Miten teidän 4-5 kuiset vauvat nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti
"äitee"
Öitä siis. Mielenkiinnosta kyselen, koska tuntuu että tosi monella vauvat nukkuvat jo yöt läpi tän ikäisenä, ja meidän pientä pitää vielä öisin syöttää 2-3 kertaa. Muuten ei univaivoja oo, mut tuo syöttäminen (pullosta vielä) ottaa voimille välillä.

Noh, mites muilla sitten? :)

"jeps"
Vauva 5kk herää 2-3 kertaa syömään ja 0-5 kertaa kitisemään tuttia tms. Nukkuu pinnasängyssä vieressä, joten se tutti täytyy aina laittaa, että saa itse nukuttua.

MioMao
Meidän kahdesta lapsesta ei kumpikaan ole nukkunut vielä tuon ikäisenä läpi yön ilman syöttöjä :) Mutta vauva kasvaa äkkiä ja pian unet pitenee. Tuo ei varmaan lohduta väsyn keskellä,mut toivottavasti saat apua läheisiltäsi.Jaksamista ja tsemppiä arjen pyöritykseen <3

Keskiverto
Meillä 5-kuinen herää just ton 2-3 kertaa yössä. Mun mielestä tosi hyvä nukkuja, eikä mua väsytä tippaakaan. Mun esikoinen heräili nimittäin tossa iässä 20 kertaa yössä ja olin ihan raato.

"mamma"
Muistelisin että tuossa vaiheessa olin tooodella väsynt. Lapsi söi 2-4 tunnin välein rintaa ja nukkui omassa sängyssään ja huoneessaan joten nousin aina, imetin vähintään ½ tuntia ja sitten takaisin sänkyyn. Vasta 1½-vuoden iässä vieroitin yötissistä eikä silloinkaan heräilyt loppuneet heti vaan vasta muutaman kuukauden kuluttua kun tajusi että yöllä ei enää saakkaan tissiä. En myöskään antanut mitään muuta (ellei ollut erityistä syytä) ettei tottuisi siihen että yöllä voi huutaa juotavaa. Nykyäään nukkuu 10-11 tuntisia öitä :)

Keskiverto
Alkuperäinen kirjoittaja ölm;26302951:
meidän vajaa 4kk heräilee 10 kertaa yössä syömään. Aiemmin oli n. 5 krt korkeintaan, mut nyt oon vissii opettanu liian hyvälle...
Meilläkin oli tällä hyvin nukkuvalla kakkosella parin kuukauden jakso, jossa heräsi sen kymmenen kertaa yössä syömään. Se onneks loppu pari viikkoa sitten ja nyt menee 2-3 syötöllä.

"mama"
Meillä juuri 4 kk täyttänyt menee normaalisti noin klo 23 aikaan yöunille. Viime päivinä on herännyt noin klo 7.30, syönyt ja valvonut hetken, ja nukkunut taas noin 10 asti. Joskus herää aamuyöllä 5 tai 6 aikaan vartiksi syömään.

Olen meidän nukkumisiin tyytyväinen, tiedän että toisinkin voisi olla.
Ja voihan meilläkin tulla vielä "takapakkia.

Ensimmäinen nukkui tässä kohtaa jo yöt läpeensä, tää toinen joka on nyt 4kk ja viikon päälle, nukkuu ekat 7h putkeen ja sen jälkeen syödään 2h välein kuten päivisinkin, eli heräily alkaa aamuyöstä siinä 3 maissa.

:))
Meillä nukkui tuossa vaiheessa n. 21-05, sitten söi ja jatkoi unia 9 asti. Nykyään 6,5kk nukkuu 21-07, syö ja jatkaa unia. Äärettömän hyvä nukkuja alusta asti!
Esikoiseni taas.. Phuuh, 2v oli milloin mitäkin ongelmia nukahtamisen ja nukkumisen kanssa, joten nautin kyllä tästä!
Niin, ja siis meillä tämä pikkuinen on tuttivauva, mutta osaa itse napata tutin suuhun kun herää, meillä ei täysin pimeää ole yöllä. Joskus vieressä kurkkinut kun äheltää yöllä, siellä hän etsii tuttia ja kun suuhun saa, menee silmät kiinni.

Meidän 5,5kk herää 0-1 kertaa syömään. Viimeisen parin viikon aikana tuon kerran, sitä ennen ei juurikaan heräillyt (ehkä 1x vkossa) 7 viikkoisesta lähtien. Täysimetyksellä mennään (tai no eilen sai ekan tl kukkakaalta)

"mii"
No ei todellakaan nukkunut :| heräs 3-10 kertaa yössä. Ihan puhki oltiin. Nyt 3.5vuotiiana nukkuu edelleen huonosti,tai huonosti ja huonosti mutta,liian vähän. Ainakin mun mielestä yöt 20.30-6.
Tarhassa ollessa nukkuu päikyt,kotona ei. Vasta kk sitten jättänyt päikyt kotona pois.

nukkuu
Meidän paria päivää vajaa 4kk nukkuu 12-13 tuntia yhdellä tai kahdella heräämisellä. Tosin ei sitten nuku päivällä kuin ihan mini mittaisia unia, mutta eipä se haittaa kun ei kiukuttelekaan.

Yhteistyössä