Miten te yhden lapsen yht asutte?

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Syy miksi tätä kyselen:

Meillä oli jokin aika sitten tälläinen tilanne:
Asuin alakouluikäisen poikani kanssa asunnossa jossa tupakeittiö + makkari (makkari pojan huone)
Meille tarjottiin 1.5 vuoden jonotuksen jälkeen 3h + kk asuntoa.
Olimme aivan innoissamme. Soitin toimeentulopuolelle että saisinko sen takuusitoomuslapun muutamaksi viikoksi kunnes saan takuut edellisestä asunnosta pois. ( saan toimeentulotukea lääkkeisiin, lääkärissäkäyntiin...en muuten )
Vastaus oli: ETTE! Ette tarvitse isompaa asuntoa!
Käytiin kädenvääntö, ei auttanut!

Olin aivan maassa...
Soitin lastensuojelun puolelle ja selitin tilanteen. He olivat tosi ystävällisiä ja tajusivat tilanteeni. Kysyivät että olenko heidän asiakkaana: Ei, en ole.
Vastaus oli että: Voi harmi, silloin olisimme voinneet auttaa.

Ymmärrän kyllä että heidän resurssit eivät riitä jokaiseen. Olin vain niin pettynyt ja puhuminen auttoi.

Päätin kumminkin pitää tarjotusta asunnosta kiinni ja soitin sukulaiselleni joka lainasi minulle takuusumman.
Pääsimme muuttamaan ja maksoin lainani pois.

Kumminkin vielä kaiveli toimeentulotukipuolen käytös.
Menin käymään seurakunnalla, heille selitin tarinani, hekin olivat aivan ymmällä saamastani kohtelusta! Sain sieltä apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Syy miksi tätä kyselen:

Meillä oli jokin aika sitten tälläinen tilanne:
Asuin alakouluikäisen poikani kanssa asunnossa jossa tupakeittiö + makkari (makkari pojan huone)
Meille tarjottiin 1.5 vuoden jonotuksen jälkeen 3h + kk asuntoa.
Olimme aivan innoissamme. Soitin toimeentulopuolelle että saisinko sen takuusitoomuslapun muutamaksi viikoksi kunnes saan takuut edellisestä asunnosta pois. ( saan toimeentulotukea lääkkeisiin, lääkärissäkäyntiin...en muuten )
Vastaus oli: ETTE! Ette tarvitse isompaa asuntoa!
Käytiin kädenvääntö, ei auttanut!

Olin aivan maassa...
Soitin lastensuojelun puolelle ja selitin tilanteen. He olivat tosi ystävällisiä ja tajusivat tilanteeni. Kysyivät että olenko heidän asiakkaana: Ei, en ole.
Vastaus oli että: Voi harmi, silloin olisimme voinneet auttaa.

Ymmärrän kyllä että heidän resurssit eivät riitä jokaiseen. Olin vain niin pettynyt ja puhuminen auttoi.

Päätin kumminkin pitää tarjotusta asunnosta kiinni ja soitin sukulaiselleni joka lainasi minulle takuusumman.
Pääsimme muuttamaan ja maksoin lainani pois.

Kumminkin vielä kaiveli toimeentulotukipuolen käytös.
Menin käymään seurakunnalla, heille selitin tarinani, hekin olivat aivan ymmällä saamastani kohtelusta! Sain sieltä apua.
Paljonko teillä oli neliöitä neliöitä ja paljonko niitä on kolmiossa?

Sossulle merkkaa vain neliöiden määrä, huoneluvuista eivät ole kiinnostuneet.

Mullekaan sossu ei muuttoa kaksiosta kolmioon myöntänyt (siis avustusta muuttoautoon tai takuuvuokraan) koska siinä oli neliöitä liikaa VAIKKA vuokra olikin pienempi. Muutin sitten lainarahoilla, kuten sinäkin teit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sef

Tässä asunnossa on 62 neliöä, menee sen 5 neliöä yli normin. Tällä alueella ei ole pienempiä kolmioita. Tämäkin pieni mutta meille passeli :)
No jopas sitten jaksoivat pienestä vääntää.

Sen vielä ymmärrän ettei meidän muuttoa tuettu niiden neliöiden vuoksi (meillä 78) mutta teidän kohdallanne on siellä istunut joku virkaintoinen tantta :kieh:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sef

Tässä asunnossa on 62 neliöä, menee sen 5 neliöä yli normin. Tällä alueella ei ole pienempiä kolmioita. Tämäkin pieni mutta meille passeli :)
No jopas sitten jaksoivat pienestä vääntää.

Sen vielä ymmärrän ettei meidän muuttoa tuettu niiden neliöiden vuoksi (meillä 78) mutta teidän kohdallanne on siellä istunut joku virkaintoinen tantta :kieh:
Älä muuta sano.

Siksi olin niin suivaantunut. Ja se että lastensuojelunväki sekä seurakunta olivat puolellani mutta toimeentulotukivirkailija ei!

Olin kyllä niin vihainen mutta nyt olemme tyytyväisiä :)
 
asunto
sossussa on ne "omat säännöt" että kuinka monta neliötä saa olla kahdella ihmisellä.MUTTA hei älä lannistu! pystyisitkö lainaamaan joltakin rahaa takuuvuokraan?
jos maksat takuuvuokran itse siihen ei silloin sossun mielipidettä tarvita ;)
sit ku oot muuttanu vie hakemukset sossuun toimeentulotuesta jos tarve.voihan ne valitaa siinä päätöksessä LIIAN ISO ASUNTO KAHDELLE,mutta ei ne sua pakota muuttaan mihinkään :D ja toimeentuloa ei lakkauteta.
mulle ne on aina valittanu liian isosta asunnosta mutta sieläpä vain.en muuta mihinkään yksiöön niitten mieliksi! nyt muutettiin 73 neliöiseen asuntoon minä,tyttö ja mun poikakaveri ja vauva tulossa eipä enää oo valittanee :D mut sillon ku asuin tytön kans kahdestaan ni sillo valittivat.mulla oli silloin 60neliöisiä asuntoja ja sit yks isompi sellanen pikkukolmio jos neliöitä 65
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja asunto:
sossussa on ne "omat säännöt" että kuinka monta neliötä saa olla kahdella ihmisellä.MUTTA hei älä lannistu! pystyisitkö lainaamaan joltakin rahaa takuuvuokraan?
jos maksat takuuvuokran itse siihen ei silloin sossun mielipidettä tarvita ;)
sit ku oot muuttanu vie hakemukset sossuun toimeentulotuesta jos tarve.voihan ne valitaa siinä päätöksessä LIIAN ISO ASUNTO KAHDELLE,mutta ei ne sua pakota muuttaan mihinkään :D ja toimeentuloa ei lakkauteta.
mulle ne on aina valittanu liian isosta asunnosta mutta sieläpä vain.en muuta mihinkään yksiöön niitten mieliksi! nyt muutettiin 73 neliöiseen asuntoon minä,tyttö ja mun poikakaveri ja vauva tulossa eipä enää oo valittanee :D mut sillon ku asuin tytön kans kahdestaan ni sillo valittivat.mulla oli silloin 60neliöisiä asuntoja ja sit yks isompi sellanen pikkukolmio jos neliöitä 65
Asumme siis jo tässä kolmiossa :) Nyt kaikki hyvin, lainasin takuusumman ja maksoin jo poiskin :)
Siksi tämä aloitus kun se sossu vaan niin sapetti!
 
asunto
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja asunto:
sossussa on ne "omat säännöt" että kuinka monta neliötä saa olla kahdella ihmisellä.MUTTA hei älä lannistu! pystyisitkö lainaamaan joltakin rahaa takuuvuokraan?
jos maksat takuuvuokran itse siihen ei silloin sossun mielipidettä tarvita ;)
sit ku oot muuttanu vie hakemukset sossuun toimeentulotuesta jos tarve.voihan ne valitaa siinä päätöksessä LIIAN ISO ASUNTO KAHDELLE,mutta ei ne sua pakota muuttaan mihinkään :D ja toimeentuloa ei lakkauteta.
mulle ne on aina valittanu liian isosta asunnosta mutta sieläpä vain.en muuta mihinkään yksiöön niitten mieliksi! nyt muutettiin 73 neliöiseen asuntoon minä,tyttö ja mun poikakaveri ja vauva tulossa eipä enää oo valittanee :D mut sillon ku asuin tytön kans kahdestaan ni sillo valittivat.mulla oli silloin 60neliöisiä asuntoja ja sit yks isompi sellanen pikkukolmio jos neliöitä 65
Asumme siis jo tässä kolmiossa :) Nyt kaikki hyvin, lainasin takuusumman ja maksoin jo poiskin :)
Siksi tämä aloitus kun se sossu vaan niin sapetti!

Noniihh :) hyvä että asiat järjesty!
 
Keittiönoita
Esikoisen kanssa asuttiin 56 neliön kerrostalokaksiossa ja kun kuopus ilmoitti tulostaan, muutettiin 90 neliön rivarikolmioon. Nyt asun kuopuksen kanssa kaksin 96 neliön rivarineliössä.

Kun esikoinen 2 vuotta sitten muutti omilleen, mietin pienemmän asunnon ostamista. Mutta likan muutto sekä silloiset kiireet töissä vei kaiken ajan enkä sitten jaksanut/viitsinyt/ehtinyt ruveta mitään asuntoesittelyjä järjestämään, joten päätin jäädä tähän vielä toistaiseksi. Katson tilannetta uudestaan sitten, kun tuo kuopuskin on muuttamassa omilleen.
 
sekoboltsi tilhi
mie asun pojan kanssa vielä 94 neliöisessä rivarissa, tosin tää on myynnissä joten muutto tapahtuu toivottavasti kesällä.. huolettaa vain se että joudun muuttamaan pojan kanssa kaksioon ja ajatus ahdistaa jo valmiiksi, mulle riittäis kyl pieni kolmio 65-70 neliöö, kunhan olis kaks makkaria.. mutta kahtoo nyt, aika huonosti on pieniä kolmioita tarjolla..
 

Yhteistyössä