miten teidän lapsettomat ystävänne suhtautuvat raskauteen/lapsiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten ystäväsi on suhtautuneet sinuun kun kuulivat raskaudesta? Kyselevätkö he miten sinä voit ja miten vauva voi? Ovatko he ollenkaan kiinnostuneita raskaudestasi vai sivuuttavatko sen täysin? Haluuvatko he kokeilla mahaa/potkuja tms..

Minusta tuntuu pahalle, nämä harvat ihmiset,jotka ennen laitoin kategoriaan YSTÄVÄ eivät ole millään lailla kiinnostuneita minun voinnistani, saati vauvasta. Ymmärränhän minä,että heillä on itsellään eri elämäntilanne eikä vauvoja vielä pitkään suunnitteilla,mutta silti. Itse en ole juuri viitsinyt nyt mahasta tai vauvasta puhua,saati omasta voinnistani. Puhutaan kaikkea toisarvosta, ei syvällisiä enää ollenkaan. Kyllähän minäkin kyselen heidän baari-illoistaan ja miehistään ja töistään, vaikkei ne asiat taas ole minulle millään tavalla ajankohtaisia ja kuuntelen ja olen tukena kun he sitä tarvitsevat,asiassa kuin asiassa.
Mut liekö se sitten ystävyyttä ollenkaan,kun ei tunnu olevan vastavuoroista tuo välittäminen :(

yksi näistä ystävistä onvanhemman pojan kummi, mutta olen vähän pettynyt. lahjat ja kortit kyllä laittaa ja käy synttäreillä yms, mutta en minä sitä kummilta halua. en myöskään uskonnollista puolta, vaan toivoin,että kummi olisi läsnä lapsen elämässä tärkeänä aikuisena,sen myös kerroin silloin kun kummiksi pyysin. mutta eipä tuota tunnu kiinnostavan :(

Yhteistyössä