Miten teidän 10kk

Nukkuu öisin ja päivällä? Syökö yöllä tai heräileekö muuten vaan? Meillä käydään illalla nukkumaan 20.30 herätään syömään 02-04.00 välillä riippuen miten päivällä on ruoka maistunut. Herää yöllä 4-6 kertaa muuten vaan rauhottuu tutilla ja silittelyllä. Aamulla noustaan 6-7 aikaa. Käy aamu unille 8-8.30 nukkuu 10.00. sitten seuraavan kerran laitan nukkumaan 13.30 nukkuu tunnin tai kaks. Sem jälkeen en anna enää nukkua koska muuten yö unille meno viivästyy kymmeneen ja on vaikeampi nukuttaa.

Meidän 10kk ikäinen tyttö menee illalla nukkumaan 21.00 ja herää aamulla klo 9.00..sitten leikitään yms. ja klo 12.00 menee Parin tunnin päikkäreille! Meillä oli tytön kanssa aivan sama juttu kun siellä nyt mutta silloin kun tyttö oli noin 8kk.. Ei teidän lapsi nälkään herää? Syökö päivällä tarpeeksi? Tai jos hampaita tulee niin sillon ainakin ne valvottavat öisin eikä uni tahdo maistua vaikka väsyttääkin..
Luulen kyllä että se siitä vielä helpottaa niin meilläkin kävi! ;)

Meillä tätä yö heräilyä on jo jatkunut 5kk. Välillä kyllä nukkuu koko yön. Päivällä syö 5 kertaa eli luulisi että nälkä ei yöllä yllätä. Illalla syö 2dl puuroa ja 2dl maitoa.

Mä imetin vielä pari viikkoo sitten ja kun huomasin olevani raskaana lopetin. Elikkäs poika heräs pari kertaa yössä tissille joskus kahdentoista jälkeen ja toisen kerran viiden maissa, kun imetys loppui niin loppui ruokapalvelukin. Poitsu heräsi ensimmäisenä yönä kahden maissa ja tahtoi tissiä, itki ja nukahteli, tätä kesti 50min. Pidin vauvaa sylissä ja hyräilin ja kerroin että hän on jo iso poika eikä saa enää tissiä. Sit kun vauva nukahti ajattelin ett äkkiä unta nuppiin kohta se alkaa uudestaan... vaan vauva heräsi vasta aamulla. Seuraavina öinä ei tissin tarvetta ollut...herättää äitiä välillä öisin mut ei itse herää, tutti riitää. Olen kuullut ett yövieroituksessa menee noin kolme yötä mut meillä meni vielä helpommin. Kannattaa kokeilla yks viikonloppu riittää varmasti ja sitten nukutte kaikki paremmin.

Moi,meillä neiti tulee ens viikolla 10kk:tta.Nukkuun menee illalla 21.30-22.30 välillä ja herää aamulla klo 07-07.30 ihan hyvät unet.Kuukauden verran oli sitä ongelmaa,että täyty yöllä n03 aikoihin antaa 40ml maitoa muuten ei rauhottunu.No se tilanne ei siitä muuttunu ja alkoi itelle ja iskälle käymään hermoihin.Siirrettiin tyttö omaan huoneeseen nukkuun ja nyt nukkuu taas niin rauhallisesti eikä herää öisin!Suosittelen tuota kokeilua muilleki!

Meillä poika 10 kk. Siirrettiin omaan huoneeseen nuukkumaan 4kk:den ikäisenä kun lopetti yö syönnit. Siitä lähtien nukkunut yönsä. Käy nukkumaan kahdeksan aikaan ja herää 7- 8 välillä aamulla. Hampaiden tullessa yöt ovat aika levottomia, heräilee parin tunnin välein.

Yhteistyössä