut niin onnellinen että tämä toinen on tähän mennessä ollut helpompi. Nyt alkaa näyttää että iloitsin liian aikaisin.