Miten teidän 5 vuotiaat ruokailee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka

Vieras
Meillä poika on aina ollut ruokapöydässä haaveilija. Ajattelee kaikkea muuta kuin syömistä, ajatukset sinkoilee sinne tänne... Jatkuvasti saa muistuttaa, että "syö nyt". Se on kamalan kuluttavaa..

Poika käy myös päiväkodilla, sielläkin kuulemma on aina viimeinen joka nousee pöydästä. On hidas syömään muutenkin.

Ei kai tästä mitään haittaakaan ole, mutta se on ihan vaiva, aina odotella. Ruokakin ehtii jäähtyä vaikka kuinka moneen kertaan.

Ollaan yritetty pitää tietty aika, minkä saa pöydässä olla, ettei veny ihan mahdottomiin. Miten muilla?

Meillä esikoinen on semmoinen, aina ja jokapaikassa hän on viimeinen. Ruokailussa, ulkona välitunnilla, kotona syömässä. Se on luonteenpiirre, haaveksija. Joskus opettaja myös maininnut, kun pojalla jää silloin tällöin ns. pitkät päälle tunnilla eikä selvästikään ole oikein tietoinen, mitä ympärillä tapahtuu. :D Havahtuu haaveistaan sitten yhtäkkiä.

Itsekin olen hieman sellainen. Keskittymiskyky on huippuluokkaa, kun pystyn lähes täysin sulkemaan ympäristön pois pääni sisältä. Jos siis hyviä puolia etsii. Minulle on naurettu, kun jos keskityn kirjaan tai televisioon, niin minulle puhuminen on täysin yhtä tyhjän kanssa, koska en välttämättä kuule tai näe mitään muuta...