Miten tehdä isot kiharat kotikonstein????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N&N
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N&N

Vieras
Hiukset mulla on olkapäille. Yritin laittaa esimerkkikuvaa kiharoista, mutta se ei antanut julkasta kuvaa... Haluaisin sellaiset niinku alaspäin valuvat isommat kiharat. Mun suoristusraudalla ei ilmeisesti pysty kikkaroita tekeen ja toi piippirauta tekee taas ihan liian korkkiruuvimaisia. Kiitos sille joka osaa neuvoo!!

[QUOTE="Kata-76";22285196]Isoilla (tarra)papiljoteilla hieman kosteisiin hiuksiin ja sitten föönaus kuivaksi ja paplarit pois.[/QUOTE]

Mites ku oon joskus koklannu noita tarrapaplareita ja ne laitto tukan ihan takkuun. Jouduin repiin ne paplarit lopulta irti. Tosin mulla oli pitkä tukka sillon...

Yritin linkittää tänne kuvaa Jessica Bielistä, kun sillä on lyhyessä tukassa aivan tajuttoman nätit kiharat, mutta en onnistunut saamaan sitä linkkiä.

Millanen suoristusrauta sulla on? Jos kulmat ei ole pyöristetyt niin kuin muotoiluraudassa, niitä hiusosioita ei tarvitse kiertää raudan ympäri, vaan rauta vedetään normaalisti ylhäältä latvaan tietyssä asennossa, pitäisi mun mielestä onnistua melkein millä raudalla vaan :) Voin koittaa etsiä ohjeen kohta.

Toinen vaihtoehto on isot rullat. Joko paksut patukat, paplarit tai lämpörullat, tai vaikka itse talouspaperista väsätyt systeemit. Oikein pitkät hiukset voi kiertää vaikka limsapullojen ympärille :D

[QUOTE="vieras";22285247]Millanen suoristusrauta sulla on? Jos kulmat ei ole pyöristetyt niin kuin muotoiluraudassa, niitä hiusosioita ei tarvitse kiertää raudan ympäri, vaan rauta vedetään normaalisti ylhäältä latvaan tietyssä asennossa, pitäisi mun mielestä onnistua melkein millä raudalla vaan :) Voin koittaa etsiä ohjeen kohta.

Toinen vaihtoehto on isot rullat. Joko paksut patukat, paplarit tai lämpörullat, tai vaikka itse talouspaperista väsätyt systeemit. Oikein pitkät hiukset voi kiertää vaikka limsapullojen ympärille :D[/QUOTE]

Ok. Kiitos. Siis olen kokeillu joskus tehdä suoristusraudalla, mutta se ei tehny kiharaa. Kiedoin koko raudan ympärille..

Tässä on yksi video jossa hiuksia ei kierretä "täyttä kierrosta" raudan ympärille. Mä itse teen vielä vähän eri tavalla, eli normaalisti otan raudan väliin hiuksia ja vain hieman käännän rautaa, ettei ne levyt osoita suoraan alaspäin, ja siinä asennossa vedän hoitten hiusten läpi. Vaikea selittää :D Kiharasta tulee loiva tai tiukka sen mukaan,missä kulmassa rautaa kasvihin nähden pitää, ja sitä rautaa ei saa puristaa liian kovaa (tai liian hiljaa) tai liikuttaa liian nopeasti.

http://www.youtube.com/watch?v=a6T9RZ6nnYI&feature=player_embedded

Jos sulla on ihan tavallinen suoristusrauta niin todennäkisesti sillä saa kiharoita tehtyä, mutta tapoja on monia ja tekniikka vaatii vähän opettelua. Mulla on se ghd muotoilurauta ja 2 erilaista vidal sassoonin suoristusrautaa ja kaikilla onnistuu kiharat, mutta jokainen vaati alkuun harjoittelua että tuli muutakin kun suoraa jälkeä...

Youtubesta löytyy paljon kivoja kiharanteko-ohjeita erilaisilla välineillä, laita hakusanaksi vaikka loose curls tai big curls

Yhteistyössä