miten tehdään lämpimiä voileipiä =( =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaaleaa...
päälle maun mukaan lempi leikkelettä juustoa..
tai mozarellaa ja tomaattia
tonnikala-sipuli-majoneesi seos ja juustoa päälle

uunissa 200asteessa niin kauan kunnes juusto sulaa ja saa hiukan väriä (n.10min)

Vaaleasta leivästä tykätään tehdä, mutta voihan noita tehdä tummastakin. Päälle voita (tai jos haluaa niin ketsuppia) ja sitten meillä laitetaan tonnikalaa tai makkaraa, sipulia, tomaattia (tonnikalan kaa usein ananasta) ja päällimmäiseksi juustoa. Täytteeksi voit siis laittaa mitä haluat. Asteita 250 ja keskipellillä paistetaan kunnes juusto on sulanut.

tehdään näin:

paahtoleipää useita kappaleita, parillinen lukumäärä. Toiselle parille laitat kaikkea mitä leivälle haluat ja toinen leipä sitten päälle ja tämä kokonaisuus leipä/lettu/vohveli-prässiin pari minuuttia ja avot - herkku on valmis.

Uunissa niin kauan kuin juusto on sulanut, smaa mikrossa. Ite teen pika leipiä niin että voita ja juusto ja sit mikroon. Mä syön vain ruisleipää allergioiden takia. Muille teen joko uunissa (harvemmin) tai voileipägrillissä. Vaaleaa leipää, grillissä paahtoleipää, päälle voita, ketsuppia, tonnikalaa ja juustoa joskus kinkkuleike.

Täytteeksi käy ihan mikä vaan mikä maistuu! Oreganoa voi laittaa päälle mausteeksi.

Me tehdään yleensä kahden laisia. Molemmat lähtee...

Vaalean paahtoleipäsiivu voidellaan, päälle

1. pala lauantaimakkaraa (tangosta)
tomaattisiivu
paljon juustoa

tai

2. tonnikalaa (hiutaleita)
ananasta
paljon juustoa

Uuniin 200 asteeseen, n. 10min

kiitän.
tarttee rohmuta mitä tuolta kaapista löytyy tekis niin mieli enkä ikinä oo tehny. huomenna pitää käydä hakeen lisää aineksia.

laitatteko juuston aina päällimmäiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
kiitän.
tarttee rohmuta mitä tuolta kaapista löytyy tekis niin mieli enkä ikinä oo tehny. huomenna pitää käydä hakeen lisää aineksia.

laitatteko juuston aina päällimmäiseksi

joo päällimmäiseksi(=kuorrutteeksi)

Tonnikala ja juusto on hyvää päällä, sit nakki ketsupin ja juuston kans ja yks suosikki on jauhelihapihvi/pulla (tykkään niistä eineksistä) ananaksen ja juuston kans. Sit uuniin tai mikroon et juusto sulaa. JA MÄ OLEN LAIHIKSELLA :headwall:

Yhteistyössä