miten tehdä helppo, mutta juhlava nuttura?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmy83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä käännän ensin suoristusraudalla latvat ja sit ponnarille ylös ja pieni hainhammas siihen ponnarilenkin kohdalle hiusten alle.
Ei se ihan nuttura ole tietenkään, mut siisti ja helppo eikä se hainhammas näy sieltä yhtään, kun on just sopivan mittaset hiukset. :D

Laita tukka tiukalle ponnarille (donitsi on tässäkohtaa kätevä, jos sellainen vielä laatikonperältä löytyy) päälaelle ja kumarru. Tasottele hiukset siten että ponnarista lähtee hiuksia tasaisesti joka suuntaan. Laita nyt ponnarin päälle uusi ponnari siten, että hiuksista muodostuu pieni nutturan alku.
Revi varovasti/nypi (vai miten sen nyt sanoisi kauniisti) hiussortuvia sormien avulla ylöspäin jotta nutturan koko ikäänkuin kasvaa. Kasvata nutturaa siihen kokoon, kuin mitä haluat ja mihin tukka riittää. Kiedo loput hiukset (latvat) nutturan alle sen ympärille. Lakkaa kilo ja nutturan yläosa yhdellä pinnillä päähän kiinni niin se ei ala repsottamaan.

Tämän teko vie noin 3 minuuttia ja ainakin esim. ristiäisiin yms. juhliin tuo päässä voisin mennä ja olen mennytkin.

On rento mutta koska se on nuttura niin mielestäni myös riittävän juhlallinen. Lisää helutessasi vaikka kukka tai hiuskoru juhlallisuutta lisäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Hurjalle kuulostaa nuttura päälaella :o kivalta kuulostaa jos vähän alemmas sijoittaa. Tosin omat hiukset ei yltäis :(

No en mä tiedä mitä sä pidät päälakena ja mitä mä pidän päälakena, mutta mä tarkoitin silleen että se tulee suhteessa kuitenkin enempi ylös, kun niskaan :D

Mulle tuli päälaesta mieleen pikku myyn nuttura :D ajattelin sit et ehkä se sopii sun tyyliin. Mä nimittäisin takaraivoksi omaa nutturanlaitto kohtaa mut ei kyl tietoa miten noi nimitykset niinku virallisesti menee :) mut vissiin samaan kohtaan tehtäis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Mulle tuli päälaesta mieleen pikku myyn nuttura :D ajattelin sit et ehkä se sopii sun tyyliin. Mä nimittäisin takaraivoksi omaa nutturanlaitto kohtaa mut ei kyl tietoa miten noi nimitykset niinku virallisesti menee :) mut vissiin samaan kohtaan tehtäis :D

Juu...takaraivoa mä tarkotin, en päälakea :laugh:

Hiukan meni senat sakaisin :laugh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Laita tukka tiukalle ponnarille (donitsi on tässäkohtaa kätevä, jos sellainen vielä laatikonperältä löytyy) päälaelle ja kumarru. Tasottele hiukset siten että ponnarista lähtee hiuksia tasaisesti joka suuntaan. Laita nyt ponnarin päälle uusi ponnari siten, että hiuksista muodostuu pieni nutturan alku.
Revi varovasti/nypi (vai miten sen nyt sanoisi kauniisti) hiussortuvia sormien avulla ylöspäin jotta nutturan koko ikäänkuin kasvaa. Kasvata nutturaa siihen kokoon, kuin mitä haluat ja mihin tukka riittää. Kiedo loput hiukset (latvat) nutturan alle sen ympärille. Lakkaa kilo ja nutturan yläosa yhdellä pinnillä päähän kiinni niin se ei ala repsottamaan.

Tämän teko vie noin 3 minuuttia ja ainakin esim. ristiäisiin yms. juhliin tuo päässä voisin mennä ja olen mennytkin.

On rento mutta koska se on nuttura niin mielestäni myös riittävän juhlallinen. Lisää helutessasi vaikka kukka tai hiuskoru juhlallisuutta lisäämään.

Sama onnistuu kun laittaa ponnarin jonnekkin kohtaan mihin sen nutturan nyt sitten haluaakin tulevan, sitten tupeeraa hiuksia nii paljon että hörötää TODELLAKIN joka suuntaan ja sitten levittää joka suuntaan ja laittaa toisen ponnarin niin että nuttura jää pöyhkeäksi ettei ihan tiukalle hiuksia veda, sitten vaan pinneillä joka puolelta päähän kiinni niin etei ponnaria näy. toki voi harjalla tasoittaa päälimmäiset hiukset jos juhliin on menossa

ei kenelläkään ois ideoita vähän pitempien/paksumpien hiusten nutturalle saamiseksi? Näillä ohjeilla omastani tulee vain ja ainoastaan "kummallinen" ja perusnuttura (ponnari, pyöritetään ensin ponnari tiukaksi, sitten lenksun ympäri) alkaa kyllästyttämään, eikä ole edes juhlava...

Yhteistyössä