Miten tehdä lapsen isälle selväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että entistä perhettä (siis meitä)ei kohdella aivan miten sattuu ?

-valehtelua tapaamisista
-hakee lapsen milloin haluaa,ei ilmoita kellonaikoja eikä päiviä etukäteen
-sopii tapaamispäivän muttei tule eikä ilmoita
-ei vastaa puhelimeen vaikka viestitetty lapsi kovasti sairas
-esittää ettei uusia suhteita mutta niitä kuitenkin on
-sopii isovanhempien kanssa vierailusta lapsen kanssa mutta ei ilmoita äidille

aikaisemmin kaikki toiminut suhteellisen hyvin ja nyt yhtäkkiä tällainen
mitä ajatuksia tulee mieleen syystä miksi käyttäytyy näin?

olen niin väsynyt tähän että en enää soittele ja kysele missä viipyy kun lapsi odottaa ja haluan tuon mielivalatisen käytöksen meitä kohtaan loppuvan ja itselleni rauhan!
aina olen kokenut että tekee mitä tahtoo ja alistaa meidät siihen
enää en jaksa kun erottukin on
siis mikä neuvoksi?

Kuuluvat teille, mutta esim. sinulle ei kuulu uudet suhteet, jotka ex-miehelläsi on. Minun mieheni ex-vaimo tivasi suhteemme alkuaikoina tätä kokoajan. Raivostuttavaa ja ärsyttävää. KÄytti jotain kautta lapsia syynä kyselyyn.

Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä, että ilmoittamatta jättäminen on ärsyttävää. PUheluihin vastaamattomuuden ymmärrän, koska miehen ex-vaimo saattoi soittaa 10 krt päivässä ja oikeasti hänellä ei ollut mtn asiaa, mutta käyttipähän lapsia syynä soitteluun. Lopulta mies lopetti vastaamien ja lastensuojelulta vielä tivasi, että onko pakko vastata. Yksiselitteinen vastaus oli, että ei tarvitse, nykypäivänä voi laittaa tekstiviestin ja etävanhempi voi päättää vastaako. Se on tapaamisOIKEUS, ei pakko.

no min'ä en soittele ja tekstaile koko ajan vaan asiasta-eli en voi mitenkään ymmärtää miksi vakavammassa sairastapauksessa ei voida vastata

ja kaikkea en tietenkään tässä voi kertoa mutta sen verran minulle kuuluu tuo valehtelu uusista suhteista jos mies haluaa sillä valehtelulla hyötyä vielä minusta!

tuossakin on muuten melkoinen "porsaanreikä"laissa että lähivanhemman on pakko antaa lapsi sovittuina tapaamispäivinä mutta etävanhemman ei ole pakko noudattaa sitä,eikö?
ja lapsen oikeus tavata etävanhempaa tuntuu jäävän jalkoihin kun puhutaan ettei etävanhemman ole pakko tavata lasta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
no min'ä en soittele ja tekstaile koko ajan vaan asiasta-eli en voi mitenkään ymmärtää miksi vakavammassa sairastapauksessa ei voida vastata

ja kaikkea en tietenkään tässä voi kertoa mutta sen verran minulle kuuluu tuo valehtelu uusista suhteista jos mies haluaa sillä valehtelulla hyötyä vielä minusta!

tuossakin on muuten melkoinen "porsaanreikä"laissa että lähivanhemman on pakko antaa lapsi sovittuina tapaamispäivinä mutta etävanhemman ei ole pakko noudattaa sitä,eikö?
ja lapsen oikeus tavata etävanhempaa tuntuu jäävän jalkoihin kun puhutaan ettei etävanhemman ole pakko tavata lasta

ikävä tilanne kaikinpuolin.. mutta vaikka lähivanhemman on PAKKO antaa lapsi etävanhemmalle sovittuina päivinä niin se ei tarkoita että lapsi puitäisi antaa etävanhemmalle aina kun sitä etää sattuu huvittamaan.. meillä ainakin toimii niin että kuun alussa sovitaan päivät jolloin lapsi menee isälleen ja niistä pidetään kiinni, eli jos isä ei silloin hae lasta niin sitten odottaa seuraavaan sovittuun ajankohtaan..
toi vastaamatta jättäminen on todella rasittavaa ja siitä voi sanoa ihan kunnolla sille, että laittais nyt edes viestin sitten jos ei pääse hakemaan etc.

Etkö voi vain päättää, että et anna miehen enää "hyötyä" sinusta, oli sillä uusia tai ei?

tähän asti olen antanut aina periksi lapsen vuoksi,kun isä hänelle tärkeä
kun yritin sitä keinoa että seuraava tapaaminen on sitten sopimuksen mukaisena päivänä ,niin siitähän nousi haloo ja syyllistäminen että lapsi saa kärsiä kun äidillä uusi mies(jota ei ole)
eli projisoi omat tekonsa minuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:

Etkö voi vain päättää, että et anna miehen enää "hyötyä" sinusta, oli sillä uusia tai ei?

kovasti yritän ja välillä onnistunkin,mutta ne tunteet ne tunteet
kun ne voisikin kuolettaa tietyissä tilanteissa

miksi et ota yhteyttä sosiaalitoimistoon ja kysele sieltä apuja. ja sopikaa lastenvalvojan kanssa päivät millon on isän otettava lapsi luokseen. ja jos ei silloin ota niin sitten seuraavana sovittuna päivänä. ja jos mies valittaa niin yhteys lastenvalvojaan.

tähän asti olen antanut aina periksi lapsen vuoksi,kun isä hänelle tärkeä
kun yritin sitä keinoa että seuraava tapaaminen on sitten sopimuksen mukaisena päivänä ,niin siitähän nousi haloo ja syyllistäminen että lapsi saa kärsiä kun äidillä uusi mies(jota ei ole)
eli projisoi omat tekonsa minuun.

ei kannata antaa periksi, koska silloin juurikin päätyy tilanteeseen jossa etä pompottelee mennen tullen.. sovituista tapaamispäivistä kannattaa tosissaan pitää kiinni, ellei ne peruunnu lapsen sairauden tai muun sellaisen takia... ja jos etä yrittää sitten aiheesta syyllistää niin muistuttaa vaan etää siitä että se oli oma valinta jättää hakematta lapsi.. ihan silleen makaa kuin petaa...

Yhteistyössä